
90 דירות - ובדרך ל-400: פרויקט עירוב שימושים של ליבנטל יוצא לדרך
הוועדה המקומית אישרה את התכנית, מה צפוי בהמשך?
פרויקט "סיפולוקס", שקיבל השבוע אישור תוכנית סטטוטורית למתן תוקף מהוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב, צפוי לעשות שינוי בציר יגאל אלון ולהפוך מקום של עירוב שימושים בלב העיר.
מדובר בפרויקט רחב
בציר יגאל אלון, שישלב מגורים, מסחר, תעסוקה, מלונאות ומבני ציבור. וכל זה בתוך מגדל אחד בגובה של עד 45 קומות, שייבנה על שטח מפעל סיפולוקס ההיסטורי. לגבי המגורים - מגורמים בענף נמסר כי מדובר כעת על כ-90 דירות שייבנו במגדל אבל אם התכנית להרחבה אכן תצא לפועל זה
יהיה מספר גדול בהרבה ויעמוד על כ-400 דירות.
הפרויקט מקודם על ידי ליבנטל אחזקות ליבנטל -0.65% בשותפות שווה, וצפוי לכלול גם כ־3 אלף מ"ר של שטחי ציבור, לרבות מבנה לשימור שישמש לטובת הציבור. מיקומו המרכזי, בצמוד לתחנת
הרכבת השלום, לקו הירוק של הרכבת הקלה ובלב רדיוס ההשפעה של תחנת המטרו העתידית, נותן יתרון מסוים אשר צפוי לבוא לידי ביטוי גם בניצול זכויות עתידי.
בוחנים קיבולת של כ-150 אלף מ"ר
לוי מוסיף: "זה פרויקט שנמצא בלב רדיוס ההשפעה של תחנת מטרו, עם חיבור ישיר לתחבורה בין־עירונית, ובשילוב משרד בינלאומי מהטופ 3 בעולם, נבנה כאן אייקון תל אביבי אמיתי". עוד דבר חשוב במיוחד שאומר האדריכל לוי: "אנו בוחנים כרגע תכנונית את ההיתכנות לכך במיוחד עד לקיבולת של 150,000 מר כולל התבע שאושרה".
סיפולוקס: מ־90 ל־400 דירות?
מעבר לפן התכנוני, מדובר במהלך עם משמעות כלכלית ותכנונית לעיר. ציר יגאל אלון, שבעשור האחרון עבר שדרוגים תשתיתיים אך נותר רובו אזור תעסוקה חד-שימושי, צפוי לשנות את פניו בשנים
הקרובות.
פרויקט סיפולוקס הוא דוגמא בכך שמביאים לתוכו מגורים ושימושים ציבוריים בהיקף נרחב. מבחינת העירייה, המהלך מהווה יישום בפועל של מדיניות עירוב השימושים ו"העירוניות החדשה" בתכנון, מתוך כוונה להחיות את המרחב גם מעבר לשעות העבודה.
במקביל,
במתחם עצמו צפוי להיבנות מבנה ציבור חדש במעטפת של שימור, עם שילוב אלמנטים היסטוריים מהמפעל שהיה שם, ושבמשך שנים סימל את התעשייה הישראלית המוקדמת. המבנה יעבור שיפוץ מלא, וישמש לצרכים ציבוריים פתוחים לקהל.
בנוסף, בין המגדל לבין המבנה לשימור תוקם כיכר
עירונית חדשה, שתשמש מרחב שהייה פתוח במפלס הרחוב. מהלך שתואם את מדיניות "עירוניות קומת הרחוב" שמקדמת העירייה.
בשלב זה, החברה בוחנת מספר מסלולים למימוש הפרויקט בפועל, כאשר לוחות הזמנים לביצוע טרם פורסמו. עם זאת, ככל שתאושר העצמה נוספת בהתאם לתמ"א
70, ייתכן שמספר הדירות יגדל באופן משמעותי, ושטחי התעסוקה, המסחר והמלונאות יתרחבו בהתאם.
- 1.dw 12/06/2025 14:26הגב לתגובה זוהרכבת הקלה איננה קרובה למתחם ביגאל אלון. בוודאי לא הירוק העובר הרבה מערבה באבן גבירול. הרקל הכי קרוב זה האדום אשר עובר בנמירבגין.בעתיד תהיה תחנת מטרו ליד צומת השלום. זה הכל.מה שכן יש זה הרבה אוטובוסים ותחנת רכבת כבדה השלום.