אולפני רדיו אולפן בר אילן
צילום: יח"צ
פרסום ראשון

קיבוץ גלויות: לא רק רדיו נוסף בערבית - הרשות ה-2 בוחנת הקמת תחנות בעוד שפות

לאייס נודע כי בשנה החולפת התקבלו ברשות פניות לגבי הקמת תחנות באמהרית וצרפתית, וזו החליטה לצאת בבדיקת הנושא - הן מבחינת היתכנות כלכלית, והן טכנולוגית

אלכסנדר כץ |

הרשות השנייה תחל בבדיקת אפשרות להקים תחנות רדיו אזוריות בשפות זרות ואף תחנות נושאיות - כך נודע לאייס. הבדיקה נמצאת בשלב התחלתי והיא פועל יוצא של הרצון במועצה ובהנהלת הרשות לראות תחנת רדיו נוספת בשפה הערבית.

 

מועצת הרשות החליטה השבוע לצאת בדיקה לגבי ההיתכנות הכלכלית שבהקמת תחנת רדיו אזורית נוספת בשפה הערבית בנוסף לרדיו א-שמס, שזכה להארכת זיכיון ב-4 שנים נוספות. על פי הערכות, כבר בישיבת ועדת הרדיו הבאה תוגש המלצה לצאת למכרז - וזאת בשם עידוד התחרותיות שמועצת הרשות דוגלת בה.

 

לאייס נודע כי הרשות קיבלה בחודשים האחרונים מספר פניות מצד גורמים, שהחלו לגשש בנוגע להקמת תחנות רדיו בצרפתית ובאמהרית, שבנוגע אליה - גורם בחן את האפשרות להקים תחנה על פלטפורמה דיגיטלית. יש לזכור כי בשנים האחרונות פועלת תחנת פרוויה, שמשדרת 12 שעות ביממה על תדר משנה שהוענק לרדיו לב המדינה שפיצל את שידוריו. 

 

על הפרק של המועצה עומדת האפשרות להקים תחנות רדיו בשפות זרות פופולאריות בישראל, כגון אנגלית, צרפתית, רוסית ועוד. אבל לא רק: לא מן הנמנע כי במידה ותגיע הצעה להקמת תחנת רדיו נושאית, היא תאושר בכפוף לבדיקה של הרשות השנייה.

 

לצד הרצון לפתח את תשתית התחנות האזוריות, עולות 2 סוגיות נוספות: הקצאת תדרים על ידי משרד התקשורת, וההתפתחות הטכנולוגית שאולי בכלל תייתר בשנים הקרובות את הצורך בתדר FM בשל החלופות שכבר קיימות היום - אפליקציות ייעודיות לצד שידורי רדיו בפלטפורמות הרב-ערוציות HOT ו-yes. ומה בעתיד? יתכן שיהיו חלופות לקליטת שידורי רדיו בכלי הרכב, המקום בו צריכת הרדיו נעשית עדיין בצורה מסורתית – מכשיר, אנטנה ותדרי FM.

 

"אנחנו חושבים איך לפתח את הרדיו הציבורי, ויש הרבה רעיונות", אומרת ד"ר מיכל שפירא, יו"ר ועדת רדיו במועצת הרשות השנייה. "המדיניות של המועצה הנוכחית היא לקיים בחינה מעמיקה של נושא הרחבת מערך התחנות האזוריות, על פי מתווה אותו נגבש בחודשים הקרובים".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -2.24%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״





הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -2.24%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״