
2 חברות סלולר גדולות - אבל מסתבר שהמרחק ביניהן עצום
פעם, לפני שנות דור, המושג "תודעת שירות" היה זר לנו ולספקי השירות בארץ. חברות שירות היו עושות לנו טובה גדולה שבכלל סיפקו את השירות שהיו מופקדות עליו. כל פקיד היה מלך וכל צרכן היה בגדר טרחן שיש לטרטר. עד שבאה חברת סלקום והחדירה לארץ את תודעת השירות. היא הייתה הראשונה לתת דוגמה.
זמן רב עבר מאז, מים עכורים רבים זרמו בירקון ונותני השירותים בארץ למדו לתת שירות. אדיב, נגיש וברוב המקרים יעיל. המתקדמים שבהם ידעו אפילו להפוך את השירות למנוף שיווקי.
אך יש לי הרושם שרק חברת פלאפון נשארה אי שם מאחור בשנות החושך. לפני מספר חודשים כתבתי כאן על
ובכן, בשבוע שעבר קיבלתי טלפון: "גינגי?" (יעני, חברה שלי). "כן", אישרתי. "כאן מדברת עינת מפלאפון ואני רוצה להציע לך הצעה מפתה". קצר רוח אמרתי שאינני מעוניין אך היא הצליחה לשכנע אותי להקשיב להצעתה ועשיתי את הטעות העגומה ונעניתי לה . עינת הציעה לי הצעה כספית שהייתה נמוכה ב-50% מהעסקה שלי באורנג'. פותיתי ונפלתי בפח. הסכמתי לעבור. יומיים מאוחר יותר התקשר איתי יריב מפלאפון (למה לא באותו יום?) שהציג את עצמו כנציג האישי שלי בפלאפון שאמור לדאוג לכל ענייני. "מהיום אני הכתובת שלך בפלאפון'", הוא תיאם איתי שיבואו אלי הביתה ויביאו לי כרטיסי סים לכל המכשירים (סמסונג, נוקיה וסמסונג3). כששאלתי האם אצטרך להגיע למרכז השירות, הוא אמר: "אין צורך. השליח עושה הכל במקום".
- סלקום: גידול של 67% ברווח - 55 מיליון שקל
- אחרי דוחות פרטנר: חברות הסלולר סיימו לקצור את פירות ההתייעלות?
למחרת השיחה עם יריב, ועוד טרם שבוצע צעד כלשהו, הזדרז גיל שרון, מנכ"ל פלאפון לברך אותי בשיחה מוקלטת על הצטרפותי לפלאפון. זה נראה לי תמוה ומוקדם משהו אבל לא נורא. לאחר 3 ימים הגיע אלי השליח (לדעתי, היה צריך להתייצב אצל לקוח חדש כבר למחרת) הוא בא אמנם עם כרטיסי סים, אבל לאחר שבחן את המכשירים שלי, שלח אותי למרכז השירות כדי שיתקינו לי את הסים. כששאלתי אותו אם לא הביא מסמכים כלשהם לחתימה, הוא השיב בזו הלשון: "לא, כי אנשים עוברים ומתחרטים, אז אנחנו לא ממהרים להחתים". אני מודה שזה הדליק אצלי נורת אזהרה אבל לא נזהרתי. בזמן שהשליח ביצע את הניוד, קיבלתי הודעה מאורנג' "רגע לפני קבלת ההחלטה, קבל הצעה אטרקטיבית מאורנג'". כמובן שהתעלמתי ממנה. למחרת, בדקתי מתי נפתח מרכז השירות של פלאפון ברחוב יגאל אלון בתל אביב, ולמדתי שבימים א'-ה' המרכז נפתח ב-10:00 (לא בדיוק מופת להתחשבות בנוחות הלקוחות). בצהריים התייצבתי במרכז וחשכו עיני. על פקידת הקבלה צבאו אנשים מלאי טענות וויכוחים. מה יש להתווכח איתה? היא הרי בסך הכל מחלקת מספרים? המתנתי בסלידה עד שקיבלתי מספר. נכנסתי לאולם השירות שנראה כמו הצרות שלי. המוני איש מסתובבים, צועקים, פונים (ללא תור) אל פקידי השירות העסוקים, בעוד שלממתינים מסופקים מעט מושבים ללא משענות.
המתנתי למעלה משעה עד שנשבר לי הגב והוכרז תורי. מסתבר שבפלאפון הלקוחות עומדים על רגליהם מול פקידי השירות (למה, לא מגיע להם לשבת?). פקיד חביב אך לא ממש מיומן, בדק את מכשירי הטלפון שלי, הלך להתייעץ, חזר, הלך ולבסוף (וכל אותו זמן נשארתי עומד על רגליי) חזר ובישר לי שהמכשירים שלי, נוקיה וסמסונג, לא נתמכים על ידי רשת פלאפון. "אז מה אני צריך לעשות?", שאלתי מופתע, "לקנות מכשירים חדשים" ענה. כאן, עלי להזכיר שיריב "הנציג האישי שלי" ידע בדיוק איזה מכשירים יש לי, אך לא אמר מילה בעניין אי התאמתם לפלאפון. ברגע זה גדשה סאת סבלנותי והודעתי לפקיד החביב "אני חוזר לאורנג'". הפקיד חייך באדישות ,ללא מילת התנצלות או ניסיון כלשהו לפתרון.
