TOP5 DIGITAL

הקמפיין שיזעזע? "היי זו מילנה, לפני שבוע נהרגתי בכביש זה בגלל נהג שיכור"

אם שותים לא נוהגים: קמפיין מבריק מגרמניה 'חוטף' את התדר של תחנת רדיו לצעירים, ומשמיע לנהגים מסר אישי ומצמרר, ישירות ממי שנהרג באותו כביש
משה קרסיק | (2)
היום במדור: השקה של קולקציה בעזרת האוהדים, בובה של מדפסת, כלבים שנוהגים ברכב, רדיו של רוחות ומנורה עקשנית אחת. לכל מקבצי TOP5 הקודמים - לחצו כאן להצטרפות לעמוד ה-INSPIRE ME של ראובני פרידן בפייסבוק - לחצו כאן צייץ לי חולצה איך משיקים קולקציה חדשה של בגדים ב-Allen Solly? בעזרת האוהדים בטוויטר כמובן! שלט ענק עם 60 חולצות - ממתינות לציוץ המתאים כדי ליפול לידיים של הזוכה המאושר. תמונה ב-D3 שווה מילה אחת - וואו! מדברים הרבה על המהפכה התעשייתית אשר תתרחש באמצעות מדפסות התלת ממד, אשר יאפשרו לכל לקוח להפוך ליצרן. עד שזה יקרה - אפשר להתרשם איך המדפסות האלה יכולות להפוך את עולם הצילום ואת האובססיה שלנו לתיעוד עצמי ושל היקרים לנו - למשהו מדהים ביותר. אם לכלב שלי היו גלגלים... באוקלנד ניו זילנד, חיפשו דרך להעלות את המודעות לאימוץ כלבים שעברו התעללות או ננטשו. הפתרון: לתת להם לנהוג במיני - זה כבר יעלה את הרייטינג שלהם! אם המתים יכלו לדבר... איך אפשר להעביר לצעירים את המסר לא לנהוג כשהם שיכורים? איך חודרים את חומת האדישות שלהם? הפתרון: לתת לצעירים שמתו בגלל נהיגה בשכרות - לספר את הסיפור שלהם ממש במקום שבו הם נהרגו! איך? ע"י השתלטות על התדר של תחנת רדיו שצעירים מאזינים לה, בכל פעם שהם מתקרבים למקום שבו קרתה תאונה קטלנית.

Die Johanniter Radio Ghosts from Till on Vimeo.

המנורה של PIXAR קמה לחיים! אפשר לדמיין בקלות איך בעתיד הלא רחוק, חפצים שונים יוכלו לתקשר אתנו טוב יותר, יהפכו את הסביבה היומיומית שלנו לאינטראקטיבית, מהנה ומעניינת. חשבתי שזה קטע נחמד עם המנורה, אבל החלטתי לוותר עליו ולא להכניס אותו לטור הזה. המנורה התעקשה - בסוף נשברתי :)

Pinokio | Lamp from Shanshan on Vimeo.

המדור בעריכת משה קרסיק, מנהל קריאייטיב דיגיטל בראובני פרידן ipg

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    הקמפיין הגרמני מ ד ה י ם! (ל"ת)
    18/12/2012 12:18
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    שיואו (ל"ת)
    הי, זאת שלי 18/12/2012 12:12
    הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.