רדיו תל אביב פורשת משירות שפ"א: תתחיל לעבוד ישירות מול משרדי הפרסום
רדיו תל אביב לקחה החלטה היסטורית והאסטרטגית מבחינתה. לאייס נודע כי בתחנה החליטו לנהל עצמאית את מכירת הפרסום, בניגוד לנהוג עד כה, כאשר את השיווק ביצעה לאורך השנים שפ"א (שירותי פרסומת אזורי), החברה שמוכרת את הפרסום למרבית תחנות הרדיו האזוריות.
אתמול (יום ג') הודיעה על כך התחנה לשפ"א, והיום שלחה סמנכ"לית השיווק של רדיו תל אביב אודליה ספרן מכתב למשרדי הפרסום שהגיע לידי אייס, בו נכתב כי "החל ב-1 בינואר 2016, רדיו תל אביב ישווק את עצמו ויעבוד מולכם ישירות. זו הזדמנות טובה להודות לאנשי שפ"א על שנים ארוכות של שיתוף פעולה".
ההחלטה התבשלה בתחנה ב-3 החודשים האחרונים, ובמקביל הסוגיה עלתה בשיחות שהתקיימו עם אנשי שפ"א. הערכה היא שההחלטה של רדיו תל אביב היא אסטרטגית. בשנתיים האחרונות גייסה התחנה שורה של טאלנטים, בהם אסי עזר ודפנה לוסטיג, ערן זרחוביץ' ושרון טייכר, חנוך דאום ועוד. לתחנה גם נוכחות משמעותית בסושיאל ובדיגיטל. במצב כזה קל יותר לתחנה למכור פרסום ושיתופי פעולה ישירות ובצורה אישית מול משרדי הפרסום, ולא לעבור דרך גורם נוסף, שמוכר את התחנה יחד עם שאר התחנות.
המהלך של רדיו תל אביב יוצא דופן, אבל אינו ראשון. מעטות התחנות שאינן עושות שימוש בשירות שפ"א. רדיו ירושלים מתנהלת עצמאית ולא באמצעות שפ"א מאז שינויי הבעלות ב-2009, וכך גם רדיו החרדי קול ברמה והתחנה האלתית קול הים האדום, שמיום הקמתה עובדת עם חברת מדיאנה תקשורת, שבעלת השליטה בתחנה רוני אלגרנטי הוא שותף בחברה. ההחלטה של התחנות נובעות מן ההכרה כי עבודה עצמאית מגדילה הכנסות.
ברדיו תל אביב אישרו את הפרטים. מנכ"לית שפ"א, ענת ארדיטי, סירבה להגיב, אולם אמרה כי "אני מאחלת להם בהצלחה".
- 1.שפ"א לא מסוגלים לטפל ביובל המבולבל, בטח שלא בטייכר וזרחוביץ (ל"ת)יעל 30/12/2015 17:12הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
