בן-צבי מטיל פצצה: בתוך חודש יוציא 'מעריב' מהדורה חינמית נוספת ביום

מי שהקים את החינמון הראשון בארץ, ישחזר את המהלך, והפעם עם מהדורה חינמית של מעריב שיחולק אחה"צ. תוך 4 שנים נעקוף במינויים את ידיעות
נושאים בכתבה שלמה בן-צבי

מו"ל מעריב מטיל הערב (יום א') פצצה במהלך כנס אילת לעיתונות. לדברי שלמה בן-צבי, בתוך חודש הוא מתכוון להתחיל להפיץ מהדורה חינמית יומית שתחולק בצמתים בשעות אחר הצהריים.

לדבריו, "אנחנו רוצים למכור עיתון ובעיקר בשישי, אני אשקיע עוד משאבים, אבל צריך חייבים להיות מאוזנים. בתוך 4 שנים, 'מעריב' יעבור במספר המינויים את ידיעות אחרונות". על כך אמר יואל אסתרון, מו"ל כלכליסט: "חשבתי שזה תכנית בידור".

יש לזכור כי בן צבי היה האיש הראשון שהפיץ חינמון בישראל - העיתון ישראלי, בשיתוף עם שלדון אדלסון, בתקופה שעוד לא היו הניים מסוכסכי, בין השנים 2006 ל2007.

בשנה וחצי הראשונות, הופץ העיתון ב-2 מהדורות: בוקר וערב. כעת הוא עומד לשחזר את המהלך ההוא, באופן חלקי: מכירת מינויים ועיתונים בבוקר, וחלוקת חינמון אחר הצהריים.

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 12.
    ידיעות קורס. 13/11/2013 21:46
    הגב לתגובה זו
    של מנויי ידיעות.
  • 11.
    עובד לשעבר 12/11/2013 13:00
    הגב לתגובה זו
    הוא לא מפריש כספים לפנסיה מהמעביד לא משלם משכורות בזמן לא מכבד את העובדים שלו חכו עובדי מעריב עוד תסבלו ממנו
  • 10.
    בן צבי הפך את חמו למיליונר, (ל"ת)
    אחרי שהיה מיליארדר 11/11/2013 23:17
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    ובעוד חודשיים יבטל את המהדורה החינמית ובעוד (ל"ת)
    שלושה חודשים ייסגר 11/11/2013 23:16
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    ואחרי ידיעות, מעריב יעבור את הניו יורק טיימס (ל"ת)
    הוזה הזוי 11/11/2013 14:12
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    ערן גפני 11/11/2013 10:22
    הגב לתגובה זו
    כבר הרבה זמן אני טוען כי הסיכוי היחיד של מעריב לשרוד הוא לבדל עצמו מידיעות אחרונות, תחילה באמצעות חזרה לשעות ההפצה המקוריות שלו (כי על כן, שמו "מעריב" נלקח מתפילת מעריב שזמנה לאחר שקיעת השמש) וכך יהיה מעודכן ולא כמו שאר העיתונים שפשוט לועסים מחדש את אותן חדשות תפלות שכבר נלעסו בחדשות הערב של אמש וביומני הבוקר. אבל זה לא הסוף: על מעריב גם לשנות את הפורמט שלו לחזור למה שהיה לפני 1992, להגדיל את מספר הידיעות בעמוד ולהרחיב את תחומי הסיקור שלו, ובסופו של דבר לוותר על מהדורת הבוקר (שתופץ רק באינטרנט) ולהעמיד את מהדורת הערב כמהדורה המרכזית המודפסת שלו.
  • 6.
    ג'וני חסון 11/11/2013 10:11
    הגב לתגובה זו
    רק היה חסר באמת לחלק אותו בחינם. חוץ מזה, מומחים לכלכלה התנהגותית בוודאי יוכלו לספר לבן צבי את הידוע לכל - דבר שמקבלים בחינם אף אחד לא יהיה מוכן לשלם עליו, כך שאם עיתון הצהריים החינמי יהיה 'מעריב' גם הוא, יכול להיות שהוא מאתגר את הסברה הרווחת הזאת.
  • 5.
    יצחק 11/11/2013 09:57
    הגב לתגובה זו
    לבן צבי את המעיים
  • 4.
    (ל"ת)
    מטורף 11/11/2013 07:58
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    מציע שתעברו לירחון. הכי בטוח (ל"ת)
    יג 11/11/2013 01:28
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    בעזרת השם המנוול הזה יוותר חסר כל (ל"ת)
    ויאלץ למכור כליה 11/11/2013 01:20
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מתעניין 11/11/2013 00:57
    הגב לתגובה זו
    כמה סמלי שהבניין שהחרבת ורוקנת אותו נמצא מאחוריך בתמונה שלכאורה מפארת אותך ... על ראשו כבר אין שלט מעריב. מכרת אותו בטפשותך לסוחרי מתכות.. מעבר לזלזול ולחוסר הכבוד והערכיות שבצעד המבזה הזה המעיד רק על מי שאתה, אפילו כאן נחשפת כאיש עסקים כושל. היית מוכר אותו לאספנים והיית מרוויח יותר כסף.. יעבור את ידיעות? על זה כבר אין מה להגיד חוץ מ: "פפחחחחח.."
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו
רייטינג

האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון

בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים. המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.

פריים טיים

השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

תוכניות אחה"צ וערב מוקדם

בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים. 

בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225 במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף צופים.

לייט נייט

ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.49%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״