לה פמיליה
צילום: טל שחר

או לה לה: 'לה פמיליה' נמכרה לחברת ההפקות Avanti Ciné Vidéo הקנדית-צרפתית

החברה הקנדית רכשה אופציה להפקה מקומית של הסדרה הישראלית של 'אולפני הרצליה' בה מככבים מריאנו אידלמן, רותם אבוהב ונורמן עיסא
אלכסנדר כץ |

חברת ההפצה ארמוזה פורמטס מכרה אופציה של הסדרה לה פמיליה לשוק הקנדי בצרפתית. הרוכשת היא Avanti Ciné Vidéo, שעשויה להפיק אותה עבור הקהל דובר הצרפתית בקנדה, ולמכור לאחד מערוצי הטלוויזיה במדינה. זו האופציה הראשונה של הסדרה שנמכרת לחברה בחו"ל.

 

את 'לה פמיליה' הפיקו אולפני הרצליה. בסדרה מככבים מריאנו אידלמן, רותם אבוהב ונורמן עיסא. היא שודרה לראשונה בנובמבר 2015  בערוץ 10 וזכתה להצלחה. הסדרה מספרת את סיפורה של משפחת גרנות המתמודדת עם השחיקה שבניהול היומיום המשפחתי, כשהזוג גרנות (אבוהב ואידלמן) נפגש מדי פרק אצל הפסיכולוג (עיסא) המטפל בהם. יוצרי הסדרה הם רן דברת, אבי בלקין ואוהד פרח שגם ביים אותה.

 

לדברי אפרת דרור, מנכ"לית משותפת באולפני הרצליה, "אנחנו גאים על שאחת הסדרות הטובות שהופקו על ידי אולפני הרצליה בשנים האחרונות נקנתה על ידי חברת הפקה בחו"ל. 'לה פמיליה' היא סדרה מצחיקה, רלוונטית לכל סוגי הקהלים בישראל ובחו"ל והקונספט שלה ייחודי. אנחנו מקווים שההסכם עם Avanti Ciné Vidéo הוא ראשון מבין רבים שיבואו בהמשך".

 

אבי ארמוזה, מנכ"ל ארמוזה פורמטס, מסר כי "'לה פמיליה' היא קומדיה מצחיקה עד דמעות שפונה לכל המשפחה, ומספרת באופן הומוריסטי את מה שעובר על לא מעט משפחות וזוגות ביומיום שלהן. אנחנו ממתינים בהתרגשות לראות את הגרסה הצרפתית-קנדית לסדרה שתופק על ידיAvanti Ciné Vidéo, שיש להן ניסיון רב בהפקת סדרות המותאמות לשוק המקומי שלהן".  

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.