דניה סיבוס תקים יחד עם שותפה סינית את תחנת הרכבת הקלה בקרליבך ב-568 מיליון שקל
חברת דניה סיבוס, זרוע הבניה והתשתיות של אפריקה ישראל, זכתה במכרז של חברת נת"ע (נתיבי תנועה עירוניים), במסגרתו תבצע הקמת תחנת רכבת תת קרקעית בצומת קרליבך בתל אביב ביחד עם שותפתה הסינית חברה CCECC איתה סיימה לאחרונה את ביצועם של 10 ק"מ מנהרות בשיטת NATM עבור חברת נתיבי ישראל בהיקף של 700 מיליון שקל.
היקף הכספי של פרויקט תחנת קרליבך הוא 568 מיליון שקלים, ולוחות הזמנים לביצוע הינם 5.5 שנים.
תחנת קרליבך הינה תחנה תת-קרקעית משולבת לקו האדום והקו הירוק העתידי הכוללת שלושה מפלסים, הפרויקט כולל הקמת מעברי כביש משוקעים מרחוב יצחק שדה לרחובות לינקולן וקרליבך ( במקום גשר מעריב שייהרס) .
מדובר בפרויקט מורכב ביותר בצומת הסואנת ביותר בת"א. הפרויקט משלב בתוכו הסדרי תנועה מסיביים, העתקת תשתיות, שאיבת מי תהום וסילוקם מהאזור, חפירה פתוחה לעומקים של כ-40 מטר בשיטות שונות, הזרקות דייס לייצוב הקרקע טרם החפירה ובניית תחנה תת קרקעית מורכבת ביותר. לאור מורכבות העבודות פוצל ביצוע פרויקט תחנת קרליבך משאר שני המכרזים של התחנות והמנהרות של הקו האדום. המכרז של החלק המזרחי אמור להיות מוגש על ידי הקבוצות המתחרות בסוף חודש יוני השנה.
בתחילת חודש נובמבר 2014 פרסמה נת"ע את המכרז. המכרז פורסם לחברות בינלאומיות מכיוון שנדרש להציג ניסיון של ביצוע תחנות רכבת תת קרקעיות ניסיון שאין לקבלנים הישראליים.
- אפריקה מגורים: ההכנסות ירדו ב-10% הרווח נותר יציב
- אפריקה ישראל, תדהר ולוזון יבנו 94 דירות במתחם אולפני הרצליה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בכנס המציעים שהתקיים עם פרסום המכרז השתתפו 13 חברות מארבע מדינות. בין החברות שהשתתפו בכנס: פיצרוטי וגלה מאיטליה, וינצי מצרפת, מטרוסטרוי הרוסית, CRTG הסינית , CCCC הסינית, CCECC הסינית וחברות מישראל בהן: דניה סיבוס, שפיר, סולל בונה, אשטרום, אלקטרה חופרי השרון, רמט ואחרים.
ב- 12 פברואר הוגשו הצעות על ידי חמש קבוצות: חברת דניה סיבוס שחברה לחברת CCECC הסינית, חברת סולל בונה שחברה לחברת CRTG הסינית, חברת מנרב שחברה לחברת CCCC הסינית, וחברת שפיר שחברה לחברת GELA האיטלקית.
- 13.מונסונגו 17/06/2015 14:02הגב לתגובה זוהמסחר ימחק אותכם.יומכם קרב.כל הרווחים שעשיתם וגרמתם למניה לדמם אתם תחזירו אותם בריבית דריבית.הרווחים של אפריקה הולכים וגדלים כך שגם המניה לא תוכל להתעלם מהם
- 12.אריאל שרון 16/06/2015 12:32הגב לתגובה זוניכנסים בשיא ומוכרים בשפל
- 11.דב נבון 16/06/2015 10:34הגב לתגובה זואפריקה מתבשלת כבר הרבה זמן .היאבסוף תתפוצץ כמו הר געש.
