745 דירות יוקמו על הים באכזיב - כמה תעלה דירת 4 חדרים?

את הפרויקט יקימו אלקטרה וצמח המרמן בעסקת קומבינציה. צפי ההכנסות לחברות - כ-800 מיליון שקל
לירן סהר | (32)

פרויקט גדול בנהריה - החברות אלקטרה מגורים וצמח המרמן יקימו פרויקט שיכלול בשלב הראשון כ-745 יח"ד. מדובר בעסקת קומבינציה, שבמסגרתה בעלי הקרקע יהיו זכאים לקבל 21% מתקבולי מכירת דירות המגורים. צפי ההכנסות לחברות עומד על כ-800 מיליון שקל.

 

זו הפעם הראשונה שיוצאת לדרך שכונת מגורים על הים באכזיב. הפרויקט ייבנה בצמוד לרצועת החוף של אכזיב, כאשר התב"ע מאפשרת לבנות דירות בבנייה רוויה בחלק הצפון מערבי של נהריה.

 

השכונה החדשה תשתרע על פני כ-65 דונם. הפרויקט ייבנה כשכונה סגורה שתכלול 18 בניינים בגובה של בין 6-9 קומות כאשר על פי התכנון, כל דירה תשקיף אל הים התיכון. דירות 4 חדרים בשטח 104 מ"ר עם 15 מ"ר צפויות להימכר תמורת החל מ-1.2 מיליון שקל ודירות 5 חדרים בשטח 116 מ"ר עם 20 מ"ר מרפסת צפויות להימכר תמורת החל מ-1.4 מיליון שקל. 

 

כמו כן, הטיילת של העיר נהריה תיסלל עד לפארק אכזיב (קלאב מד) ולמעשה תעבור בסמוך לשכונה עצמה, כאשר השטח שבין הקו הראשון של הבתים לחוף הים (כ-150 מטר) הוכרז כגן לאומי ויישאר כפי שהוא.

ירון שורק, מנכ"ל אלקטרה מגורים, ציין כי "ניגשנו לפרויקט אכזיב עם צמח המרמן מתוך אמונה גדולה במקום הנדיר הזה, אשר בזכות מפרצי הים הכחולים, נקרות הסלע, הצמחים המיוחדים הפך לשמורת טבע מוכרת בכל העולם. לראשונה בישראל מוקמת שכונה על רצועת חוף בתלותית הנושקת לים התיכון. השכונה תיבנה על קו החוף של אכזיב בסטנדרט גבוה וברמת מחירם נגישים ביחס לייחוד שלהן. זה הפרויקט הראשון אותו מקימה אלקטרה מגורים מחוץ לאזור המרכז, אך אינו האחרון. בכוונת אלקטרה להעמיק את פעילותה בתחום המגורים בשנים הקרובות בכל חלקי הארץ".

 

מנכ"ל צמח המרמן חיים פייגלין הוסיף כי "אנחנו משיקים יחד עם אלקטרה מגורים את הפרויקט הצפוני האטרקטיבי ביותר בישראל כיום, ובצמוד לאחת מרצועות החוף המדהימות ביותר. העיר נהריה צפויה לגדול בשנים האחרונות בכ-4,000 יח"ד, כאשר הפרויקט באכזיב יהיה המהותי ביותר בתכניות. מדובר באחד הפרויקטים המיוחדים שייבנו בשנים הקרובות בישראל, ובוודאי בצפון הארץ".

  

האדריכל שנבחר לפרויקט הוא רני זיס.

