"אם משווים את רשות השידור לחברת חשמל, זה אומר שלא היה לנו חשמל"
על רקע החלטת שר התקשורת גלעד ארדן, לאמץ את דוח ועדת לנדס לסגירתה של רשות השידור ופתיחתה מחדש, התקיים לפני שעה קלה (יום ג') פאנל על השידור הציבורי, בפסטיבל שובר מסך במכללת עמק יזרעאל.
בפאנל 'תמורה לאגרה', הצהיר רם לנדס, יו"ר הוועדה, כי התוצאה הסופית של הוועדה, הייתה חייבת להיות המלצת סגירה. "13 ועדות לפני כן, ניסו לעשות תיקונים בתוך רשות השידור ונכשלו. הפעם היה נדרש שינוי מהותי. שידור ציבורי זה דבר שאפשר לטפל בו, אפשר לבנות אותו מחדש. רוב העובדים יעברו למודל החדש. הרשות החדשה תחסוך 300 מיליון שקל בשנה. ההבדל בהשקעה הציבורית הנוכחית לבין התוצר שרואים על המסך, הוא עצום, ולכן ההתנגדויות להמלצות מוזרות בעיניי".
ח"כ מיקי רוזנטל, לשעבר איש תקשורת ומי שהצליח להביא לשידור את סרטו שיטת השקשוקה רק בערוץ 1, לאחר שהערוצים המסחריים סירבו לכך, הצהיר כי "שנים הייתי נגד סגירת רשות השידור. בסופו של דבר, הגעתי למסקנה שאין מנוס, אלא לסגור אותה, אבל צריך לדאוג לעובדים. בישראל, כמשהו נכשל, מאשימים את העובדים. יש משהו אחד שאי אפשר לכתוב בחוקים, וזה יצירת אתוס של שידור ציבורי. לא מקרה הוא, שרוב העיתונאים הטובים בשידור המסחרי, הגיעו מהשידור הציבורי. כן, יש כמה דברים בדוח שמפריעים לי, אבל בסך הכל הדוח בסדר".
ד"ר יובל קרניאל, מומחה לתקשורת מהמרכז הבינתחומי הרצליה, תומך בשידור הציבורי, אבל לא מאמין שיש לפורמט החדש שלו סיכוי להצליח, כאשר הציבור ישמור אמונים לשידורים המסחריים: "מחר מתחיל האח הגדול ו-40% ישבו ויראו את זה, וחלקם יודעים שאין לזה תכלית וזה זבל טלוויזיוני".
יו"ר הרשות השנייה לשעבר, נורית דבוש, מעלה ספקות לגבי האפשרות לנתק את הפוליטיקאים מהשידור הציבורי: " בסופו של דבר, פוליטיקאים הם לא עם שימהר לכרות את הענף עליו הם יושבים. סוף סוף יש שר תקשורת שהחליט ללכת עם זה עד הסוף, וצריך להילחם בחברים שלו למפלגה. תשמעו, זה לא פשוט להילחם מול השר ישראל כץ (שמתנגד לסגירת רשות השידור ואף הצביע כך בוועדת השרים, א"כ), זה לא קל להילחם באנשים שעוד 3 חודשים, חצי שנה, שנה, יצטרכו להכריע בגורלך בפריימריז".
אלדד קובלנץ, מנכ"ל הטלוויזיה החינוכית שצפויה להסתפח לרשות השידור החדשה, אמר: "הגעתי לחינוכית עם מנדט לעשות שם רפורמה, לכן השמיים לא נפלו כאשר החינוכית הצטרפה לדוח לנדס. העובדים שפורשים, צריכים לקבל את תנאי הפרישה הכי טובים שהמדינה יכולה לתת, כי הם שייכים לגופים שיצרו את נכסי צאן וברזל הכי חשובים בתרבות".
יונה ויזנטל, סמנכ"ל התוכן של yes, מעריך כי הקמת ערוץ טלוויזיה חדש, לוקחת לפחות שנתיים, כאשר על פי מתווה לנדס והחלטת ועדת השרים, הזמן שהוקצה עומד על כשנה אחת בלבד. "להקים ערוץ חדש זה המון זמן, זה לבנות לוח שידורים, זה להתייחס להרבה מאד תכנים, להתייחס לילדים", אמר ויזנטל. " מהרגע שנותנים אור ירוק, מדובר על סדר גודל של לפחות שנתיים-שנתיים וחצי. צריך לבוא עם ההפקה הכי טובה שיש. להשקה של ערוץ חדש יש רק הזדמנות אחת, אי אפשר לפשל בזה".
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
לשאלת מנחת הפאנל שרון כידון, האם הם מאמינים שיהיה שינוי ברשות השידור, ענה ד"ר קרניאל לשלילה: "לא מאמין שיהיה שינוי ברשות השידור, זה בדיוק כמו נמל אשדוד". כאן הסכים לנדס לדבריו: "אם היינו משווים את רשות השידור לחברת חשמל, זה אומר שלא היה לנו חשמל, זה אומר שאוניות לא היו נכנסות לנמלים. 'שיטת השקשוקה' למשל, הופקה בשוק הפרטי. מה עשה ערוץ 1 ב-10 השנים האחרונות?".
