Prezma
צילום: פנימי

גם פייסבוק, גם אינסטגרם, גם יוטיוב: קבלו את הסטארט-אפ הישראלי Prezma

כתבי אייס | (3)

האם הסטארט-אפ הישראלי Prezma יצליח לעשות בתחום הרשתות החבריות, מה שעשה ווייז בתחום הניווט? Prezma, שהוקם על ידי חברת הפרסום הדיגיטלי וסוכנות המדיה חברתית Moog.IT, נבחר לתחרות החדשנות השנתית של פייסבוק (PMD - Facebook Preferred Marketing Developers Program), בה משתתפות 69 חברות בלבד מכל העולם עם המיזמים החדשניים ביותר בתחום השיווק הדיגיטלי.

הפלטפורמה החדשה של Prezma מאפשרת לרכז במקום אחד את כל מקורות התוכן ברשתות החברתיות סביב נושאים נבחרים ומעניקה תמונה מלאה בזמן אמת מתוך פייסבוק, אינסטגרם ויוטיוב.

את Prezma הקימו 2 יזמים צעירים, ארז יחזקאל ואורי מגן, שקיוו לשדרג את אמצעי השיווק הקיימים ולמקסם את הנכסים של הארגון. לדבריהם, "כשעובדים עם Prezma, זה בעצם כאילו עובדים עם אלפי מומחי דיגיטל - פלנרים, אנשי מערכות מידע ואנשי קריאייטיב בעת ובעונה אחת".

בתוך מספר שבועות מאז שעלתה המערכת לאוויר, כבר הצטרפו אליה לא מעט חברות מסחריות, בהן קוקה קולה, תנובה, החברה המרכזית למשקאות, עיריית תל-אביב, לנקום פריס, קבוצת זאפ, מותגי הבירה גינס וסטלה ארטואה, עונת התרבות בירושלים ו-k.t.m.

Prezma מאפשרת כאמור לאגד חווית תוכן פרסונאלית ממוקדת המבוססת על מעגלים חברתיים ומעניקה תמהיל תוכן עדכני תלוי זמן, כך שהיא למעשה מערכת של חבילות תוכן המושתת על תוכן ממקורות של מדיה חברתית המציעה רלוונטיות בהתאם למשתמש ומרכזת עבורו את כל מקורות התוכן הללו בכל רגע נתון. הפלטפורמה מאפשרת לכל אחד בזמן קצר לייצר את חבילות התוכן המעניינת אותו ולקבל תמונת מצב עדכנית.

מדובר על פלטפורמה חדשה שעושה סדר בעולם הדיגיטאלי, זוהי מערכת ייחודית שבכל זמן נתון מספקת תמונה מלאה און לין, בזמן אמת על המתרחש בפייסבוק, באינסטגרם וביוטיוב באמצעות תוכן הגולשים. המערכת מתאימה למשתמשים פרטיים, מותגים וחברות. מדור במערכת שניתן להשתיל אותה בתוך האתר של החברה, בעמוד העסקי שלה או באפליקציה. כך שאין צורך יותר להיכנס לכל רשת חברתית בנפרד ולצפות במתרחש.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    מיכל 12/08/2013 17:06
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד!
  • 2.
    דניאל 12/08/2013 11:45
    הגב לתגובה זו
    בהצלחה רבה!!! מוחות מבריקים!!!!
  • 1.
    בהצלחה חברים! (ל"ת)
    זהר 11/08/2013 17:15
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.