יורם באומן
צילום: יח"צ

יורם באומן מוכן ל-2016: תקציב המדיה של פרטנר עובר מיוניון לזניט

למרות ההישג הגדול שבהעברת תקציב פרטנר לתוך זניט, יש להזכיר כי במהלך השנה האחרונה ספגה חברת המדיה את אחד מהפסדיה הגדולים בשוק כשאיבדה את תקציב המדיה של פרוקטר אנד גמבל
משה בנימין |

שנה וחודשיים לאחר שהצטרף לקבוצת פובליסיס ישראל, עדי כהן, לשעבר סמנכ"ל השיווק של סלקום, רושם את ההישג המשמעותי הראשון בגזרת המדיה אותה הוא מנהל, באמצעות זרוע המדיה של הקבוצה - זניט. לאחר 2 עשורים רצופים שבהם תקציב המדיה של חברת פרטנר טופל על ידי חברת המדיה יונייטד (שנסגרה לפני מספר שנים) ומשם המשיך ליוניון (אורן יוניוב), עובר התקציב לניהולה של זניט.

העברת תקציב פרטנר מיוניון לזניט הוא שיאו של מהלך בניית הכח שפובליסיס עומלת עליו בשנים האחרונות. המכירה לפובליסיס העולמית, הקמת הקבוצה שכוללת את פובליסיס, לאו ברנו ובאומן בר ריבנאי ובעיקר ההשתלטות על 51% ממניות גליקמן שמיר סמסונוב מבשילים כעת למאסה קריטית שגורמת לתזוזות הגדולות בשוק המדיה שקפא על שמריו עד עתה.

2 תנאים עיקריים שהתקיימו ואיפשרו לזניט להעביר אליהם את תקציב פרטנר הם ההצעה המסחרית המשופרת של זניט על בסיס הגידול בכוחה עם שילוב תקציבי גליקמן לץןך הפעילות ותנאי שני שהוא פועל יוצא של הראשון - העבודה שגליקמן אף הוא מטפל במותג 012 מקבוצת פרטנר. זאת, יחד עם העובדה שבאומן מטפל בתקציב פרטנר בשנתיים האחרונות.

כמו מתחרותיה המסורתיות בשוק הסלולר: פלאפון וסלקום, גם פרטנר סגרה את ברז המדיה בשנים האחרונות בעקבות רפורמת הסלולר שהובילה לאיבוד נתח שוק וירידה חדה בהכנסותיה. עם זאת השנה הקרובה היא צומת דרכים חשובה בחיי המותג שלאחרונה ויתר על המעטפת המיתוגית של אורנג', וצפוי לצאת במהלך מיתוג דרמטי בשנה הקרובה. על הפרק עומדות משימות ואתגרים רבים שיחולקו בין באומן לגליקמן וכוללים את השקת המותג מחדש בשם ונראות אחרת, מענה אסטרטגי לשוק המשתנה תדיר וקידום תקשורתי של הזירות החדשות אליהן המותג צפוי להיכנס ובראשן שוק הטלוויזיה.

למרות ההישג הגדול שבהעברת תקציב פרטנר לתוך זניט, יש להזכיר כי במהלך השנה האחרונה ספגה חברת המדיה את אחד מהפסדיה הגדולים בשוק כשאיבדה את תקציב המדיה של פרוקטר אנד גמבל - המפרסם הרביעי בגודלו בישראל - לחברת מדיה קום מקבוצת אדלר חומסקי. בשנת 2015 עמד היקף רכש המדיה של פרוקטר אנד גמבל על כ-60 מיליון שקל במחירים ריאליים, זירת המכרז הציבה בצד אחד את סטארקום של קבוצת פובליסיס ומנגד חברת מדיה חדשה של אדלר חומסקי שהוקמה בשותפות עם מדיה-קום העולמית תחת השם מדיה קום קונקשיין.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו
רייטינג

האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון

בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים. המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.

פריים טיים

השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

תוכניות אחה"צ וערב מוקדם

בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים. 

בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225 במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף צופים.

לייט נייט

ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola 0.37%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״