- 10.אפריקה תתן בראש לכל המספידים במיוחד לשוטיסטים האר (ל"ת)יוגב 14/06/2015 16:53הגב לתגובה זו
- 9.יוסי צרפתי 14/06/2015 11:16הגב לתגובה זוצריך עוד כאלה פרוייקטים במדינה כמו שלנו
- 8.אין בעולם tram תת קרקעי (ל"ת)בורות ומכרזים 14/06/2015 09:25הגב לתגובה זו
- 7.למה תחנה תת קרקעית לרכבת קלה (ל"ת)פה תמיד יותר חכמים 14/06/2015 09:24הגב לתגובה זו
- 6.כמה בזבוז במקום tram אירופאי לא מתחכם (ל"ת)תמיד לעבוד אחרת 14/06/2015 09:23הגב לתגובה זו
- 5.פלספן 13/06/2015 13:28הגב לתגובה זוצומת סואן...
- 4.מוזס 12/06/2015 17:33הגב לתגובה זוחשש לפיגועים במקום שקשה לברוח. לא מתאים פה בארץ
- 3.אפסים במקום לבנות רכבת תחתית ממשיכים עם הבדיחה הזו (ל"ת)תום 12/06/2015 13:18הגב לתגובה זו
- 2.משקיע 11/06/2015 20:10הגב לתגובה זוhttps://stocker.co.il/profile/1455-comp210
- 1.יאלה קדימה,תנו גז (ל"ת)איציק 11/06/2015 20:00הגב לתגובה זו
הטבה של חצי מיליון שקל. קרדיט: רשתות חברתיותהקבלנים בלחץ: אזורים נותנת לרוכשי הדירות הנחה של 500,000 שקל בלי לקרוא לזה הנחה
הלוואה של מיליון שקל ל-10 שנים ללא ריבית והצמדה מגלמת חיסכון שנתי של כ-55-60 אלף שקל, בעשור זה כ-500 אלף שקל. מהלכי מימון יצירתיים של יזמים משנים את שוק המבצעים, מורידים את המחירים בפועל באופן דרמטי.
הקבלנים מתגלים כיצירתיים מאוד בכל הקשור למכירת דירות. היה 80/20, היה גם 90/10 זה עדיין קיים, אבל בנק ישראל הגביל את העסקאות האלו של שלם 10% עכשיו ו90% במסירה. אבל אל תדאגו - הקבלנים יצירתיים וראה שלאחרונה המבצעים כבר הגיעו לרף חדש - ועדיין, כל זה קורה בלי שאף אחד יקרא לזה בטעות "הנחה". או "ירידת מחיר". לקבלנים חשוב לבלבל את "האויב". הם לא מוכנים לקרוא לזה הנחה, הם רוצים שמחיר המחירון לא יירד - ככה הלמ"ס לא יתמחר את הירידה הזו וככה המחירים לא ירדו. זה עובר בין הקבלים באופן גורף, סוג של יד נעלמה עוברת בינהם ומיישרת אותם לכלל הזה - "אל תורידו מחיר. תתנו מבצע, הנחה, אבל בלי להוריד מחיר מחירון".
זה עובד. המחירים על פי הלמ"ס ירדו ב-2% בלבד, בפועל הם ירדו בין 5% ל-10%.
בפועל ההטבות שמקבלים רוכשי דירות גדלו משמעותית. מה שנחשב בעבר למבצע נקודתי הפך לכלי תמחור מרכזי במכירות של הקבלנים, שבו הם מעניקים לקונים ערך כספי גבוה - לעיתים מאות אלפי שקלים. התוצאה היא “הנחות” שעומדות נכון לעת עתה בדרישות של הבנקים שהם אלו שאמורים לאשר הנחות לציבור (כשהם מאשרים הלוואה על פי טופס 4 הם מורים לקבלן שלא לעשות הנחות ללא אישורם). חשוב לציין - בפועל ההטבות מצמצמות את עלות הרכישה בצורה מהותית, בחישוב שערכנו ההנחה מגלמת כ-10% מערך הדירה שנכללת בהטבות השונות בממוצע.
הדוגמה הבולטת ביותר מגיעה כאמור מחברת אזורים אזורים 1.26% , שהשיקה מהלך שבו הרוכש מקבל הלוואה של מיליון שקל ל-10 שנים, ללא ריבית, ללא הצמדה וללא החזר שוטף. המשמעות הכלכלית יחסית פשוטה: אם רוכש רגיל היה נוטל מיליון שקל מהבנק, הוא היה משלם ריבית של אזור ה-55-60 אלף שקל בשנה. על פני עשור. גם לאחר היוון של התזרים לערך נוכחי היום, מדובר בהטבה שמצטברת לכ-500 אלף שקל. מדובר למעשה במבצע שמגלם חצי מיליון שקל הנחה בפועל, רק בלי להשתמש במילים “הנחה” או “ירידת מחיר”. המחיר הרשמי נשאר קבוע, אבל עלות הרכישה האמיתית יורדת דרמטית.
