דניה סיבוס תקים יחד עם שותפה סינית את תחנת הרכבת הקלה בקרליבך ב-568 מיליון שקל

תחנת קרליבך הינה תחנה תת-קרקעית משולבת לקו האדום והקו הירוק העתידי הכוללת שלושה מפלסים
לירן סהר | (13)

חברת דניה סיבוס, זרוע הבניה והתשתיות של אפריקה ישראל, זכתה במכרז של חברת נת"ע (נתיבי תנועה עירוניים), במסגרתו תבצע הקמת תחנת רכבת תת קרקעית בצומת קרליבך בתל אביב ביחד עם שותפתה הסינית  חברה CCECC איתה סיימה לאחרונה את ביצועם של 10 ק"מ מנהרות בשיטת NATM עבור חברת נתיבי ישראל  בהיקף של 700 מיליון שקל.   היקף הכספי של פרויקט תחנת קרליבך הוא 568 מיליון שקלים, ולוחות הזמנים לביצוע הינם 5.5 שנים.   תחנת קרליבך הינה תחנה תת-קרקעית משולבת לקו האדום והקו הירוק העתידי הכוללת שלושה מפלסים, הפרויקט כולל הקמת מעברי כביש  משוקעים מרחוב יצחק שדה לרחובות לינקולן וקרליבך ( במקום גשר מעריב שייהרס) .   מדובר בפרויקט מורכב ביותר בצומת הסואנת ביותר בת"א. הפרויקט משלב בתוכו הסדרי תנועה מסיביים, העתקת תשתיות, שאיבת מי תהום וסילוקם מהאזור, חפירה פתוחה לעומקים של כ-40 מטר בשיטות שונות, הזרקות דייס לייצוב הקרקע טרם החפירה ובניית תחנה תת קרקעית מורכבת ביותר. לאור מורכבות העבודות פוצל ביצוע פרויקט תחנת קרליבך משאר שני המכרזים של התחנות והמנהרות של הקו האדום. המכרז של החלק המזרחי אמור להיות מוגש על ידי הקבוצות המתחרות בסוף חודש יוני השנה.   בתחילת חודש נובמבר 2014 פרסמה נת"ע את המכרז. המכרז פורסם לחברות בינלאומיות מכיוון שנדרש להציג ניסיון של ביצוע תחנות רכבת תת קרקעיות ניסיון שאין לקבלנים הישראליים.   בכנס המציעים שהתקיים עם פרסום המכרז השתתפו 13 חברות מארבע מדינות. בין החברות שהשתתפו בכנס: פיצרוטי וגלה מאיטליה, וינצי מצרפת, מטרוסטרוי הרוסית, CRTG הסינית , CCCC הסינית, CCECC הסינית וחברות מישראל בהן: דניה סיבוס, שפיר, סולל בונה, אשטרום, אלקטרה חופרי השרון, רמט ואחרים.   ב- 12 פברואר הוגשו הצעות על ידי חמש קבוצות: חברת דניה סיבוס שחברה לחברת CCECC הסינית, חברת סולל בונה שחברה לחברת CRTG הסינית, חברת מנרב שחברה לחברת CCCC הסינית, וחברת שפיר שחברה לחברת GELA האיטלקית.   המכרז הורכב מציון טכני שמשקלו 20% ומציון המחיר שמשקלו 80%. המענה הטכני כלל ניתוח המציע כולל המתודולוגיה לבניית התחנה והלוגיסטיקה של הבניה, איכות, גהות, בטיחות, איכות סביבה, הצעת המבנה הארגוני לניהול הפרויקט, לוחות זמנים העומדים באבני הדרך של המזמינה  שותפות דניה סיבוס ושותפתה הסינית זכו במירב הנקודות במענה הטכני וההצעה הכוללת כולל ההצעה הכספית זכתה במירב הנקודות.

תגובות לכתבה(13):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 13.
    מונסונגו 17/06/2015 14:02
    הגב לתגובה זו
    המסחר ימחק אותכם.יומכם קרב.כל הרווחים שעשיתם וגרמתם למניה לדמם אתם תחזירו אותם בריבית דריבית.הרווחים של אפריקה הולכים וגדלים כך שגם המניה לא תוכל להתעלם מהם
  • 12.
    אריאל שרון 16/06/2015 12:32
    הגב לתגובה זו
    ניכנסים בשיא ומוכרים בשפל
  • 11.
    דב נבון 16/06/2015 10:34
    הגב לתגובה זו
    אפריקה מתבשלת כבר הרבה זמן .היאבסוף תתפוצץ כמו הר געש.
  • 10.
    אפריקה תתן בראש לכל המספידים במיוחד לשוטיסטים האר (ל"ת)
    יוגב 14/06/2015 16:53
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    יוסי צרפתי 14/06/2015 11:16
    הגב לתגובה זו
    צריך עוד כאלה פרוייקטים במדינה כמו שלנו
  • 8.
    אין בעולם tram תת קרקעי (ל"ת)
    בורות ומכרזים 14/06/2015 09:25
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    למה תחנה תת קרקעית לרכבת קלה (ל"ת)
    פה תמיד יותר חכמים 14/06/2015 09:24
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    כמה בזבוז במקום tram אירופאי לא מתחכם (ל"ת)
    תמיד לעבוד אחרת 14/06/2015 09:23
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    פלספן 13/06/2015 13:28
    הגב לתגובה זו
    צומת סואן...
  • 4.
    מוזס 12/06/2015 17:33
    הגב לתגובה זו
    חשש לפיגועים במקום שקשה לברוח. לא מתאים פה בארץ
  • 3.
    אפסים במקום לבנות רכבת תחתית ממשיכים עם הבדיחה הזו (ל"ת)
    תום 12/06/2015 13:18
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    משקיע 11/06/2015 20:10
    הגב לתגובה זו
    https://stocker.co.il/profile/1455-comp210
  • 1.
    יאלה קדימה,תנו גז (ל"ת)
    איציק 11/06/2015 20:00
    הגב לתגובה זו
השקעה במניות או דירות (גרוק)השקעה במניות או דירות (גרוק)
ניתוח

מה עדיף - השקעה בדירה או השקעה במניות ובאיזה עיר היה כדאי לקנות דירה?

