שלדון אדלסון עמוס רגב
צילום: יח"צ

ניצחון זמני לאדלסון ורגב: לא יצטרכו לחשוף את מועדי שיחותיהם עם רה"מ, בנתיים

העליון קיבל את ערעורם והחזיר את הדיון לבית המשפט המחוזי, שרק לפני חודשיים קבע כי השניים - מו"ל 'ישראל היום' והעורך שלו - יחשפו את מועדי השיחות שקיימו עם חברם נתניהו
אלכסנדר כץ |

ניצחון זמני לשלדון אדלסון בבית המשפט. העליון קיבל היום (יום ד') את ערעורם של מו"ל ישראל היום אדלסון והעורך הראשי עמוס רגב מטעמים פרוצדורליים, וקבע כי לא יצטרכו לחשוף את מועדי שיחות הטלפון שלהם עם ראש הממשלה נתניהו, כפי שדרשו העיתונאי רביב דרוקר וחברת החדשות של ערוץ 10. ההרכב בראשותה של השופטת מרים נאור, העביר את הדיון בחזרה לבית המשפט המחוזי בירושלים, שרק לפני חודשיים קבע כי על השניים לחשוף את מועדי השיחות.

 

ההחלטה של דרוקר ו'חדשות 10' לפעול לקבלת את מועדי השיחות נבע מן הרצון לבחון את הקשר בין לשכת ראש הממשלה למערכת ישראל היום, שמאז הקמתו מביע תמיכה לא מסויגת בנתניהו, כשהיה באופוזיציה וביתר שאת כראש ממשלה ב-7 השנים האחרונות.

העתירה של חברת 10 ודרוקר באמצעות עו"ד יונתן ברמן, הוגשה 10 חודשים לאחר שביקש דרוקר ממשרד ראש הממשלה את הפרטים הללו, בבקשה שהפנה לממונה על חוק חופש המידע במשרד ראש הממשלה. לאחר שהבקשה נדחתה כי מדובר היה בשיחות פרטיות בין חברים, עתרה 'חדשות 10'. שופט המחוזי דוד מינץ קבע כי האינטרס הציבורי בחשיפת המידע על השיחות בין ראש הממשלה לרגב ואדלסון גובר על האינטרס של ראש הממשלה בפרטיות.

רק לאחרונה העלה פרקליטם של אדלסון ורגב, עו"ד אביגדור קלגסבלד, את הטענה כי שלדון אדלסון אינו הבעלים של העיתון, אלא אחד מבני משפחתו, ולכן אין צורך שהוא יחשוף את קשריו עם נתניהו. טענה זו ככל הנראה זוכה לאחיזה כלשהי במציאות, היות ושלדון אדלסון אינו אזרח ישראלי ולכן על פי חוק אינו יכול להיות בעלים של עיתון, אבל אשתו, ד"ר מרים אדלסון – היא ישראלית. ערעורה של פרקליטות המדינה על החלטת המחוזי כי מדובר בקבוצת בחברים – ולכן חשיפת מועדי השיחות תפגע בפרטיותם של אדלסון ורגב, נדחתה בדיון בערעור היום.

 

העליון החזיר את הדיון לבית המשפט המחוזי בירושלים שכבר קבע בסוף 2015 בעבר כי אדלסון ורגב צריכים לחשוף את שיחותיהם, ושם הם יצטרכו לנמק מדוע לא לחשוף את הפרטים הללו ואף יוכלו להגיש התנגדותם לחשיפה זאת בפני הממונה על חופש המידע.

 

"רגב ואדלסון יוכלו להגיש כתב טענות מלווה בתצהיר לבית המשפט תוך 15 יום ממתן פסק דיננו זה, ומכאן יפעל בית המשפט כחוכמתו", קבע העליון. "בתום הדיון המחודש יינתן על ידי בית המשפט לעניינים מינהליים פסק-דין חדש, לאחר שייתן דעתו לטענות כל הצדדים. בנסיבות אלה לא ראינו כאמור מקום להתייחס לטענות לגופם של דברים שהועלו בערעור המדינה נגד מסירת המידע ואין אנו מביעים לגביהן כל עמדה. לבעלי הדין שמורות כל טענותיהם בשאלה המהותית עצמה, כלומר אם היה מקום להורות למסור את המידע אם לאו. אשר על כן, ערעור אדלסון ורגב מתקבל".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.