יצאתי מפלאפון ופניתי ישירות למרכז השירות של אורנג' ביד אליהו. נכנסתי והרגשתי שבאתי בשערי המאה ה-21. לא יאמן! 200 מטר בלבד מפרידים בין 2 המרכזים וההבדל הוא כמו בין התחנה המרכזית הישנה לבין הטרמינל בנתב"ג. אצל פקיד הקבלה לא היה תור והוא מיד הנפיק לי מספר והבטיח "זה לא ייקח הרבה זמן". האולם מעוצב ונעים, לממתינים מסופקים מושבים, כאלה אמיתיים עם משענת. באולם היו רק מעט ממתינים, שקט שרר במקום ואיש לא פנה אל הפקידים מחוץ לתורו. לאחר 10 דקות בלבד נקראתי אל פקיד השירות, ולא תאמינו - השירות ניתן בישיבה. מול כל פקיד שירות מוצעים 2 כסאות!
- קשת הובילה את הרייטינג בערב יום השואה - 13.9%
- "זמן אמת" הפתיעה בפריים טיים - כאן 11 עקפה את ערוץ 14 ואת רשת
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
הפקיד (מתן) שמע את דבריי, בירר לי במהירות את תנאי העסקה הישנה שלי והציע לי הצעה משופרת, דומה לזאת שהוצעה לי בפלאפון. הטיפול בי הושלם תוך מספר דקות והפקיד הגדיל לעשות ונתן לי את מספר הטלפון האישי שלו למקרה שתהיה תקלה כלשהי ואזדקק לעזרתו.
עד כאן תם אך לא נשלם. הייתי מצפה שמישהו מפלאפון יטרח לברר איתי למה נטשתי אותם כל כך מהר, אבל זה כנראה כבר לא מעניין אף אחד. כמו כן, הייתי מצפה שמנהלי פלאפון יבקרו במרכזי השירות של המתחרים וילמדו מהם. אבל גם זה כנראה לא קורה. ויש לי גם טענה לאורנג': אם יש לכם הצעה טובה יותר בשבילי, למה חיכיתם עד שעזבתי אתכם? למה לא הצעתם לי אותה מראש? אחת הבעיות הקשות המשותפות לרוב החברות במשק הישראלי שהן חושבות ששימור לקוחות זה משהו שמפעילים רק על לקוחות עוזבים. טעות חמורה! שימור לקוחות זאת פעילות פרו-אקטיבית המיועדת למנוע מהלקוחות את הרהורי העזיבה שלהם עוד טרם שנרקמו ולשמש כחומה בצורה מול הצעות מצד המתחרים.
ומילה לפלאפון. חברה חפצת חיים חייבת להצטרף למאה ה-21 ולהשקיע את מרבית משאביה בהחדרת ובהטמעת תודעת שירות. טכנולוגיה ומחיר הם אספקטים חשובים אבל ללא שירות הם שווים כקליפת השום. ואין שום טעם להשקיע בשיווק, בפרסום ובטלמרקטינג כשבסוף הדרך מחכה ללקוח הפוטנציאלי מרכז שירות דוחה כל כך.
אחרי שפרסמתי את הטור הקודם שלי בעניין פלאפון, איש מטעם החברה לא פנה אלי כדי ללבן איתי את הסוגיות שהעליתי. נראה לכם שהפעם זה יעניין מישהו?
גינגי פרידמן הוא מנכ"ל ADMAN החברה למשאבי אנוש לענפי הפרסום, השיווק והתקשורת
- 12.א.א.כ 17/11/2013 13:44הגב לתגובה זושלום לכולם גם אני הצטרפתי לפלאפון עם המכשיר שהיה לי ברשת הקודמת. היו בעיות קליטה. עד שבסוף טרח נציג מפלאפון לומר לי שהמכשיר שלי עובד בתדרים שונים ולכן במקומות סגורים תהייה לי בעיה. "אז מה תעשו כדי שאשאר לקוח שלכם ? רק הגעתי", שאלתי .. ? יחזור אליך נציג עם הצעה לרכישת מכשיר חדש... הנציג לא חזר. וגם לא הייתי מחליף סמסונג גלקסי בן חצי שנה בכזה חדש במחיר שהם מוכרים... תתקדמו חברה
- 11.27/10/2013 18:25הגב לתגובה זוגינגי , שירות בעמידה היה קיים בקניונים ובמרכזי מכירות גדולים ( אתה זוכר את הדוכנים ב ניו פארם סופר פארם וכו׳ ) ההנהלה ראתה שזמני הטיפול מתקצרים כשהלקוח עומד והחליטו להוריד את זה למרכזי השרות גם ( הדעה היא כשנוח לך אתה מדבר יותר ושואל יותר שאלות.. ) לא יחזרו אלייך מפלא-פון בהתחלה הם מתכחשים אח״כ מגבשים דרך פעולה ובסוף תובעים אותך הנציג של אורנג׳ יכול לתת לך הצעה טובה יותר רק אחריי שמופיע במע׳ שאתה בתהליך ניוד (עובר לחב׳ אחרת )
- 10.ינון 27/10/2013 00:19הגב לתגובה זואתה משלם כמו פראיר על כלום ומת להתפטר מהם...
