נספרסו עם הפקה מעולה ואלגנטית - אבל הפטנט? קונספט מדף שחוק ומשומש
מצד אחד, הפקה מעולה, סלבס מובהקים (ג'ורג' קלוני וז'אן דה ז'ארדן). טון וסטייל מובהקים של נספרסו - נונשלאנטיות. אלגנטיות, החיים הטובים. אופנה. וילה על האגם. סירה. What else? אה, כן. בחורות יפות. מצד שני, הפטנט הזה של "כמה רחוק תהיה מוכן ללכת בשביל המותג" הוא ממש, אבל ממש, קונספט מדף שחוק ומשומש.
אילו המותג שלנו היה עוד חטיף קטן ושובב, אפשר היה להעלים עין ולהסתפק בהפקה טובה רווית הומור. אבל ממותג שמתיימר להיות לידר יוקרתי הממוען לקהל בעל סגנון חיים אקסקלוסיבי, אני מצפה ליותר מאשר שחזור הגימיק. והגימיק הוא, פחות או יותר, שהמותג שלנו כל כך נחשק שהוא הופך אותנו לערמומיים, כוחניים, תחרותיים ובעיקר פחות חברותיים ושומטי עקרונות.
הוא כל כך טוב ששווה לנו לפגוע ביחסינו עם אנשים אחרים למענו כי הוא לא רק טוב יותר ממתחרים, הוא טוב יותר מהיחסים שבנינו ומהדימוי שיצרנו עד הלום. כל מה שצריך זה מוצר שנותר "אחרון" במקרר או בחפיסה, ושניים שחושקים בו. ההגזמה משרתת את המטרה האסטרטגית להיות לידר שמבטל את כל מה שצומח סביבו או במלים אחרות - המותג הופך לרודן שמשבש אותנו, ואנחנו נותנים לכך לגיטימציה כי ההגזמה ברורה ומצחיקה ומדברת לילד הרע שבכולנו.
ובכל זאת הנה טיפה בים של פרסומות שנוצרו בצלמו של הנרטיב הזה:
מילקי היה אחד הראשונים שהפך נשים חביבות ללביאות שעטות על המילקי האחרון:
אחרי כן הגיעה סדרה ארוכה של "אל תשאירו אותו לבד", בו אנו עדים לזוג "מושלם" שכל הרומנטיקה והאמון קורסים כשמסתבר שנותר מילקי אחרון בבית.
פרייה הראה מה קורה לבחורה יפה כשנותר פרייה אחרון בשטח והיא מתחרה עליו אל מול אריה גדול ואימתני. הקליפ הזה זכה בפרסים כי הוא הצליח להפתיע (וגם הפוסט של השאגה שלה היה חדשני בזמנו).
רולו, חטיף מתוק, הופך את הבחור לשפל כשנותרת חתיכה אחרונה בחפיסה. מצד אחד הוא נותן אותה לחברה שלו בקולנוע כמו ג'נטלמן אבל מצד שני, כשמתיישבת לצידו חתיכה, הוא מנסה לשלוף בכוח את הרולו האחרון מפיה של זו האחרונה כדי להתחיל עם החדשה.
ואם כבר רולו, אז בסגנון טיפ טיפה שונה ויותר מקורה אבל עדיין על פי אותו פרינציפ, ילד שמתגרה בפילון עם הרולו האחרון בחפיסה. אחרי שנים רבות (כי פילים לא שוכחים) נוקם בו הפיל בהזדמנות הראשונה ששניהם נפגשים שוב.
יש עוד. מלא. יש פרסומת לספרייט בה זוג יושב לשולחן על בקבוק ספרייט בודד עם שני קשים. הבחורה מנשקת את הבחור וכשהוא מתמסר היא נוגחת בו רק כדי לחטוף מהשולחן את הספרייט ה'אחרון'. וכמובן ישנן כל הפרסומות של סטלה ארטואה שטוענות כי "לשלמות יש מחיר". ברובן ככולן שווה לעשות משהו רע רק כדי לשתות סטלה במזיגה מושלמת. אחד הקלאסיים בסדרה זו מציג מוזג בירה ברכבת שמוכן לנתק את הקרון רק כדי שמזיגת הסטלה תהיה מושלמת בלי מהמורות פסי הרכבת.
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
עמוד השדרה הסיפורי של כל הפרסומות הללו אומר לנו שכשזה מגיע למותג הנחשק, נשכח את יחסינו, את מעמדנו, את אישיותנו את יעדינו, ואת מי שהיינו עד לפני רגע - רק כדי להשיג את המותג שלרוב מסמל או משקה או מזון בעלי גוון ברור של גחמה.
חלק גדול מהז'אנר מגיע משנות התשעים המוקדמות והוא נשלף שוב ושוב כי הוא הוא מגיש בקלות את היתרון של המוצר שלנו על פני מתחרים בכך שהוא מתחיל להתחרות ביחסים ובתכניות שיש לנו עצמינו. אחד מחוקי הברזל של המיצוב אומר שכדי לקלוע לסל יש לכוון גבוה מהסל. בסופו של דבר התחרות היא מול מותגים ולא מול אנשים, אבל דרך ה'תחרות באנשים' אנחנו משיגים יתרון בזירה השיווקית.
עם זאת - כשיש את הנכסים של המותג נספרסו ושל השחקן ג'ורג' קלוני, שאף פעם לא מבייש את הפרימה אפילו בקליפים סתמיים, אפשר ורצוי להקדם ולהגיד משהו חדש.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- חדשות 13 בשפל חדש: מקום אחרון ופחות מ-70 אלף צופים במהדורה המרכזית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
