פייסבוק מדווחת: הכנסות החברה עלו רק במעט מהרבעון הקודם, המנייה יורדת

המספרים נחשפים: המובייל מספק 76% מהכנסות החברה, כמה פרופילים קיימים ברשת החברתית? 
אלמוג עזר | (4)
נושאים בכתבה פייסבוק

לאחר שטוויטר דיווחה אתמול את התוצאות שלה לרבעון האחרון והשילה 14% מערך המניה הגיעה הלילה תורה של פייסבוק. מניית החברה יורדת מעל ל-5% עם פרסום הדוח לאחר שהמשקיעים ציפו לזינוק משמעותי יותר בהכנסות וברווחים. 

פייסבוק דיווחה על הכנסות של מעט מעל ל-4 מיליארד דולר - עלייה של 500 מיליון מהרבעון הקודם. אם כי נציין כי גם ברבעון הקודם, למרות שפייסבוק עמדה בצפי האנליסטים, המשקיעים שלחו אותה לירידות חדות, לאחר שהם מצידם המתינו לדוחות חזקים יותר מבחינת הכנסות ורווחים.

נקודה נוספת שמקשה על המשקיעים לקבל את הדוח הפיננסי בשמחה הוא הזינוק בעלויות של החברה. הרווח הנקי כפי שעולה מהדוח הנוכחי הגיע לכדי 9.1% מסך ההכנסות או 25 סנט למניה. ברבעון המקביל אשתקד, הרווח הנקי היה 30 סנט למניה. 

פייסבוק טוענת כי בניכוי הוצאות חד פעמיות, הרווח של החברה מגיע לכדי 50 סנט למניה. רווח שגבוה יותר מהצפי של השוק, אך לא בטוח שהמשקיעים ישתכנעו ויש להם 24 שעות לחשוב על כך עד הסגירה של מחר (ה').

ברבעון האחרון פייסבוק ביצעה שני מהלכים בכדי להגדיל את יכולות ההכנסה שלה מהרשת החברתית. היא הרחיבה את האפשרויות לפרסם ברשת החברתית לתמונות אינסטגרם - אותה רכשה בשנת 2012 ב-1 מיליארד דולר. בנוסף היא הודיעה כי עבדה החודש על אפשרות לפרסם בוידאו שמתפרסמים ברשת פייסבוק עצמה. הרווחים מהפרסום ברשת החברתית הגיעו ברבעון האחרון לכדי 3.83 מיליארד. 

משתמשים

כאשר פייסבוק מפרסמת את הדוחות, הרבה עניין מוסב סביב כמות המשתמשים של הרשת. פייסבוק מפרסמת הלילה כי היא הגיעה לכדי 1.49 מיליארד משתמשים (968 מיליון מהמשתמשים נחשבים כמשתמשים יומיים), כאשר 1.31 מיליארד מתוכם בעלי האפליקציה בסמארטפון.

הפייסבוק במובייל ככל הנראה ימשיך לדחוף את ההכנסות של החברה קדימה, כך לדברי אנליסטים. ברבעון האחרון, ההכנסות מהמובייל הגיעו לכדי 76 אחוז מהכנסות החברה. 

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    ברק 29/07/2015 23:43
    הגב לתגובה זו
    נכון לרגע זה יורדת רק אחוז וחצי....לא הייתי מגדיר את זה צניחה
  • 2.
    דון 29/07/2015 21:55
    הגב לתגובה זו
    תוסיפו "דימום חמור" לרשימת ההפחדות של ביזפורטל - "פאניקה, היסטריה, דרמה ע נ ק י ת, לא תאמינו..." תודה לאתר על מנת הדכאון היומית. הרסתם לי את "תיאבון ההשקעות" שלי
  • זה נכון (ל"ת)
    אמת 30/07/2015 00:00
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    רשת מיותרת עם הזמן תהיה שולית (ל"ת)
    משקיע 29/07/2015 21:13
    הגב לתגובה זו
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.