מימן: ערוץ 10 ייסגר בלי דחיית חובותיו בכמה שנים; הרשות ה-2 נחלצת לעזרתו
הרשות השנייה תפנה לשר האוצר יובל שטייניץ, בבקשה לפעול בחקיקה לדחיית תשלום חובות ערוץ 10 בכמה שנים, כשתאריך היעד עשוי להיות שנת 2015. אתמול (יום ב') התקיים דיון נוסף בשימוע שמתקיים לערוץ בשל אי תשלום חובותיו הרגולטורים, בו הצהיר בעל המניות המרכזי בערוץ ויו"ר הדירקטוריון שלו, יוסי מימן, כי במצב הנוכחי, ייאלץ ערוץ 10 להיסגר.
בדיון אתמול השתתפו בנוסף למימן, גם חברי הדירקטוריון אבי בלשניקוב ומיכל גרייבסקי, נציגי הבעלים רון לאודר; מ"מ המנכ"ל החדש יואב הלדמן; המנכ"ל הפורש של ערוץ 10 יוסי ורשבסקי; והיועצת המשפטית של הערוץ עו"ד דבורה קמחי.
במהלך הדיון הצהיר בלשניקוב כי החובות הרגולטורים "מסכלים כניסת משקיעים חדשים לערוץ". לדבריו, אם המשקיעים ידעו שאין פיתרון לאותם 45 מיליון שקלים, "זה יהיה הסוף של הערוץ, הוא ייסגר". ההצעה להמיר את החובות במחוייבויות תוכן, שזכתה לתמיכת הרשות השנייה, לא יוצאת אל הפועל, מה שמחייב את הערוץ לנסות למצוא מקורות מימון נזילים לתשלום חובותיו.
דחיית תשלום החובותיו מחייבת חקיקה בכנסת, שתצטרך לעבור את אישור משרד האוצר. במידה ותתקבל דחייה כזו, עשוי הערוץ לעבור כבר בתחילת 2013 לרישיון, שמבחינה רגולטורית תקל עליו את ההתמודדות בתחום המסחרי והתכני.
מימן התייחס גם לדמי הזיכיון שהערוץ נאלץ לשלם, כשלדבריו, בעוד שגופים אחרים בשוק התקשורת נהנו מהורדת אותם דמי זיכיון, כגון HOT ו-yes, הרי שערוץ 10 נאלץ לשלם 4% מהכנסותיו, שהם מעמסה כבדה על כתפי הערוץ.
מהרשות השנייה נטען כי מועצת הרשות השתכנעה כי קיים חשש כבד לפעילות הזכיין בערוץ 10, ולכן החליטה פה אחד לפנות ישירות לשר האוצר בקריאה לפעול בכל דרך אפשרית כולל תיקון חקיקה כדי לאפשר את המשך קיומו של ערוץ 10 לטובת כלל הציבור בישראל. מאידך, ברשות טוענים כי "יחד עם זאת, מוטלת על המועצה האחריות לדאוג לאכיפת מחויבויות בעלי הזיכיון, ולפיכך ככל שלא יתבצע תיקון חקיקה עד סוף מושב הקיץ של הכנסת, תתכנס המועצה בשנית לבחון את צעדי האכיפה שיינקטו על ידה".
- 3.--881-- 19/06/2012 19:45הגב לתגובה זומה לא ברור ערוץ 10 בדרך לסגירה כי האוצר מתנגד לדחיית החוב מטבע הדברים ולכן יש רק שתי אפשריות או דחיית החוב או סגירה.
- 2.יוסי 19/06/2012 12:49הגב לתגובה זוגם לי יש חובות למה אתם לא עוזרים לי? התשובה בפשט היא שלמי שיש חובות עליו לשלמם וכך גם ערוץ 10. ניהול כושל? סוגרים כמו כל עסק. אין מה לעשות.
- 1.. (ל"ת)תספורת? 19/06/2012 12:45הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
