קיבוץ גלויות: לא רק רדיו נוסף בערבית - הרשות ה-2 בוחנת הקמת תחנות בעוד שפות
לאייס נודע כי בשנה החולפת התקבלו ברשות פניות לגבי הקמת תחנות באמהרית וצרפתית, וזו החליטה לצאת בבדיקת הנושא - הן מבחינת היתכנות כלכלית, והן טכנולוגית
הרשות השנייה תחל בבדיקת אפשרות להקים תחנות רדיו אזוריות בשפות זרות ואף תחנות נושאיות - כך נודע לאייס. הבדיקה נמצאת בשלב התחלתי והיא פועל יוצא של הרצון במועצה ובהנהלת הרשות לראות תחנת רדיו נוספת בשפה הערבית.
מועצת הרשות החליטה השבוע לצאת בדיקה לגבי ההיתכנות הכלכלית שבהקמת תחנת רדיו אזורית נוספת בשפה הערבית בנוסף לרדיו א-שמס, שזכה להארכת זיכיון ב-4 שנים נוספות. על פי הערכות, כבר בישיבת ועדת הרדיו הבאה תוגש המלצה לצאת למכרז - וזאת בשם עידוד התחרותיות שמועצת הרשות דוגלת בה.
לאייס נודע כי הרשות קיבלה בחודשים האחרונים מספר פניות מצד גורמים, שהחלו לגשש בנוגע להקמת תחנות רדיו בצרפתית ובאמהרית, שבנוגע אליה - גורם בחן את האפשרות להקים תחנה על פלטפורמה דיגיטלית. יש לזכור כי בשנים האחרונות פועלת תחנת פרוויה, שמשדרת 12 שעות ביממה על תדר משנה שהוענק לרדיו לב המדינה שפיצל את שידוריו.
על הפרק של המועצה עומדת האפשרות להקים תחנות רדיו בשפות זרות פופולאריות בישראל, כגון אנגלית, צרפתית, רוסית ועוד. אבל לא רק: לא מן הנמנע כי במידה ותגיע הצעה להקמת תחנת רדיו נושאית, היא תאושר בכפוף לבדיקה של הרשות השנייה.
- כמה תחנות הרדיו האזוריות יקבלו אישור רטרואקטיבי - אחרי שכבר פיצלו תדרים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד הרצון לפתח את תשתית התחנות האזוריות, עולות 2 סוגיות נוספות: הקצאת תדרים על ידי משרד התקשורת, וההתפתחות הטכנולוגית שאולי בכלל תייתר בשנים הקרובות את הצורך בתדר FM בשל החלופות שכבר קיימות היום - אפליקציות ייעודיות לצד שידורי רדיו בפלטפורמות הרב-ערוציות HOT ו-yes. ומה בעתיד? יתכן שיהיו חלופות לקליטת שידורי רדיו בכלי הרכב, המקום בו צריכת הרדיו נעשית עדיין בצורה מסורתית – מכשיר, אנטנה ותדרי FM.
"אנחנו חושבים איך לפתח את הרדיו הציבורי, ויש הרבה רעיונות", אומרת ד"ר מיכל שפירא, יו"ר ועדת רדיו במועצת הרשות השנייה. "המדיניות של המועצה הנוכחית היא לקיים בחינה מעמיקה של נושא הרחבת מערך התחנות האזוריות, על פי מתווה אותו נגבש בחודשים הקרובים".
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
