המצב מחייב? משרד התיירות מאריך חוזה ייעוץ לתקשורת זרה - פטור ממכרז

הבקשה לפטור ממכרז אושרה על ידי ועדה להעסקת יועץ תקשורת חיצוני. ההתקשרות עם לידיה וויצמן בהיקף של 233 אלף שקלים תמשיך לשנה נוספת
משה בנימין |
נושאים בכתבה משרד התיירות

לאחר שבשבוע שעבר פרסם מכרז לשכירת שירותי משרד יחסי ציבור חיצוני בסכום כולל של 240 אלף שקלים, חתם משרד התיירות על התקשרות נוספת במקביל, לקבלת שירותי ייעוץ לתקשורת הזרה. התקשרות זו היא למעשה הארכת חוזה ההעסקה של 'לידיה וויצמן תקשורת' בשנה נוספת, לאחר פטור ממכרז.

בתאריך 20 ליולי התקבלה החלטה במשרד התיירות להאריך את ההתקשרות עם וויצמן בהיקף של 233,280 שקלים לשנה המהווים בפועל שכר חודשי של 19,350 שקלים עבור 150 שעות עבודה בחודש.

במשרד התיירות שוכרים שירותי ייעוץ לתקשורת זרה מזה כ-6 שנים תחת אחריותה של מחלקת הדוברות והשיווק. בין תחומי פעילותה סיוע בקשר עם כתבי החוץ המסקרים את ישראל, ממוקמים בה ומייצגים את כלי התקשורת בעולם. ךדברי משרד התיירות עבודה דורשת תיאום ושיתוף פעולה מול משרד החוץ, משרד ראש הממשלה ולשכת העיתונות הממשלתית.

על פי פרוטוקול הישיבה מה-20 ביולי, מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי ציין בפני הוועדה לאישור העסקת היועץ כי "לאור המצב הבטחוני ששורר בימים אלו, ופגיעתו בענף התיירות, נדרש לשקם את הנזק התדמיתי שנגרם לענף התיירות בישראל באופן מיידי לאחר תום מבצע 'צוק איתן'". מפרטי ההעסקה עולה כי תום החוזה הנוכחי מתוארך ל-1 ביולי 2014 ו"לכן" מציין הלוי "הדחיפות לאישור האופציה הקיימת במסגרת ההסכם".

דוברת משרד התיירות ענת שיחור-אהרונוסון אמרה לאייס: "לידיה וייצמן היא יועצת לתקשורת הזרה שעובדת איתנו מזה כ-6 שנים. לפני שנה נערך מכרז פומבי שבו היא נבחרה וכעת מדובר בהארכה של ההתקשרות בשנה". עוד מוסיפה שיחור-אהרונוסון כי "משרד התיירות עובד הרבה מאוד עם תקשורת זרה - אנחנו משווקים את ישראל בעולם והעיתונאים הזרים בארץ הם כלי מרכזי לקידום השיווק של ישראל בעולם. אנחנו מוציאים אותם לסיורים, חושפים בפניהם את אתרי התיירות בארץ ומתדרכים אותם. הם הוכחו כאמצעי יעיל וטוב לקידום התיירות בישראל".

ריכוז התכנים שקודמו על ידי לידיה וויצמן בפעילותה עם משרד התיירות

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.