קיבוץ גלויות: לא רק רדיו נוסף בערבית - הרשות ה-2 בוחנת הקמת תחנות בעוד שפות
לאייס נודע כי בשנה החולפת התקבלו ברשות פניות לגבי הקמת תחנות באמהרית וצרפתית, וזו החליטה לצאת בבדיקת הנושא - הן מבחינת היתכנות כלכלית, והן טכנולוגית
הרשות השנייה תחל בבדיקת אפשרות להקים תחנות רדיו אזוריות בשפות זרות ואף תחנות נושאיות - כך נודע לאייס. הבדיקה נמצאת בשלב התחלתי והיא פועל יוצא של הרצון במועצה ובהנהלת הרשות לראות תחנת רדיו נוספת בשפה הערבית.
מועצת הרשות החליטה השבוע לצאת בדיקה לגבי ההיתכנות הכלכלית שבהקמת תחנת רדיו אזורית נוספת בשפה הערבית בנוסף לרדיו א-שמס, שזכה להארכת זיכיון ב-4 שנים נוספות. על פי הערכות, כבר בישיבת ועדת הרדיו הבאה תוגש המלצה לצאת למכרז - וזאת בשם עידוד התחרותיות שמועצת הרשות דוגלת בה.
לאייס נודע כי הרשות קיבלה בחודשים האחרונים מספר פניות מצד גורמים, שהחלו לגשש בנוגע להקמת תחנות רדיו בצרפתית ובאמהרית, שבנוגע אליה - גורם בחן את האפשרות להקים תחנה על פלטפורמה דיגיטלית. יש לזכור כי בשנים האחרונות פועלת תחנת פרוויה, שמשדרת 12 שעות ביממה על תדר משנה שהוענק לרדיו לב המדינה שפיצל את שידוריו.
על הפרק של המועצה עומדת האפשרות להקים תחנות רדיו בשפות זרות פופולאריות בישראל, כגון אנגלית, צרפתית, רוסית ועוד. אבל לא רק: לא מן הנמנע כי במידה ותגיע הצעה להקמת תחנת רדיו נושאית, היא תאושר בכפוף לבדיקה של הרשות השנייה.
- כמה תחנות הרדיו האזוריות יקבלו אישור רטרואקטיבי - אחרי שכבר פיצלו תדרים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד הרצון לפתח את תשתית התחנות האזוריות, עולות 2 סוגיות נוספות: הקצאת תדרים על ידי משרד התקשורת, וההתפתחות הטכנולוגית שאולי בכלל תייתר בשנים הקרובות את הצורך בתדר FM בשל החלופות שכבר קיימות היום - אפליקציות ייעודיות לצד שידורי רדיו בפלטפורמות הרב-ערוציות HOT ו-yes. ומה בעתיד? יתכן שיהיו חלופות לקליטת שידורי רדיו בכלי הרכב, המקום בו צריכת הרדיו נעשית עדיין בצורה מסורתית – מכשיר, אנטנה ותדרי FM.
"אנחנו חושבים איך לפתח את הרדיו הציבורי, ויש הרבה רעיונות", אומרת ד"ר מיכל שפירא, יו"ר ועדת רדיו במועצת הרשות השנייה. "המדיניות של המועצה הנוכחית היא לקיים בחינה מעמיקה של נושא הרחבת מערך התחנות האזוריות, על פי מתווה אותו נגבש בחודשים הקרובים".

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.