דניאלה סמרי ONE
צילום: צילום מסך: ערוץ ONE
פרסום ראשון

חשיפת "תכנית בלומפילד": "פגמים אתיים לכאורה" בהתנהלות כתבת ONE

דניאלה סמרי חשפה תכנית לשדרוג בלומפילד של 'רוב העיר' בלי לגלות שהיא עצמה מועמדת הסיעה בבחירות. לע"מ קיבלה תלונה של איש תקשורת, אולם לא תוכל לפעול נגד סמרי משום שהיא לא מחזיקה בתעודת לע"מ
אלכסנדר כץ | (3)

לשכת העיתונות הממשלתית (לע"מ) רואה "פגמים אתיים לכאורה" בהתנהלותה של מגישת חדשות ONE וכתבת אתר ONE, דניאלה סמרי, בעקבות הפרסום על הרחבת ושדרוג אצטדיון בלומפילד. מאידך, נגד סמרי לא ינקטו בהליכים משמעתיים משום שהיא אינה מחזיקה בתעודת עיתונאי רשמית של מדינת ישראל. במקביל, ב-ONE אמרו לאייס כי נושא התנהלותה של סמרי ייבדק בתוך המערכת.

בשבוע שעבר פנה העיתונאי לשעבר ויועץ התקשורת יובל לידור, ללע"מ ולהתאחדות לכדורגל, בדרישה לשלול ממנה תעודות עיתונאי, בטענה כי סמרי פעלה בניגוד עניינים ועברה עבירה אתית בעבודתה.

במכתב שהפנה למנהל לע"מ ניצן חן, ולמנכ"ל ההתאחדות לכדורגל רותם קמר, וכיתב גם נשיאת מועצת העיתונות השופטת בדימוס דליה דורנר ולראשי ONE, והגיע לידי אייס, כתב לידור כי "דניאלה סמרי פעלה לאחרונה תוך ניגוד עניינים חריף ודריסה ברגל גסה של הקודים האתיים הבסיסיים ביותר המצופים מכל עיתונאי במדינת ישראל".

לידור התייחס לפרסום באתר ONE עליו הייתה חתומה סמרי, לגבי התכנית של סיעת רוב העיר לשדרג את אצטדיון בלומפילד באייטם שכלל גם הדמיות של האצטדיון המחודש. מי שצוטט בידיעה הוא חבר מועצת עיריית תל אביב מטעם סיעת רוב העיר, אלון סולר. הבעיה האתית לכאורה היא שסמרי עצמה חברה ב'רוב העיר' ומועמדת מטעמה למועצת העירייה (במקום ה-15 והלא ראלי, א"כ). אפילו גילוי נאות לא צורף לאותה ידיעה. לסוגיה זו התייחס שלמה מן כבר ביום ראשון שעבר בטורו בהעין השביעית.

הפרסום ב-ONE, לפני כשבועיים (צילום מסך: ONE)

לדברי לידור, המשמש כיועץ התקשורת של סיעת 'הליכוד' (במקום השני נמצא הכדורגלן לשעבר ניר סביליה, המעונין בתיק הספורט העירוני, א"כ), "סמרי החסירה מקוראי האתר ככל הנראה באופן מכוון ומבלי לקיים גילוי נאות, מידע רלוונטי וחשוב שהיא עצמה רשומה כמתמודדת למועצת העיר... כמו כן, סמרי משתתפת באופן פעיל ובולט בקמפיין של רוב העיר", והוסיף כי "אין ספק כי התנהלותה של גב' סמרי אינה מוסיפה כבוד למקצוע העיתונאי. התנהגותה פוגעת בערכים של הגינות, יושרה מקצועית ואובייקטיביות המהווים ערכים בסיסיים בהתנהלות של התקשורת. גב' סמרי רמסה את האתיקה של מקצוע העיתונות ועל כן יש לוודא כי לא תחזיק בתעודת עיתונאי ותמשיך להוציא שם רע למקצוע".