- 5.רוב העובדים. ומה עם היתר??????? (ל"ת)מה זה חשוב 14/05/2014 10:36הגב לתגובה זו
- 4.הולל וסולל 14/05/2014 06:57הגב לתגובה זומי שקורא את הדוח בקפידה רואה שלא רק שהפליטיקה תישאר ותשפיע על הגוף החדש אלא שגם העובדים ימונו ע"י המנהלים שלהם. כך שהם יהיו "חייבים" להם ויצטרכו ליישר קו כדי לשמור על מקום העבודה שלהם. לגבי השאלה "מה ערוץ 1 עשה ב- 10 השנים האחרונות"? התשובה פשוטה: קיפדו את ראשו. עובדים רבים פרשו בתקופת בראל, מפיקים, במאים, עיתונאים. כל שדרת הביניים של הערוץ. בקושי אישרו הפקות חדשות. גם בגלל שקיצצו את האגרה וגם בגלל שלא היה כוח אדם מיומן שיוכל להרים הפקות כמו "השקשוקה". ועדיין היו הפקות. תיכנסו לחנות המקוונת של רשות השידור ותראו.
- 3.שכל ישר 13/05/2014 21:58הגב לתגובה זוהמלצות הוועדה לא שוות את הנייר שעליהן נכתבו מכיוון שנוסחו מראש על ידי אינטרסנטים. כל מטרת הדו"ח היא לקבל נכסי נדל"ן של הרשות כדי לחלק אותם למקורבים. לא יהיה שידור ציבורי ראוי -רק הזבל שמשודר בערוץ 2 ו 10 כדי לטמטם את ההמונים במשנת הפרייבטיזציה,
- 2.פאנל בנושא הרשות בלי אף נציג מטעמם? (ל"ת)הוגנות בעמק יזרעאל? 13/05/2014 21:45הגב לתגובה זו
- 1.זה חדש! 13/05/2014 17:17הגב לתגובה זולתשומת לב העובדים וחברי הכנסת,הנה שינוי אצל לנדס.נראה כמה ישלמו לטכנאים ההוללים ברשות!!
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?
קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.
ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.
לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק.
כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?
סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.
מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא.

בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
טבלת רייטינג מעודכנת, המספרים, השינויים וכמה אנשים צופים בגיא פינס?
הנתונים מראים שליטה כמעט אבסולוטית, לכל הפחות במה שנוגע למקום הראשון ברצועות המשמעותיות ביותר בטלוויזיה, מהדורת החדשות המרכזיות והפריים טיים, כולן, בשליטת קשת. ובכלל - קשת היא מונופול לא מוצהר. מונופול מול המפרסמים שאת השאריות מעבירים לערוצים אחרים.
המהדורה המובילה היא של קשת 12 עם 15.9% ברייטינג ו-394 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 7.9% ו-218 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 5.2% ו-121 אלף צופים וכאן 11, שחזרה למימדים "רגילים", עם 2.6% ו-68 אלף צופים. חדשות 12 היא התוכנית הכי נצפית בכלל - בקרב כל הסגמנטים, גם מול תוכניות הבידור והפריים טיים.
פריים טיים
גם בפריים טיים קשת הובילה, עם "נוטוק" המקורית שעמדה על 14.8% רייטינג ו-338 אלף צופים. אחריה היה, איך לא, ריאליטי אוכל, כש-"משחקי השף" הגיעו למקום השני עם 10.4% ו-237 אלף צופים, ובמקום השלישי היו הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 8.9% ויותר צופים מהמקום השני, עם 241 אלף צופים. את הרשימה סגרה "זמן אמת" התיעודית של כאן 11, עם 4.4% רייטינג ו-106 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב
תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.5% ו-73 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים ואילו רשת סגרה את הרשימה עם 1.7% ו-34 אלף צופים.
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- הכוכב הבא לאירוויזיון בראש לוח השידורים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהדורות המוקדמות לאורך אחר
הצוהריים ושעות הערב המוקדמות מובילה עדיין קשת 12 כאשר המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו מובילה עם 10.2% ברייטינג ו-236 אלף צופים. אחריה שש עם עודד בן עמי עם 7.1% רייטינג ו-173 אלף צופים. המהדורות הנוספות של שעה שבע בערב הן שבע עם שלזינגר וברדוגו ב-14 עם
6.2% ו-160 אלף צופים ואזור בחירה של רביב דרוקר וברוך קרא בפער משמעותי עם 4.5% ו-115 אלף צופים. רפי רשף בחמש אחר הצוהריים מוביל עם 6.6% ו-156 אלף צופים בעוד שמעון ריקלין בשעה שש בערוץ 14 עם 5.3% ו-133 אלף צופים ומוריה וברקו ב-13 עם רייטינג של 3.6% ו-84 אלף
צופים.
