רידג
צילום: תום חוליגנוב

רידג' גייסה 22 מ' ד'; מובילת סבב הסיד השתתפה בסבב A, אך לא הובילה

החברה הישראלית מספקת שירותי ענן בין היתר באזורים בהם לא פעילות ענקיות הענן העולמיות. היא עושה זאת באמצעות שיתוף פעולה עם דאטה סנטרים מקומיים של חברות שונות באזורי הפעילות. את סבב הסיד הובילה NFX ואת סבב A שלאחריו הובילה Chartered. עוד השתתפה: קרן ויולה
איתי פת-יה | (1)

ספקית שירותי הענן הישראלית רידג' השלימה גיוס של 22 מיליון דולר בשני סבבים עוקבים: סבב סיד וסבב A. המשקיעה הקיימת קרן NFX, שהובילה את סבב הסיד נטלה חלק גם בסבב A - ואולם לא הובילה אותו, כשבמקומה הייתה זו קבוצת Chartered Group. בשני הסבבים השתתפו בנוסף קרן ויולה, Mayfield, ו-Slow Ventures.

רידג' למעשה מספקת שירותי ענן (אחסון ועיבוד מידע) בבעיר מקומות בהם ענקיות הענן העולמיות לא פעילות. היא פועלת בשותפות עם דאטה סנטרים מקומיים של חברות שונות באזורי הפעילות, כמו T-Systems, NTT ו-INAP.

"למדנו שאין ארכיטקטורת ענן אחת שמספיקה לדרישות היישומים של היום", אומר יונתן סיליג, יו"ר הדירקטוריון של רידג'. "חברות ומפתחים זקוקים לגמישות כדי להנגיש את היישומים שלהם בצורה הטובה ביותר בכל מקום בעולם בו הם נדרשים לעשות זאת - רידג' מעניקה להם את החופש הזה. הענן שלנו מאפשר סקייל בקלות, אינו דורש הוצאות CAPEX נוספות, והוא משתלב בקלות בכל ארכיטקטורת ענן  היברידית וארכיטקטורה הכוללת שימוש ביותר מענן אחד (hybrid/multi cloud). בנוסף, הוא בנוי להתמודד עם אפליקציות מודרניות אשר רגישות למיקום גיאוגרפי, דוגמת אלו המשתייכים לדור החדש של יישומי IoT", הוסיף סיליג.

"רידג' מנגישה הלכה למעשה את שירותי הענן למקומות בהם קיימים פערים בכיסוי הענן הציבורי, או עבור יישומים שהענן הציבורי אינו בהכרח מתאים להם - מדובר בשני אתגרים שהולכים וגדלים" אומר גיגי לוי-וייס, שותף ב-NFX. "בעבר, פריסת ענן הייתה מוגבלת ותלויה בתשתיות אך כעת, באמצעות הפתרון של רידג', הרי שהמגבלה הזו אינה קיימת עוד. רידג' מאפשרת גישה בלתי מוגבלת לענן וזאת מבלי להחזיק  בדאטה סנטרים".

רידג' הוקמה ב-2018 על ידי מתי לרנר, מנכ"ל משותף, ניר שפי, מנכ"ל משותף ו-CTO, וג'ונתן סיליג, יו"ר. סיליג היה שותף בעברו להקמת Akamai והוא מחלוצי שוק שרתי CDN.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    הילד 25/01/2022 14:22
    הגב לתגובה זו
    טכנולגייה חדשנית ומרגשת
Perplexity
צילום: טוויטר

אמזון נגד פרפלקסיטי: "אל תשלחו סוכני AI לקנות אצלנו"

אמזון מאיימת בצעדים משפטיים בעקבות פעילות סוכן ה־AI של פרפלקסיטי שטוענת מנגד לבריונות דיגיטלית וחסימת תחרות; הקרב על השליטה בחוויית הקנייה אונליין בעידן הסוכנים האוטונומיים יוצא לדרך

מנדי הניג |
נושאים בכתבה פרפלקסיטי

עימות חריג נרשם בימים האחרונים בין החברה החזקה בעולם במסחר המקוון, אמזון, לבין סטארט־אפ הבינה המלאכותית הצומח פרפלקסיטי (Perplexity), שזכה לתשומת לב בשנה האחרונה בזכות מנוע חיפוש מתקדם וסוכן דפדפן חדשני בשם Comet.

אמזון שלחה מכתב התראה (cease-and-desist) לפרפלקסיטי, ובו היא דורשת להפסיק מיד את השימוש בסוכן ה־AI, אשר לדבריה מבצע רכישות באתר אמזון בשם המשתמשים, בניגוד לתנאי השימוש וללא גילוי נאות. לדברי אמזון, הסוכן Comet פועל כאילו היה דפדפן רגיל, נכנס לחשבונות המשתמשים, מבצע רכישות ואף עוקף אמצעי הגנה שמטרתם למנוע בוטים בלתי מזוהים. החברה מתארת את הפעילות כהונאה דיגיטלית, טוענת לפגיעה בפרטיות המשתמשים ולהשחתת חוויית השופינג באתר.


פרפלקסיטי משיבה: "ניסיון לחסום חדשנות"

פרפלקסיטי, שמוערכת בשווי של כ־20 מיליארד דולר וזוכה למשקיעים בולטים לרבות ג'ף בזוס, בעל השליטה באמזון מסרה בתגובה כי מדובר בניסיון של אמזון להצר את צעדי החדשנות ולמנוע תחרות בתחום שבו גם היא עצמה פועלת.

"המשתמשים צריכים להיות חופשיים לבחור את הסוכן הדיגיטלי שלהם", כתב המנכ"ל ארווינד סריניוואס. "זה לא מתפקידה של אמזון לפקח על מי מקבל החלטות בשם המשתמש".

עוד נטען כי Comet אינו שואב או מאמן את מערכות הבינה המלאכותית על בסיס נתונים מאמזון, אלא פועל אך ורק על פי הרשאות שהמשתמש נותן, בין אם זו קנייה, מעבר בין מוצרים או השוואת מחירים.