- 9.שימי 26/10/2013 14:32הגב לתגובה זוכרגיל, בלשון רהוטה וברשימה מסודרת וממוקדת, גינגי מצליף במי שבהחלט מגיע לו. יישר כוח !!
- 8.לא יכולתי לנסח זאת טוב יותר (ל"ת)יהודה 24/10/2013 17:47הגב לתגובה זו
- 7.מד מן 24/10/2013 11:08הגב לתגובה זוהאמת,אני מתפלא עליך,אתה הרי מצוי מעט בנבכי הצרכנות ובסוף היום אתה נוהג בצורה שמוכיחה כי הצרכן הישראלי הוא פראייר. זה שלפלפון יש שרות גרוע (בלשון המעטה) מן הידועות היא,זו חברה שלא הייתי שוקל לעבור אליה אפילו חינם. אבל הרי בסיפורך מתגלה כי "הבית" לא בדיוק חיבק אותך בחום . יותר נכון חיבק את ארנקך ורק כשהבין שלא כדאי לקחת אותך כמובן מאליו,כפי שעשה עד כה ועשק אותך בלי הנד עפעף ,הסכים להשוות את תנאיו. צרכן נבון שעומד על זכויותיו היה נוטש כעונש את "הבית" הזה ועובר לאחת מהחברות שהביאו את מהפכת המחירים לסלולר
- 6.אני 23/10/2013 22:54הגב לתגובה זוהדף אינו יכול לסבול את דעתי על הריבוע הכתום. חברה חולה ומלאה ברפש.
- 5.אסי 23/10/2013 22:35הגב לתגובה זואורנג' חברה נוראית לא פחות. שיהיה בהצלחה.
- 4.ערן 23/10/2013 19:23הגב לתגובה זוהיה לך מזל טוב באורנג' ומזל רע בפלאפון. זה הכל. הפקידים גינגי הם אותם פקידים, שיטות השירות הן אותן שיטות, מנהלים מאורנג' עוברים לפלאפון וכאלו מפלאפון עוברים לאורנג', ההשקעה הכספית היא אותה השקעה וכן הלאה וכן הלאה. תכנס פעם לעמוד הפייסבוק של אורנג' ותראה את כמות הנאצות על רמת השירות הירודה. דווקא אתה גיניגי נפלת למלכודת התדמיתית של הכתום-שחור, מלכודת שרוב הצרכנים כבר מזמן לא נופלים אליה
- 3.23/10/2013 15:40הגב לתגובה זואל תהיה תמים לחשוב שהם לא יחייבו אותך על אותם יומיים שלושה כשנויידת אליהם. שם לב לתשלומים שירדו לך בחודש הקרוב.
- 2.הילה 23/10/2013 15:04הגב לתגובה זונשמע חשוד כל הסיפור, מה האינטרס שלך לשבח ככה את אורנג'? הרי על כל סיפור שהיה לך בפלאפון אפשר למצוא 10 סיפורים של אנשים מאוכזבי אורנג'... אז מה אתה אומר? קיבלת כסף מהצד גינגי? או שמה השם שלך טועם לצבע שלהם... הבטיחו לך להיות פרזנטור? התחלת לעבוד מהצד ביח"צ שלהם? כל כך הרבה שאלות ואף לא גילוי נאות אחד...
- אליהו 23/10/2013 15:08הגב לתגובה זוקיבלת מהצד הילה? הבטיחו לך משהו? התחלת לעבוד בעבודה העתיקה בעולם? הרגת ערבים? אנסת צפרדעים? כל כך הרבה שאלות אפשר לזרוק לאוויר, כל כך מעט אחריות אישית, ואף לא גילוי נאות אחד.
- הילה 23/10/2013 15:15צריך קצת לקחת אחריות על מה שכותבים... הכי קל ללכלך ולהכפיש.. גינגי לא עשה כתבת תחקיר או בדיקה מינימלית כלשהי.. סתם זרק מחשבות לאוויר וקיבל במה באתר מאד נקרא ונחשב - אז אם קל לו כל כך להכפיש חברה כמו פלאפון שמעסיקה אלפי עובדים, שירגיש קצת על בשרו איך זה להיות בצד המוכפש.
- 1.וההבטחות הלא ממומשות 23/10/2013 14:42הגב לתגובה זועברתי לגולן טלקום והכל חלק