TOP5 DIGITAL

איך משיקים קמפיין לגיוס תרומות כשאין כסף פרסום? הופכים את הקהל למדיה

חכם וזול - ההודעה האישית בטלפונים בבלגיה הוחלפה בקריאה אישית של הומלסים לתרומה ב-SMS. עוד במדור: קונים אונליין? הפתרון לבעיית המידות
משה קרסיק | (1)
TOP5 דיגיטל של אייס וראובני פרידן עם 5 מהלכי פרסום בולטים מסביב לעולם. השבוע במדור: גיוס תרומות להומלסים בבלגיה, מהלך חדש של LEGO, 'קורא מחשבות' בלגי, אפליקציית SIZE YOU ותצוגת אופנה אינטראקטיבית של אדידס. . להצטרפות לעמוד ה-INSPIRE ME של ראובני פרידן בפייסבוק - לחצו כאן לכל מקבצי TOP5 הקודמים - לחצו כאן Really New Media בבלגיה, רצו לגייס תרומות להומלסים, הרעיון היה פשוט ומוכר, שלח SMS למספר מסוים וכך תתרום יורו. אבל בלי כסף למדיה, אין אפשרות לפרסם את המהלך ואז אנשים לא יתרמו! הפתרון: להפוך את הטלפונים של האנשים למדיה, ע"י זה שהם יחליפו את ההודעה האישית שלהם, בקריאה אישית ונרגשת של הומלס לעזרה ובבקשה לתרום דרך SMS. צאו לשחק בחוץ מהלך מקורי ונחמד של לגו, במקום שיכינו בעצמם סרט לתקופת החגים, הם בחרו לשתף את הצרכנים כדי ליצור את הקריאייטיב של הסרט וליצור על הדרך חיבור בין המותג לחיי המשפחה. הם אתגרו את הגולשים לבנות אובייקטים מלגו שקשורים לתקופת החגים ולצלם תמונות מקוריות שמשלבות אותם בסביבה בצורה מפתיעה ומשעשעת. מהתמונות הקריאייטיביות של הגולשים הם הכינו סרט מקורי לחגים. קורא מחשבות מדהים חושף את הסוד שלו בבלגיה, רצו לגרום לאנשים להיות קצת יותר ערניים לגבי מה שהם חושפים על עצמם ברשת. כדי להעביר את המסר בצורה משכנעת הם גייסו "מגיד עתידות" שהדהים את האנשים שנכנסו אליו עם היכולות המופלאות שלו, ובדיוק ברגע שהם התחילו להאמין ביכולות שלו - נחשף הסוד הגדול. יצאת גדול! (למרות שאתה מדיום) לקנות בגדים אונליין זה כיף ונוח, אבל יש רק חשש אחד קטן, לכל מותג יש את המידות שלו, איך אני אדע שזה בדיוק במידה שלי? אז אם אני קונה אונליין בקסטרו ואני מכיר את המידות ויש חנות קרובה כדי להחליף, זה פשוט וקל, אבל איך אני אדע מה המידה שלי ב-UNIQLO או ב-GAP? תכירו את SizeYou, אפליקציה שאתה מזין בה את המידות שלך פעם אחת וכשאתה נכנס לחנות אונליין, אתה יכול ללחוץ על כפתור SizeYou ואתה רואה בדיוק איזו מידה מתאימה לך.

Size:You from Alexander Norling on Vimeo.

