דג ושמו דחקה: צח פלדמן על מאחורי הקלעים בתחרות 'דג הזהב' - בתיאבון
9:00, מתחם התחנה. טובי המוחות שמסתתרים להם מתחת זקנים ופדחות - במינגול תעלול על קשקש של דג. מתערבבים. מחליפים חוויות על באנר סטאטי / עמוד נחיתה, וממלאים את בטנם שהתעגלה עם השנים, באשמת ג'ירף וחיות אחרות.
נראה היה כי מתאמנים הם לארוחות הלילה הקרבות אלינו בצעדי ענק - אותן ארוחות שישאירו בעיקר את הצוותים במשרד, כדי להביא מודעת קצה. כזו שתיקח אותם לראות ציצי, להתחכך בחוטיני ולהעלות לפייס תמונות של אצה. והבא שאומר "הרצאות" אני שולח אותו לעשות מודעה ל"חבר".
מי נכח באירוע ההשקה?
מנהלי קריאייטיב מן השורה הראשונה וקומץ בנות חיננית מהמדיה -
כאלה שרואים רק באירועים מסוג זה או כשמישהי מהן עוזבת את המשרד
ועושים לה שתייה: "מרינה מהמדיה עוזבת...נאחל לה בהצלחה. ובלה. בלה.
ובואו נאכל קרמבו ונזדיין מפה, כי אנחנו חלאות וגם יש ים בריפים".
ואני, פעם קופי ומנהל, היום מסתובב עם כרטיסי ביקור בצורת פולקסוואגן ואן ומחמיא לאנשים על חזותם, בתקווה שיום אחד יזכרו בי ויזרקו עצם או בריף*.
*מה שיבוא קודם. הזול מביניהם. החברה רשאית להפסיק את המבצע בכל עת. ט.ל.ח
כן, כן. גם אני, כשעוד הייתי במשחק - לכלכתי את הריאות עם מרלבורו אדום
לתוך לילות לבנים, רק כדי להביא את הפצצה. ואפילו הבאתי פעם, אך נאלצתי להישאר בארץ, כי בני הבכור "עומר" החליט שהגיע הזמן לצאת לאוויר העולם ולשלוח את שירלי בכר במקומי.
9:46, אחרי סלט עם בצל שנתקע לי באם אימא של השן בינה. בזה אחר זה, עלו אושיות פרסום ידועות ובועטות לנאום כולתום - יורם לוי, אמיר גיא וכן נציגי רשת שוקן.
יורם, נתן את משנתו - לגייס את הלקוחות לצורך המשימה, להיות על ה ב ר י ף שלהם, לייצר מודעות "שגם אמא שלכם תבין..." וכמובן הוסיף סיפור בדרכו המיוחדת - כזה שסוחף אותך למרחקים, גם אם מדובר בחוויה רוחנית שהוא עבר עם נגמ"ש בקונטרה.
מיד אחריו, אמיר גיא - שגם הוא, עשה שכל בכל הנוגע לתחרות ולאינטליגנציה הרגשית באינטראקציה עם המותג, עם הלקוח ועם הצוותים: "תנו גם צ'אנס לצעירים להביא אותה בתחרות..." וגם הזכיר כי הענף לא סקסי כפי שהיה בעבר - וקשה למצוא אנשים טובים, כי יש היום מגרשים נוספים שאפשר לשחק בהם, מלבד משרדי הפרסום.
במה שונה הדג השנה?
בואו נתחיל במה הוא דומה: גם השנה תישארו עד חצות כשלצידכם מגש פיצה עם סלייס שהפסיד במשחק הכיסאות והפך בין לילה למאפרה של ג'ויינטים. גם השנה תגייסו צלמים רעבים לפלש, שיהפכו את הרעיון שלכם למודעה מבריקה תמורת קרדיט. (אלא אם אתם עובדים באדלר ונהנים מירון יצחקוב)
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
אבל יש דובדבן בסנפיר: אמנם בתחרות פרינט עסקינן, אך השנה, בשונה משנים עברו - תוצגנה כל העבודות גם באינטרנט וכן תפורסמנה במוסף מיוחד שיחולק לכל הקוראים. כדי שגם הם יטעמו קצת מהסלטה והדגה.
