אולפני רדיו אולפן בר אילן
צילום: יח"צ
פרסום ראשון

קיבוץ גלויות: לא רק רדיו נוסף בערבית - הרשות ה-2 בוחנת הקמת תחנות בעוד שפות

לאייס נודע כי בשנה החולפת התקבלו ברשות פניות לגבי הקמת תחנות באמהרית וצרפתית, וזו החליטה לצאת בבדיקת הנושא - הן מבחינת היתכנות כלכלית, והן טכנולוגית

אלכסנדר כץ |

הרשות השנייה תחל בבדיקת אפשרות להקים תחנות רדיו אזוריות בשפות זרות ואף תחנות נושאיות - כך נודע לאייס. הבדיקה נמצאת בשלב התחלתי והיא פועל יוצא של הרצון במועצה ובהנהלת הרשות לראות תחנת רדיו נוספת בשפה הערבית.

 

מועצת הרשות החליטה השבוע לצאת בדיקה לגבי ההיתכנות הכלכלית שבהקמת תחנת רדיו אזורית נוספת בשפה הערבית בנוסף לרדיו א-שמס, שזכה להארכת זיכיון ב-4 שנים נוספות. על פי הערכות, כבר בישיבת ועדת הרדיו הבאה תוגש המלצה לצאת למכרז - וזאת בשם עידוד התחרותיות שמועצת הרשות דוגלת בה.

 

לאייס נודע כי הרשות קיבלה בחודשים האחרונים מספר פניות מצד גורמים, שהחלו לגשש בנוגע להקמת תחנות רדיו בצרפתית ובאמהרית, שבנוגע אליה - גורם בחן את האפשרות להקים תחנה על פלטפורמה דיגיטלית. יש לזכור כי בשנים האחרונות פועלת תחנת פרוויה, שמשדרת 12 שעות ביממה על תדר משנה שהוענק לרדיו לב המדינה שפיצל את שידוריו. 

 

על הפרק של המועצה עומדת האפשרות להקים תחנות רדיו בשפות זרות פופולאריות בישראל, כגון אנגלית, צרפתית, רוסית ועוד. אבל לא רק: לא מן הנמנע כי במידה ותגיע הצעה להקמת תחנת רדיו נושאית, היא תאושר בכפוף לבדיקה של הרשות השנייה.

 

לצד הרצון לפתח את תשתית התחנות האזוריות, עולות 2 סוגיות נוספות: הקצאת תדרים על ידי משרד התקשורת, וההתפתחות הטכנולוגית שאולי בכלל תייתר בשנים הקרובות את הצורך בתדר FM בשל החלופות שכבר קיימות היום - אפליקציות ייעודיות לצד שידורי רדיו בפלטפורמות הרב-ערוציות HOT ו-yes. ומה בעתיד? יתכן שיהיו חלופות לקליטת שידורי רדיו בכלי הרכב, המקום בו צריכת הרדיו נעשית עדיין בצורה מסורתית – מכשיר, אנטנה ותדרי FM.

 

"אנחנו חושבים איך לפתח את הרדיו הציבורי, ויש הרבה רעיונות", אומרת ד"ר מיכל שפירא, יו"ר ועדת רדיו במועצת הרשות השנייה. "המדיניות של המועצה הנוכחית היא לקיים בחינה מעמיקה של נושא הרחבת מערך התחנות האזוריות, על פי מתווה אותו נגבש בחודשים הקרובים".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)

ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר

בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?

רן קידר |

קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.

ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.

לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק. 

כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?

סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.

מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא. 

מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקומתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקו

רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב

במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג

הדס ברטל |

מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות. 

המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים. 

פריים טיים

הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.


ינון מגל בשידורי הפטריוטים מתוך אתר ערוץ 14
ינון מגל בשידורי הפטריוטים - קרדיט: מתוך אתר ערוץ 14


תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.