דרוקר על תחקיר 'ישראל היום': "עובדים בערוץ שאלו אותי 'למה צריך את זה'"
אחרי הסערה שיצר בברנז'ה התחקיר של 'המקור' בערוץ 10 על התנהלות החינמון 'ישראל היום', הגיב הבוקר (יום ה') רביב דרוקר לדברים הקשים שהטיחו בו בכירי העיתון, בטורים שונים ב'ישראל היום'.
"גיליתי שיש התערבות גדולה ודיי שיטתית של העורך הראשי, ברמה של טקסטים, גניזת כתבות", אמר דרוקר לקרן נויבך בתכנית 'סדר יום' ברשת ב'. "(בתחקיר, א"כ) היה לי משהו לחדש לציבור".
"בטור שכתב עמוס רגב (עורך 'ישראל היום', א"כ), נכתב כי זוהי עבודתו של עורך ראשי", אמרה לו נויבך, ודרוקר השיב בשלילה: "זה לא נכון. ההתערבות צריכה להיות ממניעים עניינים, ולא פרסונאליים. עשרות אנשים דיברו איתי, 10 ברמה יותר אינטנסיבית, והם - שעבדו בעיתונים - אמרו שזה פשוט לא נכון. זכותו של עורך ראשי לשנות טקסטים על פי שיקולים ענייניים".
אנשי 'ישראל היום' טענו כי התחקיר שודר בעקבות מינויו של רפי גינת למנכ"ל ערוץ 10, והקשרים החבריים לכאורה בין גינת לבין מו"ל 'ידיעות אחרונות' נוני מוזס. "יש תחקיר שעומד כבר חודשיים, בין היתר על ראש הממשלה שאמלל את הערוץ שנתיים", הגיב דרוקר על הטענות. "העיתוי (לשידור) נקבע חודשיים לפני כן, ואין שום קשר לרפי גינת ולעיתוי השידור. זה נחת על שולחנם (של גינת ושל המנכ"ל החדש של חברת החדשות, גולן יוכפז, א"כ) כתפוח אדמה לוהט. הם צריכים לעמוד בדבר הזה. זה היה הכי לא נוח למישהו כמו גינת, שבשבוע הראשון שלו הוא צריך לאשר לפרסם את זה. גינת צפה בתחקיר 5 שעות. זה נחת עליהם כמו איזה בומבה".
דרוקר נשאל על ההתייחסות מצד עובדי ערוץ 10 לתחקיר על 'ישראל היום', כזכר לאותו אירוע מכונן לפני כשנה וחצי - עם ההתנצלות של 'חדשות 10' כלפי שלדון אדלסון, בעלי 'ישראל היום', מה שהוביל להתפטרותם של בכירי חברת החדשות: "אנשים בערוץ 10 - עם כל מה שעברו בשנתיים האחרונות - שאלו אותי למה אתה צריך את זה. בסוף אתה שואל את עצמך, בשביל מה, למי זה טוב?".
נגד דרוקר הושמעו טענות על כך שהוא בחר שלא לעסוק ב'ידיעות אחרונות', שדאג לתקוף קשות את ראש הממשלה נתניהו בחודשים האחרונים. עיקר הביקורת התעוררה על דבריו של דרוקר בסיום התחקיר, כי לא הגיעו לידיו עדויות להתנהלות לא תקינה של 'ידיעות'.
"לא תשמעי ממני מילת הגנה על 'ידיעות אחרונות'", ענה דרוקר, "אין מישהו שהתעמת עם 'ידיעות אחרונות' כמוני. הם עשו עליי כתבת חיסול. תבעתי אותם תביעת דיבה. אז להגיד עליי שאני תומך 'ידיעות'?... אין ספק ש'ידיעות' שווה תחקיר ענק, יותר מ'ישראל היום'. אני נשבע בכל היקר לעשות תחקיר על 'ידיעות'".
- 5.גינת הזבל 07/05/2013 17:21הגב לתגובה זוhttp://www.youtube.com/watch?v=Vt6pbiM2a7Q
- 4.אורי 07/02/2013 21:10הגב לתגובה זוחבורה של צבועים שנהנים להתנגח בחברות תקשורת מתחרות במסווה של כתבת תחקיר, ומי שלבסוף אוכל מזה את החרא אלה אנחנו הקוראים בושה לעיתון הכי נמכר במדינה. רק רע אני מאחל לו...
- 3.שאפו ענק לרביב דרוקר,צדיק בדורו!! (ל"ת)מקנא לאמיצים 07/02/2013 19:32הגב לתגובה זו
- 2.ערן 07/02/2013 18:25הגב לתגובה זותצטרך לכתוב בבלוג כלשהו על פיטוריך מערוץ 10 על ידי רפי גינת, שמ-מ-ש יאשר לך תחקיר כזה. פחחחע
- 1.חחה תחקיר על ידיעות. ערוץ 10 יסגר לפני כן (ל"ת)אסף 07/02/2013 14:51הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