תגובות לכתבה(32):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 31.
    לי 23/12/2018 08:18
    הגב לתגובה זו
    מתי יהיו מוכנות אנחנו מחכים ששכנה תעבור דירה קנתה באכזיב כל הזמן אומרת בחודש הבא בחודש הבא מתי יהיו הדירות מוכנות לעזאזל
  • 30.
    ארי 11/11/2018 01:27
    הגב לתגובה זו
    מי שלא קופץ עכשיו על העגלה מפסיד! היהלום של הצפון!!!
  • 29.
    אסבסט 01/12/2015 12:26
    הגב לתגובה זו
    אסבסטאסבסטא הורג סבסט הורג אסבסטאסבס טאסבסטאסבסטאסבסטאסבסטאסבסטאסבסט אסבסטאסבסטאסבסטאסבסטאסבסט הורג!! הורג!
  • 28.
    לא קונה 30/11/2015 10:50
    הגב לתגובה זו
    להיות שייך לעיר נהריה , פשוט טעות .. כל הטררם ובסוף אילד לומד בנהריה ... לא שווה אפילו חצי מהסכום
  • 27.
    הכי חכם 26/11/2015 17:40
    הגב לתגובה זו
    מקום ללא עבודה פרנסה רחוק מכל דבר אין טעם בכלל לשלם מעל מליון שקל ל דירת 5 חדרים שלא נדבר על 4 חדרים שצריכה להיות הרבה פחות
  • 26.
    אזבסט????? (ל"ת)
    Z 26/11/2015 07:31
    הגב לתגובה זו
  • 25.
    דנה.ו 25/11/2015 21:09
    הגב לתגובה זו
    יש לבדוק את אישורי התכנית. בכיה לדורות
  • 24.
    ע=אלי 24/11/2015 20:48
    הגב לתגובה זו
    did any one checked the soil and send from contamination?
  • 23.
    שדרות הארבעה 60/2 (ל"ת)
    גבריאל בן ברוך 24/11/2015 12:28
    הגב לתגובה זו
  • 22.
    רומנו ויקי 24/11/2015 07:30
    הגב לתגובה זו
    מעונינת לקבל פרטים
  • 21.
    עודד מסטוקו 23/11/2015 13:29
    הגב לתגובה זו
    איפה יהה לי כסף לקנות שם קיבינימט??
  • 20.
    עודד אלגלי 22/11/2015 22:17
    הגב לתגובה זו
    לילה טוב
  • 19.
    טובהה (ל"ת)
    ליאור 22/11/2015 22:12
    הגב לתגובה זו
  • 18.
    מזעזע כל כך חבל להרוס את הפנינה הטבעית הזו (ל"ת)
    איילת 20/10/2015 15:47
    הגב לתגובה זו
  • 17.
    יוסי עלמני 07/10/2015 10:42
    הגב לתגובה זו
    רק לא לפגוע בחוף בבקשה
  • 16.
    ירון ביטון 01/10/2015 13:01
    הגב לתגובה זו
    במקום כל הזמן לקטר אולי פרויקטים כאלה יביאו קצת דם חדש
  • 15.
    אלי 28/09/2015 14:34
    הגב לתגובה זו
    מדינת עבדים, 300K$ בשביל כלוב בנהרייה ??? דבילים ...
  • 14.
    רחל 26/09/2015 18:07
    הגב לתגובה זו
    אני במקום מנכ"לי צמח המרמן ואלקטרה לא הייתי מתגאה.... פרויקט שהתחיל בשחיתות ומסתיים בהרס לא רק החוף הצפוני של נהרייה, שהוא החוף הפתוח האחרון בעיר, אלא גם בשמורת הטבע אכזיב, בחוף בננה ביץ', בלגונה היפהפייה במקום. פרויקט ללא תכנית תחבורתית בעיר שכבר עכשיו פקוקה בכל שעות היום. העיקר שיהיו 745 משפחות עם נוף לים על חשבון הציבור כולו. והכול בחסות ראש עיריית נהרייה המושחת ומוסדות התכנון אשר בכיסו של ראש הממשלה... יום עצוב לאזרחים אוהבי הטבע והסביבה!
  • 13.
    קליפ 24/09/2015 06:30
    הגב לתגובה זו
    חומת בטון מפלצתית (שוחד לגיטימי לנותני האשורים!!) יהודים ייראו רק את חוף עזה!!
  • 12.
    מעטפות ומעטפות 22/09/2015 23:33
    הגב לתגובה זו
    אין מילים רק דמעות.
  • 11.
    תגובות של יחצנים 21/09/2015 14:54
    הגב לתגובה זו
    איך מאשרים פרויקט כזה על קו החוף. החוק נועד בשביל לעקוף אותו. במדינה שלנו מותר הכל. ההכל!!!
  • 10.
    מקווה שיבטלו או לפחות ירחיקו אותם מהחוף (ל"ת)
    רונן 21/09/2015 14:05
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    חמי 21/09/2015 14:03
    הגב לתגובה זו
    יוזמה נפלאה. הגיע הזמן להחיות את הצפון ....
  • 8.
    קליפ 21/09/2015 13:40
    הגב לתגובה זו
    מי שרוצה לראות ים(מהעניים) מוזמן לעזה! השמאל בטרוף להשמדת קוו החוף העיתונות בזה לשטחי ציבור
  • 7.
    רחל,דמשק 21/09/2015 13:33
    הגב לתגובה זו
    ולקנות דירה 4 חדרים ב-50,000$
  • ואז לקבל פינוי בלי פינוי באדיבות ממשלת ישראל (ל"ת)
    אדריאן 21/09/2015 14:16
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    ג'ניה 21/09/2015 13:32
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד לכל העוסקים במלאכה.
  • 5.
    דנה 21/09/2015 13:13
    הגב לתגובה זו
    מחכה בקוצר רוח לתוצאות!
  • 4.
    אור 21/09/2015 13:13
    הגב לתגובה זו
    חלום שמתגשם. הגיע זמני לגור במקום הכי יפה בצפון.
  • 3.
    כל הכבוד לממשלה!!! (ל"ת)
    אזרח מרוצה 21/09/2015 12:42
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    חני 21/09/2015 10:40
    הגב לתגובה זו
    רצועת החוף לפני אכזיב היא נהדרת-המקום הכי יפה שיהיה לבונים בהצלחה
  • 1.
    שטח ציבורי שעשו קומבינה עליו כל כך קרוב לים (ל"ת)
    תום 21/09/2015 10:37
    הגב לתגובה זו
הטבה של חצי מיליון שקל. קרדיט: רשתות חברתיותהטבה של חצי מיליון שקל. קרדיט: רשתות חברתיות