מניות, אגרות חוב, מסלולים כלליים, לעומת דירות, מה הניבה כל השקעה בחמש השנים האחרונות וגם: על המס, על תכנוני המס ועל העיר שהמחירים בה תקועים כבר שנים 

מנדי הניג |

מדדי המניות נתנו תשואה גבוהה בהרבה משוק הדירות במבחן של 5 השנים האחרונות. כשמדברים על שתוה ברוטו, מדדי המניות הבולטים הניבו תשואה פנומנלית של מעל 80% בחמש שנים וגם השקעה במסלולים כלליים שמערבבים מניות עם אג"ח היתה עם תשואה נהדרת של כ-53%. כלומר, השקעה בבורסה הניבה כ-9% בשנה והשקעה במניות בלבד הניבה כ-13% בשנה.  

כאשר  בוחנים תקופות ארוכות יותר, מתקרבים לבנצ'מרק המקובל - אגרות חוב מניבות בין 4% ל-5%, מניות בין 7% ל-9% בשנה (בשני העשורים האחרונים יש הטייה כלפי מעלה). מסלול כללי אמור לייצר תשואה של כ-6% וצפונה. 

מניות, אג"ח, מסלול מעורבב או דירות - התשואה בחמש שנים

מול השקעה בשוק ההון - ישירות או דרך הגופים המוסדיים (ניהול תיקים, קרנות נאמנות, השתלמות, גמל ועוד) יש כמובן את אפשרות ההשקעה בנדל"ן ובעיקר בדירות למגורים. מה עדיף?

לפני המבחן הכלכלי, צריך להזכיר שיש הבדלים מהותיים - השקעה בבורסה היא נזילה (אם דרך קרנות השתלמות אז צריך לחכות 6 שנים), זו השקעה שיש לה מחיר כל יום ואתם כמשקיעים יודעים מה קורה שם באופן שקוף. אם אתם משקיעים ישירות אז אתם יודעם כל יום, אם זה בקרן נאמנות יש מידע מדי יום, בנכסים שנחסכים בהשתלמות וגמל המידע הוא פעם בחודש. אבל בעיקרון מדובר על נכסים לרוב נזילים ושקופים.

כשאתם קונים דירה להשקעה, אתם קונים נכס פיזי, זה לא על הנייר. אתם קונים קירות, וצריך לטפל בהם, צריך לנקות, לתקן, להשקיע. דירה להשקעה היא במקרים לא מעטים כאב ראש - הלך המזגן, צריך להביא טכנאי. השוכר מבקש לדבר איתך על המחיר. השוכר מבקש להכניס כלב לכמה חודשים. יש אסיפת בעלי דיירים חשובה. יש כאן השקעה של זמן. חוץ מזה - המימוש הוא לא מהיר והוא לוקח זמן ועלויות. 

נס ציונה
צילום: אתר עיריית נס ציונה

30 אלף שקל למ"ר: כך הפכה נס ציונה לעיר היקרה בשפלה

דירת 5 חדרים ב-4.4 מיליון שקל, עליות של פי 2 מהממוצע הארצי, ופערים של 15%-30% מול רחובות: העיר השקטה הפכה למכונת רווחים לבעלי נכסים

צלי אהרון |

כשמשפחת כהן רכשה דירת 5 חדרים בשכונת סביוני נצר סירני בינואר 2010 תמורת 795 אלף שקל, הם לא דמיינו שהם עושים את עסקת חייהם. היום, 15 שנים מאוחר יותר, דירה זהה באותה שכונה נמכרת ב-3.4 מיליון שקל - תשואה של 327%, יותר מפי 2 מהממוצע הארצי.

הסיפור של משפחת כהן הוא רק קצה הקרחון בתופעה של הנדל"ן בנס ציונה - עיר של כ-50 אלף תושבים שהצליחה לעלות במחירים פי כמה מערים גדולות והפכה לאחת היקרות ביותר באזור השפלה.

הנתונים החדשים: מי משלם הכי הרבה ועל מה

ניתוח עסקאות יולי-אוגוסט 2025 מגלהכי העסקה הגבוהה ביותר נרשמה ברחוב משה גרר 64, שם נמכרה דירת 5 חדרים ענקית (156 מ"ר) תמורת 4.4 מיליון שקל. 

דירות 4 חדרים, הן הסחורה החמה בעיר והן  נמכרות בטווח מחירים של מ-2.4 מיליון שקל בעלייה 4 (שכונה ותיקה) ועד 3.5 מיליון שקל בהגלים. הפער של מעל מיליון שקל בין שכונות באותה עיר מוסבר בהבדל בין השכונות החדשות יחסית והאיכותיות יותר ביחס לשכונות הישנות. 

דירות 3 חדרים, נעות כיום בין 1.85 מיליון שקל (גורדאו 3, שכונה ותיקה) ל-2.4 מיליון שקל (רחבעם זאבי 36, שכונה חדשה). המחיר הממוצע למ"ר בעסקאות האחרונות עומד על 25,000-29,000 שקל, כאשר בשכונות הטובות זה מגיע ל-30,000 שקל למ"ר ויותר.