כדי להבין את הסיבה לכך, ואת הגורמים לעובדה שהקבלנים יעשו הכל כדי לא לפגוע במחיר הרשמי, אפשר להכנס לכאן - מחירי הדירות יורדים, אבל לא מספיק; הציבור הוא זה שממשיך לממן את בעלי האינטרסים. באופן כללי - נראה שלא משנה עד כמה המכירות ייפגעו עבור הקבלנים והיזמים, הם פשוט לא יכולים להרשות לעצמם להוריד מחיר באופן רשמי, הסיבה האינטואיטיבית והברורה מכל היא הפחד מכדור שלג, דרך אגב: הם גם עושים את זה בשלל צורות. כך למשל כתבנו על ויסות מחירי הדירות: הקבלנים בונים לאט וההיצע יצטמצם - כאן - מדובר על שיטה נוספת של הקבלנים ליצור שליטה במלאי הקיים כדי לא לגרום להצפה גדולה יותר כבר ממה שקיים כרגע. מלאי אדיר של מעל ל-82 אלף דירות כבר צף, ונראה שבשנתיים- שלוש האחרונים המזל כבר לא מאיר פנים עבור היזמים - והוא גם לא נראה באופק.
- הקבלנים מוכרים קרקעות - לא דירות: הנתונים החדשים חושפים את המצוקה בענף
- "הרוכשים חוזרים לתל אביב"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
5% תשואה על ההון העצמי
אזורים לא לבד, והמהלך שלה מצטרף לשורה של פתרונות דומים מצד יזמים אחרים, שמזהים קהל קונים שמחפש ודאות ומימון נוח יותר, ולאו דווקא ירידת מחיר רשמית. כך למשל, יובלים סיטי-בוי מציעה לרוכשי דירות בתל אביב תשואה שנתית של 5% על ההון העצמי מהרגע שבו נחתם חוזה ועד האכלוס. ההטבה הזו הופכת את המקדמה, שבדרך כלל “שוכבת” ללא רווח - לנכס שמניב החזר שנתי קבוע שגדול מפיקדון בנקאי בכ-2%. עבור רוכשים שמחזיקים הון עצמי גבוה, הצבירה יכולה להגיע לעשרות ואף מאות אלפי שקלים בתקופת הבנייה, בהתאם לגובה המקדמה והזמן שנותר עד למסירה.
הטבה של חצי מיליון שקל. קרדיט: רשתות חברתיותהקבלנים בלחץ: אזורים נותנת לרוכשי הדירות הנחה של 500,000 שקל בלי לקרוא לזה הנחה
הלוואה של מיליון שקל ל-10 שנים ללא ריבית והצמדה מגלמת חיסכון שנתי של כ-55-60 אלף שקל, בעשור זה כ-500 אלף שקל. מהלכי מימון יצירתיים של יזמים משנים את שוק המבצעים, מורידים את המחירים בפועל באופן דרמטי.
הקבלנים מתגלים כיצירתיים מאוד בכל הקשור למכירת דירות. היה 80/20, היה גם 90/10 זה עדיין קיים, אבל בנק ישראל הגביל את העסקאות האלו של שלם 10% עכשיו ו90% במסירה. אבל אל תדאגו - הקבלנים יצירתיים וראה שלאחרונה המבצעים כבר הגיעו לרף חדש - ועדיין, כל זה קורה בלי שאף אחד יקרא לזה בטעות "הנחה". או "ירידת מחיר". לקבלנים חשוב לבלבל את "האויב". הם לא מוכנים לקרוא לזה הנחה, הם רוצים שמחיר המחירון לא יירד - ככה הלמ"ס לא יתמחר את הירידה הזו וככה המחירים לא ירדו. זה עובר בין הקבלים באופן גורף, סוג של יד נעלמה עוברת בינהם ומיישרת אותם לכלל הזה - "אל תורידו מחיר. תתנו מבצע, הנחה, אבל בלי להוריד מחיר מחירון".
