נהג פרטי בתחתונים, אסטרונאוט ואיש עולה באש: מה יגרום לכם לפספס הכל?
TOP5 דיגיטל של אייס וראובני פרידן עם 5 מהלכי פרסום שבלטו מסביב לעולם בשבוע החולף. השבוע במדור: BMW, חברת צמיגים קנדית במהלך לחג המולד, ASICS, DENON ואיגוד המו"לים של בלגיה.
.
לכל מקבצי TOP5 הקודמים -
להצטרפות לעמוד ה-INSPIRE ME של ראובני פרידן בפייסבוק -
BMW פותחת חלון לעתיד
כדי להשיק את סדרת BMW-i בעלת המראה העתידני - הפכה החברה חלון ברחוב סואן בניו-יורק להשתקפות דיגיטלית של המציאות. מכוניות שעברו ברחוב יכלו לראות את ההשתקפות הדיגיטלית שלהם בזמן אמת, בצורת הדגמים החדשים של BMW-i, כדי להמחיש עד כמה העתיד הוא קרוב - ההשקה מתוכננת לסוף 2013.
עץ אשוח שהוא ברומטר חברתי
חברת צמיגים קנדית רצתה לעורר מחדש את רוח החג בכריסמס, היא בנתה עץ אשוח בגובה 10 מטר, מקושט ב-3000 נורות מתוכנתות אשר מופעלות בהתאם לרוח חג המולד המקוון של האומה! כלי ניטור במדיה החברתיים סרקו בלוגים, פורומים, רשתות חברתיות, ואתרי חדשות בחיפוש אחר הודעות ומסרים המכילים מגוון רחב של מילות מפתח בנושא חג המולד, ולאחר מכן בעזרת תוכנה מיוחדת הם המחישו את המידע הזה בעזרת התאורה שעל העץ.
מרתון אינטראקטיבי
במרתון חוף הזהב, ASICS חילקה לכל רץ צ'יפ ששידר ישירות לפייסבוק שלו בזמן אמת כל תחנה שהוא עבר במרתון, את זמן הריצה שלו, המרחק שהוא עבר והמיקום שלו על המפה, כדי שכל החברים יוכלו לעקוב אחר הריצה. אבל הם הגדילו לעשות ואפשרו לחברים להקליט קטע וידאו שבו הם מעודדים את הרץ שלהם, סרטון העידוד האישי התנגן על מסכי ענק בנקודות הקשות של המרוץ בדיוק ברגע שהרץ התקרב למסך.
לראות את הצלילים
DENON רצו להמחיש שעם האוזניות האיכותיות שלהם אתה לא רק שומע את המוסיקה - אתה מרגיש אותה. הם יצרו את אפליקציה חווייתית שמאפשרת לך למדוד וירטואלית אוזניות, והופכת את הפנים שלך לסוג של אקולייזר אישי ודינמי, אשר משתנה בהתאם למוסיקה שאתה שומע.
כדי ליצור את הדמות שלכם -
6 דברים שאתה עלול לפספס כשאתה קורא עיתון
מתוך רצון להוכיח את זכות הקיום של עיתונים בימינו, ערכו איגוד המוציאים לאור של העיתונים בבלגיה, ניסוי נחמד ומשעשע. הם נתנו ל-3 מפרסמים מובילים נסיעה חופשית ברכב עם נהג פרטי, כדי שהם ינצלו את זמן הנסיעה בדרכם לעבודה לקריאת עיתון. במקביל, הם ניסו להסיח את דעתם בדרכים שונות ומשונות לא הצלחה, מה שאמור להמחיש את היתרון של העיתון ככלי שמצליח לשמור על תשומת ליבו של הקורא בצורה יעילה.
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?
קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.
ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.
לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק.
כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?
סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.
מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא.

בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
טבלת רייטינג מעודכנת, המספרים, השינויים וכמה אנשים צופים בגיא פינס?
הנתונים מראים שליטה כמעט אבסולוטית, לכל הפחות במה שנוגע למקום הראשון ברצועות המשמעותיות ביותר בטלוויזיה, מהדורת החדשות המרכזיות והפריים טיים, כולן, בשליטת קשת. ובכלל - קשת היא מונופול לא מוצהר. מונופול מול המפרסמים שאת השאריות מעבירים לערוצים אחרים.
המהדורה המובילה היא של קשת 12 עם 15.9% ברייטינג ו-394 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 7.9% ו-218 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 5.2% ו-121 אלף צופים וכאן 11, שחזרה למימדים "רגילים", עם 2.6% ו-68 אלף צופים. חדשות 12 היא התוכנית הכי נצפית בכלל - בקרב כל הסגמנטים, גם מול תוכניות הבידור והפריים טיים.
פריים טיים
גם בפריים טיים קשת הובילה, עם "נוטוק" המקורית שעמדה על 14.8% רייטינג ו-338 אלף צופים. אחריה היה, איך לא, ריאליטי אוכל, כש-"משחקי השף" הגיעו למקום השני עם 10.4% ו-237 אלף צופים, ובמקום השלישי היו הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 8.9% ויותר צופים מהמקום השני, עם 241 אלף צופים. את הרשימה סגרה "זמן אמת" התיעודית של כאן 11, עם 4.4% רייטינג ו-106 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב
תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.5% ו-73 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים ואילו רשת סגרה את הרשימה עם 1.7% ו-34 אלף צופים.
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- הכוכב הבא לאירוויזיון בראש לוח השידורים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהדורות המוקדמות לאורך אחר
הצוהריים ושעות הערב המוקדמות מובילה עדיין קשת 12 כאשר המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו מובילה עם 10.2% ברייטינג ו-236 אלף צופים. אחריה שש עם עודד בן עמי עם 7.1% רייטינג ו-173 אלף צופים. המהדורות הנוספות של שעה שבע בערב הן שבע עם שלזינגר וברדוגו ב-14 עם
6.2% ו-160 אלף צופים ואזור בחירה של רביב דרוקר וברוך קרא בפער משמעותי עם 4.5% ו-115 אלף צופים. רפי רשף בחמש אחר הצוהריים מוביל עם 6.6% ו-156 אלף צופים בעוד שמעון ריקלין בשעה שש בערוץ 14 עם 5.3% ו-133 אלף צופים ומוריה וברקו ב-13 עם רייטינג של 3.6% ו-84 אלף
צופים.