מנהל לע"מ ניצן חן, אמר לאייס כי "לשכת העיתונות הממשלתית בדקה את התלונה ומצאה כי קיימים פגמים לכאורה בפעילותה של העיתונאית בכל הקשור לכללי אתיקה אלמנטריים. יחד עם זאת", הוסיף חן, "לאור העובדה כי אין לה תעודת עיתונאי בתוקף, לא יינקטו כלפיה הליכים כלשהם. בכל מקרה, יופקו הלקחים ממקרים מעין אלו, ויובהרו הכללים בסיטואציות בעתיד".

דניאלה סמרי הפנתה לתגובת ONE, משם נמסר לאייס: "טרם קיבלנו פניה בנושא. הסוגיה תיבחן". מההתאחדות לכדורגל טרם התקבלה תגובה.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    אתיקה באתר ONE של אופירע? (ל"ת)
    למה ציפיתם? 27/10/2013 13:37
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אחת שתומכת 22/10/2013 12:07
    הגב לתגובה זו
    בגלל שהמועמד שלו רוצה את תיק הספורט ויודע שהוא לא יכול לקבל כי רוב העיר עשו עבודה טובה הוא הולך לבכות?
  • 1.
    יוסי 21/10/2013 23:08
    הגב לתגובה זו
    היא למדה במשך שנים מה זו התנהלות עיתונאית 'אתית' נאותה מאופירה אסייג, התחנכה לאורה, והיתה בטוחה שככה עובדים...
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)

ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר

בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?

רן קידר |

קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.

ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.

לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק. 

כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?

סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.

מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא. 

יונית לוי חדשות 12
צילום: צילום מסך קשת 12
רייטינג

בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה

טבלת רייטינג מעודכנת, המספרים, השינויים וכמה אנשים צופים בגיא פינס? 

רן קידר |

הנתונים מראים שליטה כמעט אבסולוטית, לכל הפחות במה שנוגע למקום הראשון ברצועות המשמעותיות ביותר בטלוויזיה, מהדורת החדשות המרכזיות והפריים טיים, כולן, בשליטת קשת. ובכלל - קשת היא מונופול לא מוצהר. מונופול מול המפרסמים שאת השאריות מעבירים לערוצים אחרים. 

המהדורה המובילה היא של קשת 12 עם 15.9% ברייטינג ו-394 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 7.9% ו-218 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 5.2% ו-121 אלף צופים וכאן 11, שחזרה למימדים "רגילים", עם 2.6% ו-68 אלף צופים. חדשות 12 היא התוכנית הכי נצפית בכלל - בקרב כל הסגמנטים, גם מול תוכניות הבידור והפריים טיים. 

פריים טיים

גם בפריים טיים קשת הובילה, עם "נוטוק" המקורית שעמדה על 14.8% רייטינג ו-338 אלף צופים. אחריה היה, איך לא, ריאליטי אוכל, כש-"משחקי השף" הגיעו למקום השני עם 10.4% ו-237 אלף צופים, ובמקום השלישי היו הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 8.9% ויותר צופים מהמקום השני, עם 241 אלף צופים. את הרשימה סגרה "זמן אמת" התיעודית של כאן 11, עם 4.4% רייטינג ו-106 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.5% ו-73 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים ואילו רשת סגרה את הרשימה עם 1.7% ו-34 אלף צופים.

במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצוהריים ושעות הערב המוקדמות מובילה עדיין קשת 12 כאשר המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו מובילה עם 10.2% ברייטינג ו-236 אלף צופים. אחריה שש עם עודד בן עמי עם 7.1% רייטינג ו-173 אלף צופים. המהדורות הנוספות של שעה שבע בערב הן שבע עם שלזינגר וברדוגו ב-14 עם 6.2% ו-160 אלף צופים ואזור בחירה של רביב דרוקר וברוך קרא בפער משמעותי עם 4.5% ו-115 אלף צופים. רפי רשף בחמש אחר הצוהריים מוביל עם 6.6% ו-156 אלף צופים בעוד שמעון ריקלין בשעה שש בערוץ 14 עם 5.3% ו-133 אלף צופים ומוריה וברקו ב-13 עם רייטינג של 3.6% ו-84 אלף צופים.