תצוגת אופנה אינטראקטיבית של Adidas Y-3 ארבע מצלמות שמשדרות LIVE ומאפשרות לגולשים לצפות בתצוגה בזווית ובמיקום שבא להם, על המסלול או מאחורי הקלעים, בנוסף הגולשים יכולים לצלם תמונה של כל פריט שהם בוחרים, תוך כדי שהם צופים בתצוגה ולפרסם את התמונה מיידית בפינטרסט.

adidas Y-3 Interactive Live Stream from Acne Production on Vimeo.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    שיואו, מהלכים מגניבים מלפני 3 חודשים... (ל"ת)
    ברנש 14/02/2013 13:11
    הגב לתגובה זו
דני קושמרו חדשות 12
צילום: צילום מסך חדשות 12
רייטינג

העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות

עלייה של כ-10% בצופי מהדורות החדשות המרכזיות של כל הערוצים; חדשות 12 עדיין בראש כל המהדורות וכמו בכל מוצ"ש, רשת מטפסת למקום השני בעקבות כך שערוץ 14 אינו משדר בשבת
רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

ככל שמתקרב מועד העסקה (וכן ככל שהזמן המצטבר של השבתות והחגים הולך ומצטבר), כך אנחנו רואים עלייה בצפייה במהדורות החדשות והנתונים גבוהים מאשר בתקופתו הקודמות,   כשסך כל הצופים עדיין עומד על כ-850 אלף, עלייה של כ-10% לעומת מהדורות מוצאי שבת "רגילות", שהממוצע שלהן הוא כ-770 אלף צופים. 

חדשות 12 עדיין מובילה את הרייטינג במובהק, כל פעם במרווחים גדולים יותר, במהדורת החדשות המרכזית ובשאר מהדורות החדשות. המהדורה המרכזית של חדשות 12 של קשת עמדה אמש על 18.1% רייטינג עם 463 אלף צופים. וכמו בכל מוצאי שבת, חדשות 13 מנצלת את היעדרותו של ערוץ 14 מלוח השידורים עד צאת השבת ונמצאת במקום השני עם 5.6% רייטינג ו-152 אלף צופים. חדשות 14 היו עם 4.8% רייטינג עם 129 אלף צופים ואילו חדשות כאן11 עדיין תפסו את המקום האחרון, עם 4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים בלבד.


פריים טיים ושאר מהדורות החדשות 

בפריים טיים, המשך המהדורות הראה את קשת ממשיכה עם 16.9% רייטינג ו-434 אלף צופים ואילו רשת עם 6.3% ו-169 אלף צופים. לאחר מכן, בפריים טיים, "אור ראשון" לא שיחזרה את הרייטינג של הפרק הראשון, אך עדיין הובילה עם 15.4% ו-387 אלף צופים, ואילו הפטריוטים היציבה והמוצלחת הצליחה לגבור על שעשועון של רשת, כשעמדה על 9.2% רייטינג ו-264 אלף צופים, בעוד "כלוב הזהב" עמד על 8.8% רייטינג ו-234 אלף צופים. "שיר אחד" של כאן11 זכה ל-3.5% רייטינג בלבד ופחות ממאה אלף צופים, עם 79 אלף צופים בלבד. 


גם במהלך השבת רוב לוח השידורים היה בסימן החדשות, והמשדר המוקדם של חדשות 12 עם אלמז עמד על 6% ו-134 אלף צופים בעוד החדשות של רשת בהגשת לוסי עמדו על 3% רייטינג ו-68 אלף צופים בלבד. לאחר מכן, ב-17:00, "שבת בחמש" עם גדעון של חדשות 12 היה על 7.9% ו-189 אלף צופים בעוד משדר החדשות של לוסי עלה ל-4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

פגוש את העיתונות היתה מול מוריה וברקו, ובשתי הרצועוה, המוקדמת והרגילה, היתה במקום הראשון עם 9.4% רייטינג ו-252 אלף צופים במוקדמת ו-10.7% רייטינג ו-292 אלף צופים במהדירה הרגילה, בעוד מוריה וברקו היו על 4.7% ו-107 אלף צופים במוקדמת ו-4.2% רייטינג ו-103 אלף צופים במהדורה הרגילה. 

ברצועה המאוחרת "אברי ושרקי" של קשת היו על 8% רייטינג ו-189 אלף צופים, בעוד לקט של "הצינור" הניב 4.8% רייטינג בלבד עם 120 אלף צופים. 

