TOP5 DIGITAL

נהג פרטי בתחתונים, אסטרונאוט ואיש עולה באש: מה יגרום לכם לפספס הכל?

השבוע ב-BMW: TOP5 הופכת חלון ראווה בניו יורק להשתקפות דיגיטלית של המציאות; עץ אשוח מבוסס מדיה חברתית שמתרגם פוסטים לתאורה ועוד
משה קרסיק |

TOP5 דיגיטל של אייס וראובני פרידן עם 5 מהלכי פרסום שבלטו מסביב לעולם בשבוע החולף. השבוע במדור: BMW, חברת צמיגים קנדית במהלך לחג המולד, ASICS, DENON ואיגוד המו"לים של בלגיה.

.

לכל מקבצי TOP5 הקודמים - לחצו כאן

להצטרפות לעמוד ה-INSPIRE ME של ראובני פרידן בפייסבוק - לחצו כאן

BMW פותחת חלון לעתיד

כדי להשיק את סדרת BMW-i בעלת המראה העתידני - הפכה החברה חלון ברחוב סואן בניו-יורק להשתקפות דיגיטלית של המציאות. מכוניות שעברו ברחוב יכלו לראות את ההשתקפות הדיגיטלית שלהם בזמן אמת, בצורת הדגמים החדשים של BMW-i, כדי להמחיש עד כמה העתיד הוא קרוב - ההשקה מתוכננת לסוף 2013.

עץ אשוח שהוא ברומטר חברתי

חברת צמיגים קנדית רצתה לעורר מחדש את רוח החג בכריסמס, היא בנתה עץ אשוח בגובה 10 מטר, מקושט ב-3000 נורות מתוכנתות אשר מופעלות בהתאם לרוח חג המולד המקוון של האומה! כלי ניטור במדיה החברתיים סרקו בלוגים, פורומים, רשתות חברתיות, ואתרי חדשות בחיפוש אחר הודעות ומסרים המכילים מגוון רחב של מילות מפתח בנושא חג המולד, ולאחר מכן בעזרת תוכנה מיוחדת הם המחישו את המידע הזה בעזרת התאורה שעל העץ.

מרתון אינטראקטיבי

במרתון חוף הזהב, ASICS חילקה לכל רץ צ'יפ ששידר ישירות לפייסבוק שלו בזמן אמת כל תחנה שהוא עבר במרתון, את זמן הריצה שלו, המרחק שהוא עבר והמיקום שלו על המפה, כדי שכל החברים יוכלו לעקוב אחר הריצה. אבל הם הגדילו לעשות ואפשרו לחברים להקליט קטע וידאו שבו הם מעודדים את הרץ שלהם, סרטון העידוד האישי התנגן על מסכי ענק בנקודות הקשות של המרוץ בדיוק ברגע שהרץ התקרב למסך.

לראות את הצלילים

DENON רצו להמחיש שעם האוזניות האיכותיות שלהם אתה לא רק שומע את המוסיקה - אתה מרגיש אותה. הם יצרו את אפליקציה חווייתית שמאפשרת לך למדוד וירטואלית אוזניות, והופכת את הפנים שלך לסוג של אקולייזר אישי ודינמי, אשר משתנה בהתאם למוסיקה שאתה שומע.

כדי ליצור את הדמות שלכם - לחצו כאן

6 דברים שאתה עלול לפספס כשאתה קורא עיתון

מתוך רצון להוכיח את זכות הקיום של עיתונים בימינו, ערכו איגוד המוציאים לאור של העיתונים בבלגיה, ניסוי נחמד ומשעשע. הם נתנו ל-3 מפרסמים מובילים נסיעה חופשית ברכב עם נהג פרטי, כדי שהם ינצלו את זמן הנסיעה בדרכם לעבודה לקריאת עיתון. במקביל, הם ניסו להסיח את דעתם בדרכים שונות ומשונות לא הצלחה, מה שאמור להמחיש את היתרון של העיתון ככלי שמצליח לשמור על תשומת ליבו של הקורא בצורה יעילה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.