הקאמבק של גיא בר: מצטרף ל-Y&R כמנהל הקריאייטיב ומנכ"ל לצד אדם אבנון

בני ברונסקי, סמנכ"ל הקריאייטיב שהצטרף למשרד לאחר הרה-ארגון פורש מתפקידו. בר פרש לפני יותר משנה מתפקידו האחרון כמשנה למנכ"ל בגיתם
משה בנימין | (24)

איחוד כוחות וקאמבק מענין נרשם היום (יום א') בענף הפרסום, עם מינויו של גיא בר למנכ"ל משותף ומנהל הקריאייטיב הראשי לצידו של אדם אבנון במשרד הפרסום Y&R ישראל.

בר חוזר לתפקיד רשמי בענף הפרסום לאחר היעדרות של יותר משנה. בתפקידו האחרון ממנו פרש במהלך פברואר 2012 שימש בר כמשנה למנכ"ל גיתם BBDO ומנהל הקריאייטיב הראשי. בר העביר בגיתם קדנציה ארוכה של כ-5 שנים. בראשית דרכו במשרד הוא שימש כסמנכ"ל קריאייטיב ולאחר מכן הגדיל את סמכויותיו ונכנס לתפקיד המשנה למנכ"ל. טרם הצטרפותו לגיתם הוא שימש כסמנכ"ל קריאייטיב בבאומן בר ריבנאי במשך 4 שנים.

בין ההישגים של בר בשנותיו בגיתם נמנים זכייה במקום השני בתחרות קקטוס הזהב ב-2009. בשנת 2011 עשה המשרד צעד אחד קדימה וזכה במקום הראשון בתחרות הקקטוס. עוד זכה המשרד בתחרות "דג הזהב" של רשת שוקן ובמקום הראשון בתחרות שילוט החוצות של JCdecaux. בנוסף לאלו רשם המשרד תחת ניהולו הקריאיטיבי של בר זכיות בתחרויות בינלאומיות והכרה בינלאומית במסגרת מגזיני הפרסום המובילים בעולם עם עבודות עבור ניקול, קלינקס, הובה בובה, האגודה למלחמה בסרטן, אופיס דיפו, ועוד.

צירופו של בר למשרד סימן את סוף דרכו של בני ברונסקי, סמנכ"ל הקריאייטיב שהצטרף למשרד במסגרת הרה-ארגון שעבר Y&R ישראל, עם מינויו של אבנון למנכ"ל ולצידו כוורת ניהולית שכללה את ברונסקי, לשעבר במקאן אריקסון וגיא וינברגר, שהגיע מזרמון גולדמן, כמנהל אסטרטגיה ראשי.

חזרתו של בר לענף הפרסום, ודווקא ל-Y&R ישראל טומנת בחובה תמיהה קלה. בזמנו, עם פרישתו של בר מגיתם BBDO, אחת הסיבות המרכזיות למהלך הייתה, באופן טבעי, הידיעה עימה הוא השלים, לפיה האופק המקצועי בגיתם BBDO אינו מאפשר לו להתקדם לתפקיד שותף בעל מניות. עם זאת, לאחר יותר משנה של הפסקה, בר חוזר למשרד פרסום שמוחזק כולו על ידי WPP העולמית - סיטואציה דומה שלא תאפשר לו להגיע ליעד הנחשק.

תגובות לכתבה(24):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 20.
    גיא ברע 18/06/2013 01:30
    הגב לתגובה זו
    האיש גאון. נקודה. לא איזה חרטא מגיתם
  • דנה 04/07/2013 23:44
    הגב לתגובה זו
    תפוח רקוב!
  • חחח... (ל"ת)
    רן 18/06/2013 10:51
    הגב לתגובה זו
  • 19.
    חייבים להעיף את וינברגר. הוא רק מזיק. (ל"ת)
    17/06/2013 09:34
    הגב לתגובה זו
  • 18.
    שי 17/06/2013 01:00
    הגב לתגובה זו
    כמה אנשי קריאטיב בכירים עברו במשרד הזה בשנתיים האחרונות?
  • בכירים בקהילה? (ל"ת)
    שאול 17/06/2013 09:45
    הגב לתגובה זו
  • 17.
    גדעון 16/06/2013 23:34
    הגב לתגובה זו
    עדכנו אותי רוצה לבוא גם...
  • 16.
    בהצלחה איש יקר! 16/06/2013 20:05
    הגב לתגובה זו
    עשית חייל בגיתם ומהר מאוד תצליח בכל מקום שתבחר...! בהצלחה!
  • 15.
    בהצלחה גיא (ל"ת)
    יריב 16/06/2013 18:22
    הגב לתגובה זו
  • 14.
    קולגה 16/06/2013 16:56
    הגב לתגובה זו
    בחור מקסים. מנהל מוכשר. איש קריאטיב מצוין. נשמע כמו עסקה טובה. שיהיה הרבה בהצלחה.
  • 13.
    לא משדר יציבות המשרד... בעייתי משהו (ל"ת)
    16/06/2013 16:32
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    בני 16/06/2013 16:28
    הגב לתגובה זו
    ואפשר להתחיל מחדש
  • 11.
    גיא אדם נפלא. שיהיה בהצלחה (ל"ת)
    16/06/2013 16:24
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    וואו 5 שנים בגיתם וכל מה שיש לו משם זה הקקטוס (ל"ת)
    16/06/2013 16:24
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    העיקר שמרטין משלם (ל"ת)
    16/06/2013 16:23
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    מושיקו 16/06/2013 16:18
    הגב לתגובה זו
    אדם גיא וגיא בחדר אחד זה פיצוץ גרעיני
  • 7.
    הנשמות ״הטהורות״ 16/06/2013 16:12
    הגב לתגובה זו
    תותח על- ימותו הקנאים!!!
  • 6.
    ג'רבי 16/06/2013 16:09
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד ובהצלחה
  • 5.
    השאלה הגדולה - את מי גיא מושך אליו מגיתם? (ל"ת)
    אוגילבי 16/06/2013 15:59
    הגב לתגובה זו
  • השאלה הגדולה - האם זה יחזיק יותר מחצי שנה? (ל"ת)
    16/06/2013 16:00
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    תתפלאו. זה יכול לעבוד יופי (ל"ת)
    16/06/2013 15:58
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    יותר מדי אגו באותו מקום.. (ל"ת)
    16/06/2013 15:58
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    מה? למה? למה זה טוב????!??!???!!!? (ל"ת)
    16/06/2013 15:57
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    דנה 16/06/2013 15:51
    הגב לתגובה זו
    גיא תסתכל טוב טוב בפנים
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.