אדידס
צילום: אתר החברה
פרסום ראשון

לאחר 4 שנים בזניט: אדידס ישראל מוציאה את תקציב המדיה למכרז

התקציב יוצא למכרז על פי החלטת המטה הבינלאומי של החברה, שאחת לכמה שנים בודק את ההתקשרויות מול הספקים השונים בכל השווקים שבהם אדידס פועלת. רוב חברות המדיה המובילות צפויות להשתתף במכרז
משה בנימין |

לאחר 4 שנים שבהן טופל ונוהל על ידי זניט - זרוע המדיה של קבוצת פובליסיס, תקציב המדיה של אדידס ישראל יוצא למכרז - כך נודע לאייס.

התקציב יוצא למכרז על פי החלטת המטה הבינלאומי של החברה, שאחת לכמה שנים בודק את ההתקשרויות מול הספקים השונים בכל השווקים שבהם אדידס פועלת. באותו האופן ניהלה החברה מכרז על תקציב התקשורת/תוכן/PR שבו זכה שוב המשרד של נירית וייס ומאיה קרבט שימשיכו לטפל במותג בישראל. על פי מקורות בשוק הפרסום, רוב חברות המדיה המובילות בישראל צפויות להשתתף במכרז. לפני זניט, תקציב המדיה של אדידס ישראל טופל על ידי יהושע TBWA ו-TMF.

תקציב הפרסום של אדידס בישראל אינו כולל קמפיינים שנכתבים בישראל, אלא בעיקר אדפטציות לקריאייטיב שמגיע מחו"ל עבור מהלכים בינלאומיים של החברה. על פי גורמים המעורים בפרטים, תקציב המדיה של החברה עומד על כ-6 מיליון שקלים, במחיר ריאלי. 

במהלך השנה שעברה חטיבת המדיה של פובליסיס עברה שינויים רבים, פרסונלית ומסחרית. לאחר יותר מעשור בחברה מנכ"ל זניט גבי אטל פרש מתפקידו וסמוך לאותה התקופה, זניט איבדה לטובת מדיה-קום, לאחר מכרז, את תקציב המדיה של פרוקטר אנד גמבל שהיה אחד מתקציבי המדיה שהיוו עבורה עוגן מרכזי. פועל יוצא של כך היה סיום דרכה של הילית מגד שהצטרפה לזרוע המדיה של פובליסיס כקלף מנצח שהיה אמור להשאיר את פרוקטר בידיה של זניט אך ללא הועיל. במקביל הוחלט בפובליסיס על מיזוג של חברת המדיה סאטרקום לתוך זניט והמשך פעילותה תחת מטה ניהולי אחד.

לאובדן אפשרי של תקציב המדיה של פובליסיס לא תהיה השפעה רבה על זניט כמו במקרה של אובדן תקציב פרוקטר אנד גמבל. אך עם זאת, זה יירשם כפגיעה מוראלית בחברת המדיה, שבשנים האחרונות, פובליסיס העולמית באמצעות פובליסיס ישראל, מנסה להפוך אותה למנוע הצמיחה של הקבוצה בישראל.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.