תבלום את בריחת המפרסמים הגדולים? פייסבוק החליטה - דפי סקס בלי פרסומות

התקנות שיכנסו לתוקף מחר יאסרו הצגת פרסומות בעמודה הימנית של דפי עסק. הביקורת: פייסבוק עומדת לצד המפרסמים, ולא לצד הגולשים ברשת
יוסי זטלמן | (2)
נושאים בכתבה SKY פייסבוק

פייסבוק מקשיחה עמדות. בשישי האחרון הצהירו החברים מעמק הסיליקון על מדיניות חדשה שתמנע הצגת פרסומות על גבי דפים הכוללים תוכן אלים או מיני. המהלך החדש מגיע לאחר שמותגי על כמו מארקס אנד ספנסר ותאגיד התקשורת הבריטי SKY החליטו לא לפרסם יותר בפייסבוק מאחר והפרסומות שלהם הופיעו בדפים שנויים במחלוקת.

התקנות החדשות צפויות להשפיע בעיקר על בתי עסק כמו חנויות סקס, המחזיקות בדפי פייסבוק ונהנות מפרסומות המופיעות בעמודה הימנית של המסך, כשהחל ממחר (יום ב') אלו לא יופיעו שם יותר.

בעמק הסיליקון הרגישו בלחץ לאחר שרק בחודש שעבר איבדו בפייסבוק יותר מתריסר מפרסמים בעקבות מחאה של ארגוני נשים שדחקו בהם להחרים את פייסבוק על כך שהוא מתיר הצגה של תוכן המעודד אלימות ואונס כנגד נשים.

המשמעות העיקרית של הקשחת התקנות, היא הבחירה של פייסבוק לעמוד לצד המפרסמים שלה ולא לצד המשתמשים. בעוד המפרסם יכול לדרוש מפייסבוק שהפרסומות שלו לא יופיעו בדפים הכוללים תוכן שנוי במחלוקת, למשתמש אין אפשרות לערער על השינויים במדיניותה של הרשת החברתית מאחר וזאת ביטלה אותה.

לצורך המהלך, פייסבוק תיצור מערכת אוטומטית שתזהה את התוכן השנוי במחלוקת בעמודים הרלוונטיים, ותסיר את הפרסומות. הדבר עלול ליצור צנזורה ברשת מאחר ועמודים המקדמים אג'נדה פוליטית, עלולים להיחשב אלימים גם כן, ומכאן עולה השאלה כיצד יקבעו מהו תוכן לא הולם.

בפייסבוק אומרים כי הרשת החברתית מודעת למאמץ הגדול של חברות לקדם עצמן דרכה, אולם היא נאלצת לבצע צעדים נוספים בכדי למנוע פרסום על גבי דפים הכוללים תוכן אלים או מיני.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    פייסבוק לקראת הסוף (ל"ת)
    דורי 30/06/2013 17:16
    הגב לתגובה זו
  • הסוף לילדים שמבלים שם והתחלה למבוגרים (ל"ת)
    עם הכסף.., 30/06/2013 23:00
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.