סופסוף מתחברים לעם: אחרי שנים של סטריליות, דנונה בגישה אמינה ושמחה
אחרי שנים של סטריליות עיקשת, דנונה נפתחת לרחוב האנושי ומתחילה לדבר איתנו בשפתנו במקום להכריח אותנו לדבר בשפתה. בגלל הנוקשות והסטריליות של דנונה, יופלה הצליח לחדור לשוק היוגורטים כמביא בשורה של שמחה, השטתות והומור עצמי. היוגורט היה, עד אז, ההגמוניה הכמעט טוטאלית של שטראוס. כל עוד ניסתה תנובה לדבר בשפת הבריאות ששטראוס תוותה, כמו למשל יוגורט "אמי" - היא כשלה.
דנונה תמיד הובילה את האג'נדה שיוגורט זה לא fun. יוגורט זה פונקציונאלי. הוא חשוב לנו לחיוניות שלנו, לבריאות שלנו, לנקיון שלנו. הערכים של דנונה היו טוהר פנימי וחיצוני, סגפנות ותובענות. קחו למשל את אחד הסרטים המאוחרים של המותג ספוג כולו בערכים ספרטאניים:
לאחרונה קורים שני דברים למותג דנונה. קודם כל הוא יורד מהסולם עליו עמד שנים רבות והשקיף עלינו מגובה רב. שנית - הוא מאחד כוחות וחזיתות שחלקנו אולי לא ידע שכל כולן - דנונה, כמו למשל אקטיביה, משקה אקסטרה פרי, הגביע המפוצל עם התוספות וסדרה של 99 קלוריות.
עד עכשיו לכל אחד מהמוצרים היה קו פרסומי משלו, לרוב סביב התועלת הפונקציונלית שלו. לדוגמא, אקטיביה הצליחה, בדומה לאקטימל, להגיע הכי קרוב לתרופה שיוגורט רק יכול:
דנונה היתה מאד דידקטית וחוץ מחינוך לנטילת ידיים לפני ארוחה, אפשר לומר שדנונה הטיפה לנו מוסר בכל הקשור לשמירה על בריאות, כושר, התחסנות, עיכול בריא ועוד. מסרים שכלתניים וצודקים שקשה להזדהות איתם מחד, אך מאידך הם מעוררים בנו רגשות אשמה. בדיוק בגלל זה נותרה זירת הכיף לתוכה נכנס יופלה, פנויה. השאר הסטוריה.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
דנונה שינתה לחלוטין את טון הדיבור אבל נותרה נאמנה לקונספציית הבריאות. ההבדל הוא שפתאום היא רואה אותנו, הצרכנים שלה. פתאום אנחנו לא רק שומעים מה מותר ומה אסור לנו לאכול. פתאום אנחנו חיים את חיינו ודנונה רואה את עצמה ככינור שני - כזה שמיטיב איתנו באשר אנחנו ולא כזה שמחולל את בריאותנו ומציל אותנו ממחלות וגזים. במלים אחרות - המותג מספק את הדראמה אבל הצרכן הוא הגיבור.
אז אם דיברנו על אקטיביה, אפשר לראות שגיבורת הסיפור היא האשה באשר היא. כל אשה, זו ששואפת לקריירה כמו זו שרוצה להשאר בבית עם הילדים - כולנו מרגישות שהיינו יכולות לחיות טוב יותר עם בטן שטוחה יותר ונפוחה פחות. זה לא סיפור על אקטיביה אלא עלינו הנשים וההידחקות של נושא הגזרה והחיצוניות לקרן זווית בגלל אינטנסיביות החיים, אלא שהגזרה והבטן מציצות אלינו מפינות חשוכות ונשכחות ומציקות לנו. הורסות לנו בקטנה את היום. אז זהו שאקטיביה מבינה את זה ורוצה שנמשיך לרוץ לפסגות שקוראות לנו רק עם יותר שביעות עצמית, ובשביל זה היא קיימת.
