יצחק אהרונוביץ
צילום: אלכסנדר כץ
פרסום ראשון

מחפשים אלטרנטיבה: כתב קול ישראל עידן אבני עובר לעבוד עם אהרונוביץ'

כשברקע מאבק העובדים נגד סגירת רשות השידור, הכתב בצפון מונה ליועץ התקשורת של השר, במקומו של ירון זמיר, שחוזר לשב"ס - בתפקיד ביצועי
אלכסנדר כץ | (4)

עידן אבני, כתב רשת ב' של קול ישראל, עוזב את הרדיו, וחוצה את הכביש. לאייס נודע כי אבני מונה ליועץ התקשורת של השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', וייכנס לתפקיד בתחילת יולי במקומו של ירון זמיר, לשעבר דובר השב"ס, שיחזור לשירות וצפוי להתמנות לתפקיד ביצועי.

אבני (39) הגיע לרשות השידור לפני כ-3 שנים, במסגרת גל גיוסים באמצעות מכרזים. הוא סיקר את אזור הצפון ותחום החקלאות, הגיש יומני חדשות ושידר משחקי כדורגל עבור שירים ושערים. עוד לפני כן, עבד מספר חודשים בוואלה ובחדשות 10, ויותר מ-3 שנים ככתב בידיעות אחרונות ובמחלקת התחקירים של העיתון. בסף הכל חותם אבני כ-14 שנה בתחום העיתונות.

עם או בלי קשר לעזיבתו של אבני, כשהצעת החוק לסגירת רשות השידור נמצאת באוויר וסימן שאלה גדול מרחף מעל ראשיהם של העובדים, לאייס נודע כי לא מעט מהעיתונאים מתחילים לבדוק אופציות עבודה מחוץ לרשות, מחשש כי יישארו ללא עבודה בשנה הקרובה.

אבני אישר את הפרטים לאייס: "אחרי 14 שנים בתקשורת, אני לוקח על עצמי אתגר חדש ומעניין. תודה לכל מי שליוו אותי בשנותיי העיתונאיות וימשיכו ללוות אותי גם בתפקידי החדש". זמיר אמר לאייס: "זכות גדולה נפלה בחלקי לעבוד וללמוד מהשר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ', שבתקופה זו המשיך להגדיל ולהעצים את משרדו".

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    כח צביקה מתייפח לבד בחושך עם המעשנת (ל"ת)
    צביקה לוי ובניו 05/06/2014 16:14
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    כתב לא משהו וגם מינוי לא משהו (ל"ת)
    האמת 02/06/2014 18:15
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    זו רק ההתחלה . כולם יברחו לפני הסגירה (ל"ת)
    גילי 02/06/2014 17:39
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    בהצלחה עידן, וליתר - בואו נברח (ל"ת)
    עובד רדיו מתוסכל 02/06/2014 17:17
    הגב לתגובה זו
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.