רגע לפני כיפור: PH מפתיעים את הלקוחות בסרט; טרייבל בפעילות לילדים חולים

PH שלחו ללקוחות לינק לסרט החדש "2 בלילה". DDB השיקו בהתנדבות אפליקציה בעזרתה ניתן לאתר את ביה"כ הקרוב וגם לתרום לילדים חולי סרטן
משה בנימין |

רגע לפני יום כיפור בסוכנות הפרסום של מירן פחמן ויגאל חזן - PH החליטו להפתיע את הלקוחות עם "מתנה מפתיעה ובעיקר שימושית". בסוכנות החליטו לדחות את מתנת ראש השנה לכיפור - "למה? כי לא רצינו שהברכה שלנו תהיה עוד אחת מעשרות הברכות והמתנות הבנאליות שאנשים מקבלים לפני החג".

PH שלחו ללקוחות המשרד לינק לשימוש אישי לסרט "2 בלילה", סרטם החדש והמדובר של ירון ברובינסקי ורועי וורנר שמופץ בבתי הקולנוע אבל בעיקר מופץ דיגיטלית ברשת, כי "כאלה אנחנו, דיגיטליים".

מהלך נוסף שקשור בכיפור, אבל מכיוון אחר לגמרי הוא זה של טרייבל DDB ישראל ו"עמותת חיים". 2 הגופים חברו יחד להשקת קמפיין דיגיטלי (בהתנדבות) להתרמה למען ילדים חולי סרטן בשם The hope locator - אפליקציה שבעזרתה תמצא את בית הכנסת הקרוב אלייך וגם תתרום לילדים חולי סרטן.

גולשים ב-PC (עדיף בכרום) וגם במובייל יכולים למצוא את בית הכנסת הקרוב אליהם, וכך לשמוע את תקיעת השופר של יום הכיפורים, וכן כדי להתפלל בתקופת החגים - בשבילם ובשביל ילדים חולי סרטן, שלהם דואגת עמותת חיים מדי יום: מסיוע וסיעוד ועד ציוד רפואי.

האתר בכרום

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.