כרמלה מנשה
צילום: צילום מסך ערוץ 1
רייטינג

רגע לפני המנגל: כ-40% צפו בטקס הדלקת המשואות ב-3 ערוצי הטלוויזיה

21% צפו במשדר בערוץ 2 וכ-11% בערוץ 1 שעקף את 10. ואתמול: 'עד סוף העולם' ממשיכה להיחלש, שיא של 12.5 ל'צינור לילה', 10.1% לחידון התנ"ך
אלכסנדר כץ | (2)

לצד הסיחים והקבבים, החומוס והבירות, הישראלים לא ויתרו בערב יום העצמאות על טקס הדלקת המשואות, אולם ביום שלאחר מכן - יום העצמאות עצמו, הרייטינג כבר היה פושר יותר.

על פי נתוני צפייה ראשוניים בקרב משקי בית באוכלוסייה היהודית, כולל צפייה נדחית עד 2:00 בלילה, עולה כי טקס יום העצמאות ביום שני בערב, רשם 21% בערוץ 2, 10.7% בערוץ 1, ו-9.2% בערוץ 10. בסך הכל צפו בטקס ב-3 הערוצים כמעט 41%.

משדר יום העצמאות בסימן נעמי שמר (רשת, ערוץ 2) קיבל 9.9%, משדר של הגשש החיוור (ערוץ 10) קיבל 9.8%, המופע המרכזי של ערוץ 1 בבסיס חיל השריון עם אלי יצפאן, הניב 9.5%, שידור חוזר של 'כולם עלי' (רשת, ערוץ 2) זכה ב-7.3%, לקט של 'מצב האומה' (רשת, ערוץ 2) קיבל 6.3%, ו'תמיד עולה המנגינה' (ערוץ 1) זכתה ב-6.7%.

בגזרת החדשות: מהדורה מוקדמת של 'חדשות 2' רשמה 17.8%, מול 9.3% לזו של ערוץ 10.

יום שלישי

ואתמול, אין כמו בארץ (רשת, ערוץ 2) בהנחייתה של עינת ארליך, הסתפקה ב-15.4%, מול המשך ההיחלשות של הריאליטי עד סוף העולם (ערוץ 10) שהסתפק ב-12.9%. ועדיי, לגבי 2 השידורים יש לציין כי מדובר ביום העצמאות, והצפייה בטלוויזיה נמוכה יחסית.

מאידך, 'צינור לילה' (ערוץ 10) רשמה שיא רייטינג עם הראיון עם החייל דוד הנחלאווי, שעמד במוקד השיח הציבורי בשבוע האחרון. התכנית קיבלה 12.5%. לקט של 'מצב האומה' (רשת, ערוץ 2) קיבל 11.2%, 'אנשים כתומים' (רשת, ערוץ 2) הניבה 7.4%, חצי הגמר הראשון באירוויזיון (ערוץ 1) הניב 5.6%, ואילו חצי הגמר השני בו תשתתף ישראל, ישודר מחר.

עוד לפני החדשות, שודרה התכנית 'חידון הציונות' (ערוץ 10) עם יצפאן, שרשמה 6.1%. טקס פרס ישראל (ערוץ 1) קיבל 7.6%, ועוד במהלך הצהריים - חידון התנ"ך (ערוץ 1) עם רייטינג נאה של 11%.

בגזרת החדשות: 'חדשות 2' הניבה 22.4%, מול 9.1% לחדשות בערוץ 1, ו-7.6% ל'חדשות 10'.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    לא צפיתי כמחאה.רציתי 12הומואים מדליקי משואה (ל"ת)
    אלי בובליל ר"ג 09/05/2014 03:41
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    כי סגרו את כל שאר הערוצים אולי (ל"ת)
    '' 07/05/2014 11:43
    הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.