בלי קשר לשחרור פולארד: הכתבים המדיניים יצאו לסדרת פגישות בארה"ב

במסגרת יוזמה עצמאית יצאו חברי התא לסבב פגישות עם פוליטיקאים, מדינאים ונציגי יהדות ארה"ב. הסיור – במימון עצמי ותמיכה של קרן פילנתרופית
אלכסנדר כץ |

תא הכתבים המדיניים ייצא ביום ראשון הקרוב לביקור בוושינגטון. הביקור - יוזמה עצמאית של חברי התא - יכלול סדרת מפגשים עם בכירים בבית הלבן, מחלקת המדינה, הפנטגון והמועצה לביטחון לאומי. נוסף לזה, צפויים הכתבים לפגוש מחוקקים רפובליקנים ודמוקרטים בקונגרס, וגם נציגים של ארגונים יהודים אמריקאים, ביניהם איפאק, ג'יי-סטריט, הפדרציות היהודיות ואחרים.

 

הביקור יתקיים במשך 3 ימים בוושינגטון, ויום וחצי בניו יורק לצורך מפגש עם נציגי יהדות ארה"ב ופגישה עם שגרירי ישראל וארה''ב באו''ם. בתיאום הפגישות סייעו שגרירות ישראל בוושינגטון, שגרירות ארה''ב בת'ל אביב וארגונים יהודיים.

 

קרן משפחת רודרמן, הפועלת לחיזוק הקשר בין מדינת ישראל והחברה הישראלית לקהילה היהודית בארה"ב, נענתה לבקשת התא לסיוע בהוצאתה אל הפועל של הנסיעה. תכני הביקור נקבעו על ידי תא הכתבים המדיניים ומערכות כלי התקשורת התבקשו לשאת בדמי השתתפות סמליים.

 

בביקור צפויים לקחת חלק ברק רביד (הארץ), אריאל כהנא (מקור ראשון), אילאיל שחר (גלצ), איתמר אייכנר (ידיעות אחרונות), ניצן קידר (ערוץ 7), אמיר תיבון (וואלה), רפאל אהרון (Times of Israel), הרב קנון (ג'רוזלם פוסט), דנה סומברג (מעריב), טל שלו (i24 news), מואב ורדי (ערוץ 10) וצ'יקו מנשה (רשת ב').

 

הביקור מגיע על רקע הידיעות על שחרורו של המרגל ג'ונתן פולארד מהכלא האמריקאי לאחר 30 שנה. כך ייצא שחלק מהפגישות ידונו גם בסוגיה זו, שהפכה במהלך השנים לסוגיה מדינית שעלתה בכל פגישה בין בכירים ישראלים לאמריקאים.

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.