ג.יפית ב-2013: פרסמה ב-68 מיליון שקלים בטלוויזיה - 25% מהם בערוץ 10
ביום חמישי שעבר, לפני שבוע, נחתמה העסקה להעברת מניותיו של רון לאודר בערוץ 10 לידי הפרסומאית ג.יפית (יפית גרינברג). העסקה שהפתיעה אפילו את מנכ"ל ערוץ 10 רפי גינת, מחברת בין השאר את ערוץ הטלוויזיה ההפסדי לגרינברג וחברות הפרסום והיח"צ שבהן היא שותפה: G גרופ (שכוללת משרד פרסום ומשרד יחסי ציבור) וענבר מרחב ניסןG (שבו קנתה קבוצת G מניות במהלך השנה האחרונה). כמובן שאי אפשר לשכוח את הקמפיינים השונים אותם מובילה ג.יפית כפרזנטורית - מתודת הפרסום השמרנית והארכאית שמציגה אותה כממליצה - אך עם זאת עסק פורח ומכניס.
בדיקה של יפעת בקרת פרסום עבור אייס, מעלה כי היקף ההוצאה לפרסום בטלוויזיה של עסקי ג.יפית, הכוללים את G, ענבר מרחב ניסן G וקמפיינים אותם היא מובילה כפרזנטורית, עומדים על כ-42.6 מיליון דולר במחירי מחירון - שהם כ-68 מיליון שקלים במחירים ריאליים. חלקו של ערוץ 10 עומד על 10.7 מיליון דולר (כ-17 מיליון שקל ריאלית), כ-25% מהסכום עם זמן אוויר של 11:09 שעות.
חלקה של זכיינית ערוץ 2 רשת עומד על 21.1 מיליון דולר, כ-50% מהסכום עם זמן אוויר של 11:26 שעות, וחלקה של זכיינית ערוץ 2 קשת עומד על 10.8 מיליון דולר, כ-25% מהסכום הכולל עם זמן אוויר של 6:11 שעות.
מהנתונים עולה כי ערוץ 10 אליו מצטרפת ג.יפית, נהנה מהסכום הנמוך ביותר, זאת בהתייחס לעובדה שערוץ 10 משדר 7 ימים בשבוע לעומת זכייניות ערוץ 2 שחולקות ביניהן את ימי השידור.
ב-2012 עמדה ההוצאה לפרסום של יפית כפזנטורית, משרד הפרסום G וענבר מרחב ניסן G על כ-69.9 מיליון דולר במחירי מחירון, המהווים בפועל כ-95 מיליון שקלים. כך על פי בדיקת יפעת בקרת פרסום עבור אתר אייס. בשנה זו ההוצאה שהופנתה לערוץ 10 עמדה על 19.7 מיליון דולר, כ-28% עם 24:50 שעות בזמן אוויר. גם בשנה זו זכיינית ערוץ 2 רשת היא הנהנית העיקרית מתקציבי ג.יפית (שנכון לאז טרם הצטרפה כשותפה לענבר מרחב ניסן) עם הוצאה של 31.2 מיליון דולר (מ.מחירון), כ-44.5% עם 18:23 שעות בזמן אוויר. חלקה של קשת עמד על 19 מיליון דולר, כ-27.5% ו-11:50 שעות בזמן אוויר.
בענף הפרסום מתייחסים להיקף התקציבים להם מעורבות כלשהי לג.יפית כ"כסף קטן". עם זאת, הצטרפותה להנהלת ערוץ 10 כשותפה שמחזיקה ב-30% ממניותיו תהפוך לבטח לעניין בעל משקל במו"מ העתידי מול לקוחות פוטנציאליים של אחד מהגופים הללו ו/או במכרזים צמודים מול משרדי פרסום מתחרים. במקביל, בודקים בימים אלה בסביבתה של ג.יפית את ההשלכות העתידיות של כניסתה לערוץ כשותפה, על הופעתה כפרזנטורית בקמפיינים לחברות מסחריות בערוץ 10. סוגיה שדורשת בדיקה מול תקנון הרשות השנייה. גורמים בסביבתה אומרים לאייס כי "יש כאן סיכון ברור - יפית מסכנת פה עסק מאוד מצליח שמרוויח לא מעט, אבל זה באמת חשוב לה והיא עושה את זה מתוך תחושת שליחות".
לצד תחושת השליחות של ג.יפית, המהלך הראשון שעתיד לצאת לפועל יהיה באופן בלתי נמנע הוצאה לפועל של תכנית הבראה לערוץ. גרינברג שמקורביה מוסרים כי הצליחה כבר לגייס משקיעים ישראליים ובינלאומיים עתידה לקיים מפגש עם עובדי ערוץ 10 לרבות דרגי הניהול השונים בערוץ, שם תצהיר על כוונותיה. לדבריהם גרינברג תפקח על הנעשה ברמת המאקרו, לא תתערב בתכני הערוץ ולא תנהל אותו בפועל.
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
 - כמה עולה לקנות עיתונאי?
 - תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
 - המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
 
למרות שהעסקה צריכה לעבור בדרך את תחנת הרגולציה, וכן את אישור שאר השותפים להם שמורה זכות הסירוב, גורמים בענף היח"צ כבר מביטים קדימה ורומזים לכך שמשרד היח"צ G בניהולם של גילי כהן ואורן פלדמן (שותפיה של ג.יפית) ימונה למשרד יחסי הציבור של הערוץ.
על כך אמר גילי כהן לאייס כי "אנחנו משרד 'לא רע' שיודע לעשות את העבודה, אך דבר שכזה לא יבוא כהנחתה על הערוץ. אם הגורמים הרלוונטיים יחליטו שזה לטובת כולם כך יהיה. נכון לעכשיו דברים שקשורים ביפית עוברים דרכנו, אך לגבי הערוץ עוד מוקדם לדעת".
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
 השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד. 
- חדשות 13 בשפל חדש: מקום אחרון ופחות מ-70 אלף צופים במהדורה המרכזית
 - המהדורה המרכזית של ערוץ 13 הולכת ונחלשת
 - המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
 
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
 שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד. 
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
 השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד. 
- חדשות 13 בשפל חדש: מקום אחרון ופחות מ-70 אלף צופים במהדורה המרכזית
 - המהדורה המרכזית של ערוץ 13 הולכת ונחלשת
 - המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
 
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
 שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד. 