הקבלנים בלחץ: אזורים נותנת לרוכשי הדירות הנחה של 500,000 שקל בלי לקרוא לזה הנחה

הלוואה של מיליון שקל ל-10 שנים ללא ריבית והצמדה מגלמת חיסכון שנתי של כ-55-60 אלף שקל, בעשור זה כ-500 אלף שקל. מהלכי מימון יצירתיים של יזמים משנים את שוק המבצעים, מורידים את המחירים בפועל באופן דרמטי. 

צלי אהרון |

הקבלנים מתגלים כיצירתיים מאוד בכל הקשור למכירת דירות. היה 80/20, היה גם 90/10 זה עדיין קיים, אבל בנק ישראל הגביל את העסקאות האלו של שלם 10% עכשיו ו90% במסירה. אבל אל תדאגו - הקבלנים יצירתיים וראה שלאחרונה המבצעים כבר הגיעו לרף חדש - ועדיין, כל זה קורה בלי שאף אחד יקרא לזה בטעות "הנחה". או "ירידת מחיר". לקבלנים חשוב לבלבל את "האויב". הם לא מוכנים לקרוא לזה הנחה, הם רוצים שמחיר המחירון לא יירד - ככה הלמ"ס לא יתמחר את הירידה הזו וככה המחירים לא ירדו. זה עובר בין הקבלים באופן גורף, סוג של יד נעלמה עוברת בינהם ומיישרת אותם לכלל הזה - "אל תורידו מחיר. תתנו מבצע, הנחה, אבל בלי להוריד מחיר מחירון".

זה עובד. המחירים על פי הלמ"ס ירדו ב-2% בלבד, בפועל הם ירדו בין 5% ל-10%. 

בפועל ההטבות שמקבלים רוכשי דירות גדלו משמעותית. מה שנחשב בעבר למבצע נקודתי הפך לכלי תמחור מרכזי במכירות של הקבלנים, שבו הם מעניקים לקונים ערך כספי גבוה - לעיתים מאות אלפי שקלים. התוצאה היא “הנחות” שעומדות נכון לעת עתה בדרישות של הבנקים שהם אלו שאמורים לאשר הנחות לציבור (כשהם מאשרים הלוואה על פי טופס 4 הם מורים לקבלן שלא לעשות הנחות ללא אישורם). חשוב לציין - בפועל ההטבות מצמצמות את עלות הרכישה בצורה מהותית, בחישוב שערכנו ההנחה מגלמת כ-10% מערך הדירה שנכללת בהטבות השונות בממוצע.

הדוגמה הבולטת ביותר מגיעה כאמור מחברת אזורים אזורים 1.26%  , שהשיקה מהלך שבו הרוכש מקבל הלוואה של מיליון שקל ל-10 שנים, ללא ריבית, ללא הצמדה וללא החזר שוטף. המשמעות הכלכלית יחסית פשוטה: אם רוכש רגיל היה נוטל מיליון שקל מהבנק, הוא היה משלם ריבית של אזור ה-55-60 אלף שקל בשנה. על פני עשור. גם לאחר היוון של התזרים לערך נוכחי היום, מדובר בהטבה שמצטברת לכ-500 אלף שקל. מדובר למעשה במבצע שמגלם חצי מיליון שקל הנחה בפועל, רק בלי להשתמש במילים “הנחה” או “ירידת מחיר”. המחיר הרשמי נשאר קבוע, אבל עלות הרכישה האמיתית יורדת דרמטית.