האם שמתם לב לעברית הצחה? תפורסמנה, תוצגנה, תזדיינה!
10:13, האוכל נגמר. ההרצאות נגמרו. אך הרעב נשאר. האנשים התפזרו כמו להקת דגים שממהרים, השד יודע לאן. ורק אני, דופק חיוכים וחיבוקים לכל מיני אנשים שאני אוהב ומעריך - אבל בעיקר צריך. ולא, זו לא כתבת גרילה, עם מסר סמוי שתגייסו אותי לפרילאנס.
נו טוב, בעצם כן.
בהצלחה ובתיאבון!
- 3.עוזי 21/11/2014 09:06הגב לתגובה זויא מצחיקול
- 2.רן מהמשרד 14/11/2014 10:16הגב לתגובה זוצח יא חמוד, מסתבר שמלבד להיות קופי מחונן אתה גם יודע לכתוב מלבד לסלגן (משורש סלוגן), אני כבר יודע שלפרויקט הבא שלי אני לוקח אותך כי אין לי ספק שאתה יודע לעשות את העבודה.
- 1.וואלה צח אתה בסדר (ל"ת)גיל 09/11/2014 15:20הגב לתגובה זו
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?
קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.
ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.
לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק.
כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?
סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.
מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא.

בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
טבלת רייטינג מעודכנת, המספרים, השינויים וכמה אנשים צופים בגיא פינס?
הנתונים מראים שליטה כמעט אבסולוטית, לכל הפחות במה שנוגע למקום הראשון ברצועות המשמעותיות ביותר בטלוויזיה, מהדורת החדשות המרכזיות והפריים טיים, כולן, בשליטת קשת. ובכלל - קשת היא מונופול לא מוצהר. מונופול מול המפרסמים שאת השאריות מעבירים לערוצים אחרים.
המהדורה המובילה היא של קשת 12 עם 15.9% ברייטינג ו-394 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 7.9% ו-218 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 5.2% ו-121 אלף צופים וכאן 11, שחזרה למימדים "רגילים", עם 2.6% ו-68 אלף צופים. חדשות 12 היא התוכנית הכי נצפית בכלל - בקרב כל הסגמנטים, גם מול תוכניות הבידור והפריים טיים.
פריים טיים
גם בפריים טיים קשת הובילה, עם "נוטוק" המקורית שעמדה על 14.8% רייטינג ו-338 אלף צופים. אחריה היה, איך לא, ריאליטי אוכל, כש-"משחקי השף" הגיעו למקום השני עם 10.4% ו-237 אלף צופים, ובמקום השלישי היו הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 8.9% ויותר צופים מהמקום השני, עם 241 אלף צופים. את הרשימה סגרה "זמן אמת" התיעודית של כאן 11, עם 4.4% רייטינג ו-106 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב
תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.5% ו-73 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים ואילו רשת סגרה את הרשימה עם 1.7% ו-34 אלף צופים.
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- הכוכב הבא לאירוויזיון בראש לוח השידורים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהדורות המוקדמות לאורך אחר
הצוהריים ושעות הערב המוקדמות מובילה עדיין קשת 12 כאשר המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו מובילה עם 10.2% ברייטינג ו-236 אלף צופים. אחריה שש עם עודד בן עמי עם 7.1% רייטינג ו-173 אלף צופים. המהדורות הנוספות של שעה שבע בערב הן שבע עם שלזינגר וברדוגו ב-14 עם
6.2% ו-160 אלף צופים ואזור בחירה של רביב דרוקר וברוך קרא בפער משמעותי עם 4.5% ו-115 אלף צופים. רפי רשף בחמש אחר הצוהריים מוביל עם 6.6% ו-156 אלף צופים בעוד שמעון ריקלין בשעה שש בערוץ 14 עם 5.3% ו-133 אלף צופים ומוריה וברקו ב-13 עם רייטינג של 3.6% ו-84 אלף
צופים.
