צח פלדמן
צילום: יח"צ
טור

דג ושמו דחקה: צח פלדמן על מאחורי הקלעים בתחרות 'דג הזהב' - בתיאבון

אחרי סלט עם בצל שנתקע לי באם אימא של השן בינה. בזה אחר זה, עלו אושיות פרסום ידועות ובועטות לנאום כולתום - יורם לוי, אמיר גיא ועוד
צח פלדמן | (3)

9:00, מתחם התחנה. טובי המוחות שמסתתרים להם מתחת זקנים ופדחות - במינגול תעלול על קשקש של דג. מתערבבים. מחליפים חוויות על באנר סטאטי / עמוד נחיתה, וממלאים את בטנם שהתעגלה עם השנים, באשמת ג'ירף וחיות אחרות.

נראה היה כי מתאמנים הם לארוחות הלילה הקרבות אלינו בצעדי ענק - אותן ארוחות שישאירו בעיקר את הצוותים במשרד, כדי להביא מודעת קצה. כזו שתיקח אותם לראות ציצי, להתחכך בחוטיני ולהעלות לפייס תמונות של אצה. והבא שאומר "הרצאות" אני שולח אותו לעשות מודעה ל"חבר".

מי נכח באירוע ההשקה?

מנהלי קריאייטיב מן השורה הראשונה וקומץ בנות חיננית מהמדיה -

כאלה שרואים רק באירועים מסוג זה או כשמישהי מהן עוזבת את המשרד

ועושים לה שתייה: "מרינה מהמדיה עוזבת...נאחל לה בהצלחה. ובלה. בלה.

ובואו נאכל קרמבו ונזדיין מפה, כי אנחנו חלאות וגם יש ים בריפים".

ואני, פעם קופי ומנהל, היום מסתובב עם כרטיסי ביקור בצורת פולקסוואגן ואן ומחמיא לאנשים על חזותם, בתקווה שיום אחד יזכרו בי ויזרקו עצם או בריף*.

*מה שיבוא קודם. הזול מביניהם. החברה רשאית להפסיק את המבצע בכל עת. ט.ל.ח

כן, כן. גם אני, כשעוד הייתי במשחק - לכלכתי את הריאות עם מרלבורו אדום

לתוך לילות לבנים, רק כדי להביא את הפצצה. ואפילו הבאתי פעם, אך נאלצתי להישאר בארץ, כי בני הבכור "עומר" החליט שהגיע הזמן לצאת לאוויר העולם ולשלוח את שירלי בכר במקומי.

9:46, אחרי סלט עם בצל שנתקע לי באם אימא של השן בינה. בזה אחר זה, עלו אושיות פרסום ידועות ובועטות לנאום כולתום - יורם לוי, אמיר גיא וכן נציגי רשת שוקן.

יורם, נתן את משנתו - לגייס את הלקוחות לצורך המשימה, להיות על ה ב ר י ף שלהם, לייצר מודעות "שגם אמא שלכם תבין..." וכמובן הוסיף סיפור בדרכו המיוחדת - כזה שסוחף אותך למרחקים, גם אם מדובר בחוויה רוחנית שהוא עבר עם נגמ"ש בקונטרה.

מיד אחריו, אמיר גיא - שגם הוא, עשה שכל בכל הנוגע לתחרות ולאינטליגנציה הרגשית באינטראקציה עם המותג, עם הלקוח ועם הצוותים: "תנו גם צ'אנס לצעירים להביא אותה בתחרות..." וגם הזכיר כי הענף לא סקסי כפי שהיה בעבר - וקשה למצוא אנשים טובים, כי יש היום מגרשים נוספים שאפשר לשחק בהם, מלבד משרדי הפרסום.

במה שונה הדג השנה?

בואו נתחיל במה הוא דומה: גם השנה תישארו עד חצות כשלצידכם מגש פיצה עם סלייס שהפסיד במשחק הכיסאות והפך בין לילה למאפרה של ג'ויינטים. גם השנה תגייסו צלמים רעבים לפלש, שיהפכו את הרעיון שלכם למודעה מבריקה תמורת קרדיט. (אלא אם אתם עובדים באדלר ונהנים מירון יצחקוב)

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

אבל יש דובדבן בסנפיר: אמנם בתחרות פרינט עסקינן, אך השנה, בשונה משנים עברו - תוצגנה כל העבודות גם באינטרנט וכן תפורסמנה במוסף מיוחד שיחולק לכל הקוראים. כדי שגם הם יטעמו קצת מהסלטה והדגה.

