דניאלה סמרי ONE
צילום: צילום מסך: ערוץ ONE
פרסום ראשון

חשיפת "תכנית בלומפילד": "פגמים אתיים לכאורה" בהתנהלות כתבת ONE

דניאלה סמרי חשפה תכנית לשדרוג בלומפילד של 'רוב העיר' בלי לגלות שהיא עצמה מועמדת הסיעה בבחירות. לע"מ קיבלה תלונה של איש תקשורת, אולם לא תוכל לפעול נגד סמרי משום שהיא לא מחזיקה בתעודת לע"מ
אלכסנדר כץ | (3)

לשכת העיתונות הממשלתית (לע"מ) רואה "פגמים אתיים לכאורה" בהתנהלותה של מגישת חדשות ONE וכתבת אתר ONE, דניאלה סמרי, בעקבות הפרסום על הרחבת ושדרוג אצטדיון בלומפילד. מאידך, נגד סמרי לא ינקטו בהליכים משמעתיים משום שהיא אינה מחזיקה בתעודת עיתונאי רשמית של מדינת ישראל. במקביל, ב-ONE אמרו לאייס כי נושא התנהלותה של סמרי ייבדק בתוך המערכת.

בשבוע שעבר פנה העיתונאי לשעבר ויועץ התקשורת יובל לידור, ללע"מ ולהתאחדות לכדורגל, בדרישה לשלול ממנה תעודות עיתונאי, בטענה כי סמרי פעלה בניגוד עניינים ועברה עבירה אתית בעבודתה.

במכתב שהפנה למנהל לע"מ ניצן חן, ולמנכ"ל ההתאחדות לכדורגל רותם קמר, וכיתב גם נשיאת מועצת העיתונות השופטת בדימוס דליה דורנר ולראשי ONE, והגיע לידי אייס, כתב לידור כי "דניאלה סמרי פעלה לאחרונה תוך ניגוד עניינים חריף ודריסה ברגל גסה של הקודים האתיים הבסיסיים ביותר המצופים מכל עיתונאי במדינת ישראל".

לידור התייחס לפרסום באתר ONE עליו הייתה חתומה סמרי, לגבי התכנית של סיעת רוב העיר לשדרג את אצטדיון בלומפילד באייטם שכלל גם הדמיות של האצטדיון המחודש. מי שצוטט בידיעה הוא חבר מועצת עיריית תל אביב מטעם סיעת רוב העיר, אלון סולר. הבעיה האתית לכאורה היא שסמרי עצמה חברה ב'רוב העיר' ומועמדת מטעמה למועצת העירייה (במקום ה-15 והלא ראלי, א"כ). אפילו גילוי נאות לא צורף לאותה ידיעה. לסוגיה זו התייחס שלמה מן כבר ביום ראשון שעבר בטורו בהעין השביעית.

הפרסום ב-ONE, לפני כשבועיים (צילום מסך: ONE)

לדברי לידור, המשמש כיועץ התקשורת של סיעת 'הליכוד' (במקום השני נמצא הכדורגלן לשעבר ניר סביליה, המעונין בתיק הספורט העירוני, א"כ), "סמרי החסירה מקוראי האתר ככל הנראה באופן מכוון ומבלי לקיים גילוי נאות, מידע רלוונטי וחשוב שהיא עצמה רשומה כמתמודדת למועצת העיר... כמו כן, סמרי משתתפת באופן פעיל ובולט בקמפיין של רוב העיר", והוסיף כי "אין ספק כי התנהלותה של גב' סמרי אינה מוסיפה כבוד למקצוע העיתונאי. התנהגותה פוגעת בערכים של הגינות, יושרה מקצועית ואובייקטיביות המהווים ערכים בסיסיים בהתנהלות של התקשורת. גב' סמרי רמסה את האתיקה של מקצוע העיתונות ועל כן יש לוודא כי לא תחזיק בתעודת עיתונאי ותמשיך להוציא שם רע למקצוע".

מנהל לע"מ ניצן חן, אמר לאייס כי "לשכת העיתונות הממשלתית בדקה את התלונה ומצאה כי קיימים פגמים לכאורה בפעילותה של העיתונאית בכל הקשור לכללי אתיקה אלמנטריים. יחד עם זאת", הוסיף חן, "לאור העובדה כי אין לה תעודת עיתונאי בתוקף, לא יינקטו כלפיה הליכים כלשהם. בכל מקרה, יופקו הלקחים ממקרים מעין אלו, ויובהרו הכללים בסיטואציות בעתיד".

דניאלה סמרי הפנתה לתגובת ONE, משם נמסר לאייס: "טרם קיבלנו פניה בנושא. הסוגיה תיבחן". מההתאחדות לכדורגל טרם התקבלה תגובה.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    אתיקה באתר ONE של אופירע? (ל"ת)
    למה ציפיתם? 27/10/2013 13:37
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אחת שתומכת 22/10/2013 12:07
    הגב לתגובה זו
    בגלל שהמועמד שלו רוצה את תיק הספורט ויודע שהוא לא יכול לקבל כי רוב העיר עשו עבודה טובה הוא הולך לבכות?
  • 1.
    יוסי 21/10/2013 23:08
    הגב לתגובה זו
    היא למדה במשך שנים מה זו התנהלות עיתונאית 'אתית' נאותה מאופירה אסייג, התחנכה לאורה, והיתה בטוחה שככה עובדים...
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.