שימו לב, זה הנתון שמגיע מסין וצריך להדאיג את המשקיעים
החשש מהאטה של הכלכלה השנייה בגודלה בעולם, האחראית ל-16% מסך התוצר העולמי, מקבל היום דחיפה נוספת. נתוני הסחר של סין לחודש אוקטובר מצביעים חולשה של ממש ומאותתים כי הממשל צריך לעשות יותר על מנת להגביר את הפעילות הכלכלית במדינה.
הייבוא הסיני בחודש אוקטובר צנח בכ-18.8% לעומת אוקטובר אשתקד, ובהמשך לירידה של 3.7% בספטמבר - מה שמסמן המשך ירידת הביקוש המקומי - בעוד שהייצוא ירד 6.9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, ובהמשך לצניחה חדה יותר של 20.4% בספטמבר - חודש רביעי ברציפות של ירידה. צפי הכלכלנים לאוקטובר היה כי הייצוא הסיני יירד ב-3% וכי הייבוא יירד ב-16% 'בלבד'.
כזכור, ברבעון השלישי של השנה הצמיחה בסין ירדה אל מתחת ל-7% (6.9%) לראשונה מאז משבר הפיננסי העולמי ב-2008, בעוד רבים מהמשקיעים בעולם מטילים ספק בנוגע לאמינותם של נתוני הצמיחה הרשמיים של הממשל. בניסיון לאמת את הנתון הצמיחה, בלידר שוקי הון מפנים אותנו למדד המשולב (China Momentum Indicator) שמשקף נתון צמיחה של 2.8% בלבד.
המדד משולב מסך המטענים המובלים ברכבות (מדד שירד לרמה הנמוכה מזה 6 וחצי שנים); מייצור החשמל (שעלה 1.3% בלבד ב-12 החודשים האחרונים); ומקצב הגידול באשראי הבנקאי (שנותר יציב על 15% לשנה ב-4 השנים האחרונות). משכך, בלידר שוקי הון מעריכים כי ייתכן והצמיחה העולמית צפויה להגיע ל-2.5% בלבד ולא 3.1% כפי שמעריכה קרן המטבע הבינלאומית.
- סין נגד ארה"ב: לא מוכנים לקבל מאנבידיה שבבים נחותים
- טראמפ מאשר לאנבידיה למכור שבבי H200 לסין תמורת 25% מההכנסות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לפי יניב חברון מאקסלנס: "הקריסה בשוק המניות הסיני שזלגה גם לשאר השווקים בעולם בשלהי חודש אוגוסט, הסבירה אולי בצורה הטובה ביותר עד כמה שוקי המניות בעולם רגישים לביקושים בסין. החשש מפני האטה בסין שלא לדבר על משבר פיננסי וכניסה למיתון הוביל את שוקי המניות בעולם סמוך מאוד לטריטוריה דובית כאשר חלק מהם אפילו חצה אותה".
נציין כי מדד שנחאי קפץ 1.9% ביום שישי האחרון, השלים מהלך של 6.1% בשבוע האחרון ובסה"כ מהלך עליות של 23% מאז סוף אוגוסט - צפו בגרף מתחילת 2015:
- 11.C300 08/11/2015 20:05הגב לתגובה זומה לא ברור?כשכלכלה כלכך גדולה מאיטה .וראשי המדינה מפרסמים נתונים כלכליים שקריים כמה טוב כבר יכול להיות.????
- 10.לא עלינו 08/11/2015 16:59הגב לתגובה זואם כלכלה שניה בעולם תיפול , היא תמשוך אחריה שאר כלכלות . אם יוון השפיעה על עולם , קל וחומר סין תשפיעה בעשרות מונים יותר וליהמן בראדרס לאומת זה כמו מכה קטנה בכנף בהתחשב ברמות שערים בבורסות .
- 9.פאן יון צנג (סין ) 08/11/2015 16:54הגב לתגובה זואין שום דבר מדאיג ! שכן הנתונים אודות התכווצות הכלכלה הסינית כולל הייבוא שצנח ידועים בהחלט . כותרת חובבנית לאתר חובבני ומצחיק. (ביזפורטל ) תרגיעו............
- 8.למי שלא הבין אנחנו נכנסים למפולת ברמה היסטורית (ל"ת)רועי 08/11/2015 16:23הגב לתגובה זו
- 7.עונתיאל בן קנז 08/11/2015 15:21הגב לתגובה זוולמה צריך ? צריך לדאוג- שהסינים ידאגו במקומנו ... ביזפורטל הנחמד תמיד מחפש " סבבות " " והסתלבטות " מסתלבט עלינו עם כותרת בצבע אדום כאילו הורידו הרגע פצצה גרעינית על מרכז הסחר העולמי
- 6.מריחים פוזיציה מסוימת ?? (ל"ת)דוד מ 08/11/2015 14:58הגב לתגובה זו
- 5.שועל 08/11/2015 14:34הגב לתגובה זוצריך לבדוק ממה הקניות מורכבות ? אם כספית הקניות ירדו 18% אבל מחירם של רוב הקניות ירד ב 30% אז סך הכל הכמויות שהסינים קנו לא ירדו. רק המחיר ירד .
- 4.יובל 08/11/2015 14:29הגב לתגובה זושבועיים
- 3.אריק 08/11/2015 13:23הגב לתגובה זוהסינים יורים לעצמם ברגל , מציפים את השווקים בעולם בייצור עודף ,כך מבזבזים משאבים מקומיים מיותרים וההכנסות יורדות .
- 2.ארהב 08/11/2015 12:59הגב לתגובה זוהיא תמשיך לצמוח. מספיק להפחיד את המשקיעים עם חומר לעוס הטראומה של משבר 2009 צריכה כבר לעבור מן העולם ואלה שמפחדים ומנבאים התרסקות שילכו לטפל בחרדה שלהם הבורסה כבר ירדה מספיק בשל החרדה הזאת . הרבה מניות נסחרות מתחת לשווין. אבל הפחד שולט. במיוחד בישראל עם צבור מוסת מפוחד ושטוף מוח. צריך פה מנהיג ואין לנו
- 1.אורי 08/11/2015 12:36הגב לתגובה זוכל הזמן אתם דואגים.סין היא חזות הכל.אולי סין בהאטה אבל ארה"ב בצמיחה?! אז יהיו ירידות או עליות?!
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
ריביאן אתר החברהריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%
ריביאן Rivian Automotive -6.11% חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.
הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.
החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.
דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית
דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.
- ריביאן מפטרת עובדים ומתכוננת לאתגרים כלכליים בשוק הרכבים החשמליים
- ריביאן מתפצלת: משיקה חברה בת למיקרו-ניידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.