יונית לוי
צילום: אלי דסה עבור חדשות 12

עלייה של יותר מ-20% בצפייה בחדשות

מהדורות החדשות שעסקו בחזרתם של החטופים למשפחותיהם, היו עם רייטינג שיא, ואפילו חדשות כאן11 חצו את רף ה-100 אלף צופים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

מזה כשבועיים, לאחר שהחדשות על עסקה מתקרבת הלכו ותפסו נפח, ועד לאתמול, כשמהדורות החדשות עסקו בחזרתם של כל החטופים החיים למשפחותיהן, הרייטינג של כל מהדורות החדשות הולך ועולה. אמש כמות האנשים שצפו במהדורות החדשות המרכזיות התקרבה למליון איש, בעוד שהממוצע של התקופה האחרונה עמד על כ-700 אלף. חדשות 12 עדיין היו בראש, עם נתון מדהים של 18% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריהם, היתה מהדורות החדשות של ערוץ 14 שעמדה על 6.9% רייטינג ו-182 אלף צופים (כמות שמתקרבת לצופי מהדורת חדשות 12 בימים עברו). במקום השלישי היתה המהדורה המרכזית של רשת, חדשות 13, שהיתה עם 5.7% רייטינג ו-145 אלף צופים ואילו במקום האחרון היתה המהדורה של כאן11, שעמדה על 4.4% ולמרות שסיימה במקום האחרון, כהרגלה, הצליחה לחצות מזה זמן רב את רף ה-100 אלף צופים ועמדה על 107 אלף צופים אמש. 



מהדורות חדשות נוספות 

המשך הערב וגם יום השידורים כולו היה בסימן חדשות. המשך המהדורה המרכזית של חדשות 12 היה עם 16% רייטינג ו-430 אלף צופים, ואילו חדשות 13 היו עם 4.9% בלבד ו-127 אלף צופים בשידור שהמשיך לסרטו של גיא זוארץ, "על קו השבר", שהיה עם 3.2% רייטינג ו-73 אלף צופים בלבד. הפטריוטים היציבה עמדה על 9.5% רייטינג ו-250 אלף צופים. 

במהלך היום, ברצועת החדשות של 13:00 שנמשכה עד 15:00 גדעון אוקו בחדשות 12 היה עם 6.5% רייטינג ו-163 אלף צופים, בעוד ערוץ 13 עם אור הלר היה עם 3% רייטינג ו-63 אלף צופים בלבד. בשעה 15:00, חדשות 12 עם אוקו נשארו עם נתונים דומים, 6.5% רייטינג ו-151 אלף צופים ואילו חדשות 13 שהיו בהגשת לוסי אלהריש, היו עם 2.9% רייטינג ו-73 אלף צופים. בשעה 17:00, חדשות 13 עם לוסי עלו מעט ל-3.4% ו-79 אלף צופים, אבל רוב הצופים היו עם חדשות 12 בהנחיית עודד מנשה, עם 7.9% רייטינג ו-188 אלף צופים. 

בשעה 18:00, המהדורה של עודד משנה עלתה ל-8.9% רייטינג ו-223 אלף צופים ואיןלו חדשות 13 עם ליאור קינן עלו גם הם מעט ל-4.3% רייטינג ו-87 אלף צופים. בשעה 19:00, חדשות 12 עלו ל-13.2% רייטינג עם 346 אלף צופים ואילו 13 עם קינן עלו ל-6.1% עם 141 אלף צופים. 

במהדורת הלייט נייט, אברי ושרקי של קשת היו עם 10.9% רייטינג ו-266 אלף צופים, משדר הלילה של ערוץ 14 עם שרה ב"ק היה עם 4.1% ו-103 אלף צופים ואילו היום שהיה של רשת היה אחרון עם 2.1% רייטינג ו-43 אלף צופים בלבד.