כבר לא מע"צ: קמפיין המיתוג מחדש של נתיבי ישראל הושק בהובלת אשכנזי זלצמן

היקף התקציב למהלך במסגרתו מותגה מע"צ לשעבר כחברת נתיבי ישראל לא נחשף אך לפי הערכות בשוק הוא עומד על כ-3 מיליון שקלים
כתבי אייס | (6)

חברת נתיבי ישראל (מע"צ לשעבר) השיקה בסוף השבוע את שמה החדש באמצעות משרד הפרסום אשכנזי זלצמן.

במסגרת מהלך ההשקה הופק קמפיין משולב ברדיו, בעיתונות ובאינטרנט המציג את חזון התחבורה החדש של ישראל שמקצר משמעותית את המרחק ואת הזמן בין הצפון, הדרום והמרכז.

בקמפיין מזמינה נתיבי ישראל את הציבור הרחב להתקשר למוקד התנועה שלה (2120*) לקבלת מידע על פקקים, מסלולי נסיעה ודיווח על מפגעים.

את הקמפיין מוביל השיר "יחד כל הדרך" של קובי אושרת ושימרית אור שזכה לגירסה חדשה בעיבודו של שמוליק נויפלד ובשירתה של הזמרת חני דינור.

במסגרת הקמפיין הופצו ב-7 ימים של ידיעות אחרונות 600 אלף מפות כבישים מלאות של ישראל, הכוללות גם פירוט של 40 הפרוייקטים המרכזיים שנתיבי ישראל תבנה ותסלול בשנים הקרובות. גודלו של תקציב הקמפיין לא נמסר אך על פי הערכות בענף הוא יעמוד על כ-3 מליון שקלים.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    שם שלישי בעשור אחד.. 05/12/2012 11:06
    הגב לתגובה זו
    זה בערך הקמפיין השלישי שהחברה הזו עושה בעשר שנים. קמפיין של חברה ממשלתית על שינוי שם נראה כמו נושא לחקירה פלילית
  • 3.
    קמפיין על כלום שלא אומר כלום לאף אחד (ל"ת)
    מנחם קציל 04/12/2012 19:58
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אחלה גינגל, הגרסה הכי טובה שנעשתה לשיר יחד (ל"ת)
    יואב 04/12/2012 15:44
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    נ 04/12/2012 14:19
    הגב לתגובה זו
    3 מיליון שקלים לקמפיין מיתוג ו-0 שקלים להצלת חיים בצמתים מסוכנים
  • ג'ינג'י 04/12/2012 15:45
    הגב לתגובה זו
    מה קשור? משקיעים במיחלוף ושיפור צמתים, עושים מהפיכה תחבורתית, זה לוקח זמן וכן גם צריך להשקיע כסף במיתוג... מה קרה
  • רוני 04/12/2012 17:28
    למה חברה כזאת צריכה לעשות קמפיין מיתוג? אם היא יודעת לעשות - שתעשה. למה להודיע על הפרויקטים המרכזיים שהיא עומדת לעשות? זמן בחירות? מה זה תורם לציבור שהיא מודיעה לו על כוונותיה? שתעשה יחסי ציבור, אם זה כ"כ חשוב לראשיה. זה לא עולה 3 מיליון!!
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.