נעבור לסוגית התוספות: דנונה מוכנה להודות בכך שהיא רק מקרה נוסף בעולם התוספות הקסום שכל אחד מאיתנו רוצה להיות בו - החל מילדים שמעדיפים את הג'ימבורי עם תוספת כדורים, דרך אנשים בוגרים שמעדיפים חגיגת יום הולדת עם קונפטי על פני כזו שהיא בלי. וכן הלאה. גם הגביע החצוי של דנונה עם פצפוצי הדגנים הוא עוד תוספת שמשמחת את היוגורט החלק.
משם נעבור ליוגורט 99 קלוריות. דנונה מוכנה להודות גם פה שמה שיותר חשוב מדנונה עצמה זה המאבק של כל אדם במשקל גופו ובהתמכרות לסוכר. בשם קונפליקט יומיומי זה אם ללקק את כף הבחישה של העוגה או שלא, אם לאכול את הדונט שהוא המאכל העממי של השוטר, אם להשאיר את הפיצה כולה לילדים ולהבליג על החשק לקרוע משולש - בשם כל הנד נד הזה, מגיעה דנונה עם סדרה מופחתת קלוריות. גם פה מציעה דנונה להשתלב בחיינו כאשר אנחנו הגיבור והיא - הכלי שלו לחיות קצת יותר טוב ולסבול קצת פחות.
ונסיים במשקה אקסטרה פרי - קליפ שבכלל מדבר על כולנו, ועל דלת המקרר שהיא הדלת שנפתחת הכי הרבה פעמים בחיינו. תובנה משעשעת ונכונה בפני עצמה. יש הרבה מניעים לפתוח את הדלת הזו - שיעמום, ומגיע לי אחרי ריצה ופיצוי על לילה לבן עם התינוק וכמובן יום חם במיוחד ששיחקנו בו סטנגה ברחוב. כל אלה ועוד הם סיבות מספיק טובות לפתוח את דלת המקרר כדי לחפש משהו שאנחנו עוד לא יודעים מהו. דנונה רואה אותנו ומתוך אמפטיה היא מציעה למקם משהו בריא וטוב בדלת המקרר שבין ובין כך תפתח שוב ושוב בציפיה שיקרה לנו משהו טוב. משקה אקסטרה פרי.
ושוב - בדומה לאסטרטגיית TESCO האלמותית, גם דנונה אומרת לנו "every little helps" בבחינת - אתם תמשיכו לחיות את חייכם. אנחנו נלמד אתכם וונשתדל לפגוש אתכם בסיבובים הקצת יותר חורקים עם פתרונות. לא נשנה את חייכם ולא נשנה אתכם אבל נקל ונשמח ונסייע עד כמה שנוכל. במקום להגיד "מותג היוגורט המוביל" - להוביל באמת.
כל הקליפים אנושיים ורואים אותנו, האנשים כלא מושלמים, מוטי חולשות, נלחמים בעצמנו ומקווים שמחר יהיה טוב יותר. בתוך עולם זה שמסמנת דנונה, עולם שהוא תמהיל נצחי של שמחת חיים יחד עם אילוצים ומגבלות, אפשר לתת לה, לדנונה, לשדרג חלק מהרגעים הפחות פוטוגניים שלנו והיותר חלשים. הגישה החדשה יותר אמינה ופחות פומפוזית מהדנונה שהכרנו במשך שנים ובעיקר מעוררת יותר חשק ופחות אשמה כמניע לקנות מוצרים מבוססי יוגורט...
- 1.jo 10/03/2015 14:52הגב לתגובה זוקודם כל 50% מהלקוחות הפוטנציאלים (גברים) מורחקים מהמוצר ע"י הפרסומת. דבר שני, כל הפרסומות שלהם כבדות ומבאסות, החדשות והישנות כאחד. האסוציאציה הראשונה למותג זה גזים...
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
