TOP5 DIGITAL

איך משיקים קמפיין לגיוס תרומות כשאין כסף פרסום? הופכים את הקהל למדיה

חכם וזול - ההודעה האישית בטלפונים בבלגיה הוחלפה בקריאה אישית של הומלסים לתרומה ב-SMS. עוד במדור: קונים אונליין? הפתרון לבעיית המידות
משה קרסיק | (1)
TOP5 דיגיטל של אייס וראובני פרידן עם 5 מהלכי פרסום בולטים מסביב לעולם. השבוע במדור: גיוס תרומות להומלסים בבלגיה, מהלך חדש של LEGO, 'קורא מחשבות' בלגי, אפליקציית SIZE YOU ותצוגת אופנה אינטראקטיבית של אדידס. . להצטרפות לעמוד ה-INSPIRE ME של ראובני פרידן בפייסבוק - לחצו כאן לכל מקבצי TOP5 הקודמים - לחצו כאן Really New Media בבלגיה, רצו לגייס תרומות להומלסים, הרעיון היה פשוט ומוכר, שלח SMS למספר מסוים וכך תתרום יורו. אבל בלי כסף למדיה, אין אפשרות לפרסם את המהלך ואז אנשים לא יתרמו! הפתרון: להפוך את הטלפונים של האנשים למדיה, ע"י זה שהם יחליפו את ההודעה האישית שלהם, בקריאה אישית ונרגשת של הומלס לעזרה ובבקשה לתרום דרך SMS. צאו לשחק בחוץ מהלך מקורי ונחמד של לגו, במקום שיכינו בעצמם סרט לתקופת החגים, הם בחרו לשתף את הצרכנים כדי ליצור את הקריאייטיב של הסרט וליצור על הדרך חיבור בין המותג לחיי המשפחה. הם אתגרו את הגולשים לבנות אובייקטים מלגו שקשורים לתקופת החגים ולצלם תמונות מקוריות שמשלבות אותם בסביבה בצורה מפתיעה ומשעשעת. מהתמונות הקריאייטיביות של הגולשים הם הכינו סרט מקורי לחגים. קורא מחשבות מדהים חושף את הסוד שלו בבלגיה, רצו לגרום לאנשים להיות קצת יותר ערניים לגבי מה שהם חושפים על עצמם ברשת. כדי להעביר את המסר בצורה משכנעת הם גייסו "מגיד עתידות" שהדהים את האנשים שנכנסו אליו עם היכולות המופלאות שלו, ובדיוק ברגע שהם התחילו להאמין ביכולות שלו - נחשף הסוד הגדול. יצאת גדול! (למרות שאתה מדיום) לקנות בגדים אונליין זה כיף ונוח, אבל יש רק חשש אחד קטן, לכל מותג יש את המידות שלו, איך אני אדע שזה בדיוק במידה שלי? אז אם אני קונה אונליין בקסטרו ואני מכיר את המידות ויש חנות קרובה כדי להחליף, זה פשוט וקל, אבל איך אני אדע מה המידה שלי ב-UNIQLO או ב-GAP? תכירו את SizeYou, אפליקציה שאתה מזין בה את המידות שלך פעם אחת וכשאתה נכנס לחנות אונליין, אתה יכול ללחוץ על כפתור SizeYou ואתה רואה בדיוק איזו מידה מתאימה לך.

Size:You from Alexander Norling on Vimeo.

תצוגת אופנה אינטראקטיבית של Adidas Y-3 ארבע מצלמות שמשדרות LIVE ומאפשרות לגולשים לצפות בתצוגה בזווית ובמיקום שבא להם, על המסלול או מאחורי הקלעים, בנוסף הגולשים יכולים לצלם תמונה של כל פריט שהם בוחרים, תוך כדי שהם צופים בתצוגה ולפרסם את התמונה מיידית בפינטרסט.

adidas Y-3 Interactive Live Stream from Acne Production on Vimeo.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    שיואו, מהלכים מגניבים מלפני 3 חודשים... (ל"ת)
    ברנש 14/02/2013 13:11
    הגב לתגובה זו
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)

ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר

בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?

רן קידר |

קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.

ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.

לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק. 

כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?

סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.

מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא. 

מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקומתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקו

רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב

במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג

הדס ברטל |

מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות. 

המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים. 

פריים טיים

הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.


ינון מגל בשידורי הפטריוטים מתוך אתר ערוץ 14
ינון מגל בשידורי הפטריוטים - קרדיט: מתוך אתר ערוץ 14


תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.