זה עובד. המחירים על פי הלמ"ס ירדו ב-2% בלבד, בפועל הם ירדו בין 5% ל-10%.
בפועל ההטבות שמקבלים רוכשי דירות גדלו משמעותית. מה שנחשב בעבר למבצע נקודתי הפך לכלי תמחור מרכזי במכירות של הקבלנים, שבו הם מעניקים לקונים ערך כספי גבוה - לעיתים מאות אלפי שקלים. התוצאה היא “הנחות” שעומדות נכון לעת עתה בדרישות של הבנקים שהם אלו שאמורים לאשר הנחות לציבור (כשהם מאשרים הלוואה על פי טופס 4 הם מורים לקבלן שלא לעשות הנחות ללא אישורם). חשוב לציין - בפועל ההטבות מצמצמות את עלות הרכישה בצורה מהותית, בחישוב שערכנו ההנחה מגלמת כ-10% מערך הדירה שנכללת בהטבות השונות בממוצע.
הדוגמה הבולטת ביותר מגיעה כאמור מחברת אזורים אזורים 1.26% , שהשיקה מהלך שבו הרוכש מקבל הלוואה של מיליון שקל ל-10 שנים, ללא ריבית, ללא הצמדה וללא החזר שוטף. המשמעות הכלכלית יחסית פשוטה: אם רוכש רגיל היה נוטל מיליון שקל מהבנק, הוא היה משלם ריבית של אזור ה-55-60 אלף שקל בשנה. על פני עשור. גם לאחר היוון של התזרים לערך נוכחי היום, מדובר בהטבה שמצטברת לכ-500 אלף שקל. מדובר למעשה במבצע שמגלם חצי מיליון שקל הנחה בפועל, רק בלי להשתמש במילים “הנחה” או “ירידת מחיר”. המחיר הרשמי נשאר קבוע, אבל עלות הרכישה האמיתית יורדת דרמטית.
כדי להבין את הסיבה לכך, ואת הגורמים לעובדה שהקבלנים יעשו הכל כדי לא לפגוע במחיר הרשמי, אפשר להכנס לכאן - מחירי הדירות יורדים, אבל לא מספיק; הציבור הוא זה שממשיך לממן את בעלי האינטרסים. באופן כללי - נראה שלא משנה עד כמה המכירות ייפגעו עבור הקבלנים והיזמים, הם פשוט לא יכולים להרשות לעצמם להוריד מחיר באופן רשמי, הסיבה האינטואיטיבית והברורה מכל היא הפחד מכדור שלג, דרך אגב: הם גם עושים את זה בשלל צורות. כך למשל כתבנו על ויסות מחירי הדירות: הקבלנים בונים לאט וההיצע יצטמצם - כאן - מדובר על שיטה נוספת של הקבלנים ליצור שליטה במלאי הקיים כדי לא לגרום להצפה גדולה יותר כבר ממה שקיים כרגע. מלאי אדיר של מעל ל-82 אלף דירות כבר צף, ונראה שבשנתיים- שלוש האחרונים המזל כבר לא מאיר פנים עבור היזמים - והוא גם לא נראה באופק.
- הקבלנים מוכרים קרקעות - לא דירות: הנתונים החדשים חושפים את המצוקה בענף
- "הרוכשים חוזרים לתל אביב"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
5% תשואה על ההון העצמי
אזורים לא לבד, והמהלך שלה מצטרף לשורה של פתרונות דומים מצד יזמים אחרים, שמזהים קהל קונים שמחפש ודאות ומימון נוח יותר, ולאו דווקא ירידת מחיר רשמית. כך למשל, יובלים סיטי-בוי מציעה לרוכשי דירות בתל אביב תשואה שנתית של 5% על ההון העצמי מהרגע שבו נחתם חוזה ועד האכלוס. ההטבה הזו הופכת את המקדמה, שבדרך כלל “שוכבת” ללא רווח - לנכס שמניב החזר שנתי קבוע שגדול מפיקדון בנקאי בכ-2%. עבור רוכשים שמחזיקים הון עצמי גבוה, הצבירה יכולה להגיע לעשרות ואף מאות אלפי שקלים בתקופת הבנייה, בהתאם לגובה המקדמה והזמן שנותר עד למסירה.
