רייטינג

'מאסטר-שף' הסתפקה ב-24.2% - מול 13.5% לסופר-קלאסיקו בערוץ הספורט

תכנית הדגל של 'קשת' נתקלה בתחרות עזה מצד ערוץ 1 (מכבי ת"א-מכבי חיפה), ערוץ 10 (גב האומה) וערוץ הספורט (ברצלונה-ריאל מדריד)
אלכסנדר כץ |

דווקא לקראת הישורת האחרונה, מתקשה מאסטר-שף VIP להתחזק ואתמול (יום א') רשמה את הנתון הנמוך ביותר שלה העונה, בדיוק כפי שקיבלה שבוע לפני כן - 24.2%, כך עולה מנתוני צפייה ראשוניים בקרב משקי בית באוכלוסייה היהודית, כולל צפייה נדחית עד 2:00 בלילה. כמה דקות לפני 'מאסטר' שודר מערכון של ארץ נהדרת שרשם 27.3% ואמור היה לתמוך בתכנית אחריו, ואולם רשמית הוא לא יימדד משום שהיה קצר מ-20 דקות. הסיבה לנתון הפושר הזה נובעת ב-2 משחקי הכדורגל: הראשון היה המיני-קלאסיקו הישראלי בין מכבי תל אביב למכבי חיפה (ערוץ 1) שהחל ב-21:00 ורשם 10.2%. השני הוא הסופר-קלאסיקו בין ברצלונה לריאל מדריד (ערוץ הספורט) שהחל ב-22:00 והניב 13.5%, אולם יש לציין כי מדובר בנתון לא רשמי משום שערוץ הספורט אינו חבר בוועדה למדרוג.     רגל נוספת לבעיית הרייטינג של 'מאסטר-שף' אתמול היא גב האומה (ערוץ 10) שהניבה נתון נאה של 14.4%.   שידור חוזר של 'נשואים פלוס' (קשת, ערוץ 2) קיבל 12.4%, 'פינס בלילה' (ערוץ 10) רשמה 7%, 'היום שהיה' (ערוץ 10) הניבה 6.8%, 'לילה כלכלי' (ערוץ 10) זכתה ב-6.5%, שידור חוזר של הסרט התיעודי במסגרת הסיפור האמיתי 'גנבו לי את המהפכה' (ערוץ 1) קיבל 2.7%, 'החדשות הלילה' (חדשות 2) רשמה 6.7%, מול 'צינור לילה' (ערוץ 10) עם 5.1%.   ראש בראש בפרה-פריים: 'אנשים' (קשת, ערוץ 2) קיבלה 13.1%, לפני 'תכנית חיסכון' (חדשות 2) עם 15.2%. מנגד, קיבלה 'ערב טוב עם גיא פינס' (ערוץ 10) 9.1%, 'המוסף' (ערוץ 1) רשמה 3.4%, ומהדורה מוקדמת של 'מבט' (ערוץ 1) עם 4.7%.   בגזרת החדשות: 'חדשות 2' רשמה 23.6%, לפני 'חדשות 10' עם נתון נאה של 12.3%, ו-8% ל'מבט' (ערוץ 1).  

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.

אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.