חשיפת "תכנית בלומפילד": "פגמים אתיים לכאורה" בהתנהלות כתבת ONE
לשכת העיתונות הממשלתית (לע"מ) רואה "פגמים אתיים לכאורה" בהתנהלותה של מגישת חדשות ONE וכתבת אתר ONE, דניאלה סמרי, בעקבות
בשבוע שעבר פנה העיתונאי לשעבר ויועץ התקשורת יובל לידור, ללע"מ ולהתאחדות לכדורגל, בדרישה לשלול ממנה תעודות עיתונאי, בטענה כי סמרי פעלה בניגוד עניינים ועברה עבירה אתית בעבודתה.
במכתב שהפנה למנהל לע"מ ניצן חן, ולמנכ"ל ההתאחדות לכדורגל רותם קמר, וכיתב גם נשיאת מועצת העיתונות השופטת בדימוס דליה דורנר ולראשי ONE, והגיע לידי אייס, כתב לידור כי "דניאלה סמרי פעלה לאחרונה תוך ניגוד עניינים חריף ודריסה ברגל גסה של הקודים האתיים הבסיסיים ביותר המצופים מכל עיתונאי במדינת ישראל".
לידור התייחס לפרסום באתר ONE עליו הייתה חתומה סמרי, לגבי התכנית של סיעת רוב העיר לשדרג את אצטדיון בלומפילד באייטם שכלל גם הדמיות של האצטדיון המחודש. מי שצוטט בידיעה הוא חבר מועצת עיריית תל אביב מטעם סיעת רוב העיר, אלון סולר. הבעיה האתית לכאורה היא שסמרי עצמה חברה ב'רוב העיר' ומועמדת מטעמה למועצת העירייה (במקום ה-15 והלא ראלי, א"כ). אפילו גילוי נאות לא צורף לאותה ידיעה. לסוגיה זו התייחס שלמה מן כבר ביום ראשון שעבר
הפרסום ב-ONE, לפני כשבועיים (צילום מסך: ONE)
לדברי לידור, המשמש כיועץ התקשורת של סיעת 'הליכוד' (במקום השני נמצא הכדורגלן לשעבר ניר סביליה, המעונין בתיק הספורט העירוני, א"כ), "סמרי החסירה מקוראי האתר ככל הנראה באופן מכוון ומבלי לקיים גילוי נאות, מידע רלוונטי וחשוב שהיא עצמה רשומה כמתמודדת למועצת העיר... כמו כן, סמרי משתתפת באופן פעיל ובולט בקמפיין של רוב העיר", והוסיף כי "אין ספק כי התנהלותה של גב' סמרי אינה מוסיפה כבוד למקצוע העיתונאי. התנהגותה פוגעת בערכים של הגינות, יושרה מקצועית ואובייקטיביות המהווים ערכים בסיסיים בהתנהלות של התקשורת. גב' סמרי רמסה את האתיקה של מקצוע העיתונות ועל כן יש לוודא כי לא תחזיק בתעודת עיתונאי ותמשיך להוציא שם רע למקצוע".
מנהל לע"מ ניצן חן, אמר לאייס כי "לשכת העיתונות הממשלתית בדקה את התלונה ומצאה כי קיימים פגמים לכאורה בפעילותה של העיתונאית בכל הקשור לכללי אתיקה אלמנטריים. יחד עם זאת", הוסיף חן, "לאור העובדה כי אין לה תעודת עיתונאי בתוקף, לא יינקטו כלפיה הליכים כלשהם. בכל מקרה, יופקו הלקחים ממקרים מעין אלו, ויובהרו הכללים בסיטואציות בעתיד".
דניאלה סמרי הפנתה לתגובת ONE, משם נמסר לאייס: "טרם קיבלנו פניה בנושא. הסוגיה תיבחן". מההתאחדות לכדורגל טרם התקבלה תגובה.
- 3.אתיקה באתר ONE של אופירע? (ל"ת)למה ציפיתם? 27/10/2013 13:37הגב לתגובה זו
- 2.אחת שתומכת 22/10/2013 12:07הגב לתגובה זובגלל שהמועמד שלו רוצה את תיק הספורט ויודע שהוא לא יכול לקבל כי רוב העיר עשו עבודה טובה הוא הולך לבכות?
- 1.יוסי 21/10/2013 23:08הגב לתגובה זוהיא למדה במשך שנים מה זו התנהלות עיתונאית 'אתית' נאותה מאופירה אסייג, התחנכה לאורה, והיתה בטוחה שככה עובדים...
שירות דיגיטלי (X)הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?
חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין
סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?
סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?
בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.
הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת
הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?
מור
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- הראל: הרווח הנקי עלה ל-840 מיליון שקל, התשואה להון 30%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.
שירות דיגיטלי (X)הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?
חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין
סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?
סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?
בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.
הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת
הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?
מור
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- הראל: הרווח הנקי עלה ל-840 מיליון שקל, התשואה להון 30%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.