האם שמתם לב לעברית הצחה? תפורסמנה, תוצגנה, תזדיינה!

10:13, האוכל נגמר. ההרצאות נגמרו. אך הרעב נשאר. האנשים התפזרו כמו להקת דגים שממהרים, השד יודע לאן. ורק אני, דופק חיוכים וחיבוקים לכל מיני אנשים שאני אוהב ומעריך - אבל בעיקר צריך. ולא, זו לא כתבת גרילה, עם מסר סמוי שתגייסו אותי לפרילאנס.

נו טוב, בעצם כן.

בהצלחה ובתיאבון!

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    עוזי 21/11/2014 09:06
    הגב לתגובה זו
    יא מצחיקול
  • 2.
    רן מהמשרד 14/11/2014 10:16
    הגב לתגובה זו
    צח יא חמוד, מסתבר שמלבד להיות קופי מחונן אתה גם יודע לכתוב מלבד לסלגן (משורש סלוגן), אני כבר יודע שלפרויקט הבא שלי אני לוקח אותך כי אין לי ספק שאתה יודע לעשות את העבודה.
  • 1.
    וואלה צח אתה בסדר (ל"ת)
    גיל 09/11/2014 15:20
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

ארץ נהדרת
צילום: מסך קשת 12
רייטינג

השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות

האם אנחנו לקראת רפורמה מקיפה בשידורי הטלוויזיה? לאחר שחוק השידורים עבר בקריאה ראשונה, ייתכן ונראה שינוי אמיתי באופן שבו מודדים את נתוני הצפייה בטלוויזיה; עד אז, נסתמך על הנתונים הקיימים, שמראים נפילה של ערוץ 13 והתגברות התחרות בין 12 ל-14

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

אחרי שחוק השידורים של שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי, עבר לפני יומיים בקריאה ראשונה בכנסת, ייתכן ואנחנו לקראת מהפיכה של ממש. מעבר לשינויים דרמטיים שכוללים את הפחתת רגולציה ופתיחת השוק לתחרות, החוק ישנה את האופן בו נמדד הרייטינג כיום, ממערכת שמבוססת על הערכות, ויהפוך אותו למבוסס על נתוני אמת. במסגרת החוק, ספקי התכנים יידרשו לפרסם באתר האינטרנט את התפלגות נתוני הצפייה בזמן אמת. עד אז, נמשיך להסתמך על המערכת האנכרוניסטית ועל הנתונים שיש בידינו כיום. ספרו לנו בתגובות אם אתם או חברים שלכם אי פעם השתתפתם במדגם המייצג ה-People Meter, השיטה המקובלת כיום, שבה מותקנים מכשירים אלקטרוניים על כל מקלטי הטלוויזיה בבתיהם של המשתתפים בפאנל, המונה 700 משקי בית, וכ-2,200 פרטים, המהווים מדגם מייצג של אוכלוסיית בעלי המקלטים בישראל.

המשמעות היא אדירה, היות וההכנסות מפרסומות מתבססות, בחלקן לפחות, על נתוני הצפייה. אם נשווה בין שלושת הגופים המסחריים לאורך כל רצועות השידור, על פי הנתונים הנוכחיים, נראה תמונת מצב, שהפערים שמוצגים בה אמורים להשתקף בתקציבי הפרסום של הערוצים השונים. 


בכל אופן, מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.7% רייטינג ו-400 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.1% רייטינג ו-249 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5% רייטינג ו-119 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 94 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.

פריים טיים והנפילה של ערוץ 13

אחת התכניות הותיקות בישראל, "ארץ נהדרת" היא אחד ממנועי הרייטינג של קשת, וגם אמש, כששודרה, היתה בראש, מעל כולם, עם רייטינג של 19.1% רייטינג ו-488 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, ועמדה אמש על 8.5% רייטינג עם 286 אלף צופים. כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, עמדה על 8.1% רייטינג ו-186 אלף צופים, ואילו ערוץ 13 היה עם מספרים כמעט לא רלבנטיים לערוץ מסחרי, ו-"צומת רבין" עמדה על רייטינג של 1.3% ו-26 אלף צופים בלבד.