כדי להבין את הסיבה לכך, ואת הגורמים לעובדה שהקבלנים יעשו הכל כדי לא לפגוע במחיר הרשמי, אפשר להכנס לכאן - מחירי הדירות יורדים, אבל לא מספיק; הציבור הוא זה שממשיך לממן את בעלי האינטרסים. באופן כללי - נראה שלא משנה עד כמה המכירות ייפגעו עבור הקבלנים והיזמים, הם פשוט לא יכולים להרשות לעצמם להוריד מחיר באופן רשמי, הסיבה האינטואיטיבית והברורה מכל היא הפחד מכדור שלג, דרך אגב: הם גם עושים את זה בשלל צורות. כך למשל כתבנו על ויסות מחירי הדירות: הקבלנים בונים לאט וההיצע יצטמצם - כאן - מדובר על שיטה נוספת של הקבלנים ליצור שליטה במלאי הקיים כדי לא לגרום להצפה גדולה יותר כבר ממה שקיים כרגע. מלאי אדיר של מעל ל-82 אלף דירות כבר צף, ונראה שבשנתיים- שלוש האחרונים המזל כבר לא מאיר פנים עבור היזמים  - והוא גם לא נראה באופק.

5% תשואה על ההון העצמי

אזורים לא לבד, והמהלך שלה מצטרף לשורה של פתרונות דומים מצד יזמים אחרים, שמזהים קהל קונים שמחפש ודאות ומימון נוח יותר, ולאו דווקא ירידת מחיר רשמית. כך למשל, יובלים סיטי-בוי מציעה לרוכשי דירות בתל אביב תשואה שנתית  של 5% על ההון העצמי מהרגע שבו נחתם חוזה ועד האכלוס. ההטבה הזו הופכת את המקדמה, שבדרך כלל “שוכבת” ללא רווח - לנכס שמניב החזר שנתי קבוע שגדול מפיקדון בנקאי בכ-2%. עבור רוכשים שמחזיקים הון עצמי גבוה, הצבירה יכולה להגיע לעשרות ואף מאות אלפי שקלים בתקופת הבנייה, בהתאם לגובה המקדמה והזמן שנותר עד למסירה.

מטרו
צילום: מטרו

חברות התשתיות עומדות להסתער - מכרזי ענק של 65 מיליארד שקל על המטרו

הפרויקט שאמור לשנות את פני התחבורה בגוש דן: כל הפרטים על מכרז המטרו הגדול בישראל

רן קידר |
נושאים בכתבה מטרו

מכרז ענק בהיקף של 65 מיליארד שקל יוצא לדרך כחלק מפרויקט המטרו. הפרויקט שעליו מדווח מתמקד בשלב א' של רשת המטרו באזור מטרופולין גוש דן, מערכת שנועדה להוות נדבך משמעותי במערכת התחבורה הציבורית במרכז הארץ. הרשת כוללת שלושה קווים תת-קרקעיים, קו M1, קו M2 וקו M3, אשר בתכנון יהיו באורך כולל של כ-150 ק"מ ויכללו כ-109 תחנות.

הרשת מיועדת לשרת כ-24 רשויות מקומיות באזור גוש דן והסביבה, במטרה להפוך את התחבורה הציבורית למתחרה אמיתית של הרכב הפרטי. הפרויקט נחשב לעצום בהיקפו עם עלות כוללת מוערכת של מעל ל-150 מיליארד שקלים. השלב הנוכחי כולל הקמה של כ-78 ק"מ של מנהרות כפולות ו-59 תחנות תת-קרקעיות, במסגרת מיזם בהיקף של כ-65 מיליארד שקלים. מדובר בבוננזה ענקית לחברות התשתיות שלמעשה הצמיחה שלהן בהכנסות כמעט מובטחת. 

חברת נת"ע פתחה הליך מיון מוקדם עבור חבילות העבודה הראשונות במיזם. במסגרת זו ייבחרו הקבוצות והחברות שיוזמנו להתמודד במכרזים הבאים. הצעד הזה מאפשר סינון ראשוני של שחקנים לפי קריטריונים כמו ניסיון בהקמת מנהרות ומתחמי תחנות, יכולת כלכלית, ניהול סיכונים ועמידה בדרישות בטיחות ותשתית.


השקעות ענק בתשתיות

במקביל, כבר פורסמו מכרזים בהיקפים של מיליארדי שקלים, כולל מכרז שיפוץ של כ-27,000 דירות הנמצאות בקרבת תוואי המטרו כדי למזער את ההפרעה לתושבים. הוועדה המנהלת של הפרויקט אישרה ביוני 2022 את פרסום המכרז לניהול ותכנון הקווים.

מדובר באתגר הנדסי אדיר של הקמת מאות קילומטרים של תשתית תת-קרקעית בתוך סביבת מטרופולין פעילה וצפופה. חפירת המנהרות הכפולות משלבת טכנולוגיות קידוח מתקדמות, חפירות שטח פתוח ותיאום מורכב עם מערכות קיימות של מים, ביוב, חשמל ותקשורת. התחנות התת-קרקעיות החדשניות תפעלנה כמרחבי תחבורה המקשרים לתחבורה הציבורית הקיימת, כולל אוטובוסים, רכבת קלה ורכבת ישראל, תוך חיבור למרכזי מגורים ותעסוקה.