החברה שעוזרת למנוע פיגועי טרור והמנכ"ל שהביא אותה לשווי של 5 מיליארד דולר
יוסי כרמיל לקח חברה שיודעת להעביר מידע ממכשיר נייד לשני והפך אותה לחברת חקירות דיגיטלית ענקית; כרמיל שפרש לאחרונה הוא אחד מאנשי השנה של ביזפורטל ויתארח בוועידת ההשקעות ביום שלישי - מה הקשר בין סלברייט לפלנטיר והאם היא תמשיך לצמוח בקצבים מרשימים?
למה דווקא עכשיו? אחרי כל כך הרבה שנים, יוסי כרמיל עזב לאחרונה את ניהול חברת סלברייט שמתמחה במתן שירותים ופתרונות לגופי אכיפה וגופים ביטחוניים כדי לנטר ולנתח כמויות אדירות של מידע. כן זה ניתוח AI שקיים כבר מספר שנים טובות (עוד לפני המהפכה של הצ'אטים בשנים האחרונות) ונמצא בשימוש במקומות שאתם רק יכולים לדמיין.
בואו נדמיין - נניח שיש פיגוע טרור במקום מסוים ומשטרה תופסת את המכשיר הנייד של אחד החשודים. בפתרון של סלברייט יודע לקרוא את הסמארטפון במהירות, לזהות את ההודעות החשודות, לקשר לאנשים שיש להם מסוכנות, ולסגור את מעגל הטרור. ככה, בין היתר, תופסים את הטרוריסטים - במקרים רבים זה לפני האירוע עצמו.
סלברייט נמצאת במקומות הכי רגישים שיכולים להיות והיא מקפידה שהיא מספקת עזרה-תמיכה לממשלות לאחר שקיבלו אישור לנתח-לבדוק את המכשיר של החשוד. לא מדובר כאן בסייבר התקפי, מדובר כאן באנליטקה ברמה מאוד גבוהה שמשתפרת כל הזמן. כשחושבים על זה לעומק לא מפתיע שיש אנליסטים שמספרים לנו שמדובר במוצרים ופתרונות שמתחברים למוצרים של פלנטיר הגדולה, אבל כרמיל שהוא אחד מאנשי השנה של ביזפורטל, לא ממש רוצה להגיב כששאנחנו שואלים אם פלנטיר היא מהחברות שיכולות לקנות את סלברייט. הוא מבקש להתרכז בעשייה השוטפת ובמקום של סלברייט בשוק, אבל הקשנו עליו עם העזיבה.
למה דווקא עכשיו?
ההודעה על הפרישה מלפני כמה חודשים היתה במקביל לתוצאות הטובות. אבל השוק קיבל את העזיבה בחשש גדול מוהמניה ירדה. כרמיל הוא זה שהביא את החברה לוול סטריט, הוא זה שהעביר אותה לדור טכנולוגי חדש והכניס את המוצרים לענן. הוא זה שהעביר את החברה שבבסיסה היא חברה שיודעת לעשות גיבוים ושחזורים למכשירים ניידים לחברה שיודעת לנתח, לנטר ולשלוף מידע כולל ממכשירים ניידים.
- יוסי כרמיל מסכם 20 שנה בסלברייט: משווי אפסי ל-5 מיליארד דולר
- רבעון שיא לסלברייט: הכנסות החברה חצו את רף 100 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הוא היה איתה בכל השעות הקשות, בכל האתגרים ובכל הגאות, הוא הביא אותה לשווי פנומנלי של 5 מיליארד דולר - מהחברות הישראליות הבולטות בוול סטריט. הוא פורש בשיא - שיא של תוצאות, שיא של שווי. אחרי שהוא הסביר שהעזיבה היא פשוט שלב בחיים והשוק התרצה שלא מדובר בסימן לבאות, המניה חזרה לעלות.
"זה פשוט הזמן לפרוש. סלברייט היא חברה עם הזדמנויות גדולות ואני בטוח בכיוון שלה בהמשך", אומר כרמיל ומוסיף - "אני מאמין בחיתוכים מהירים ולכן העזיבה היתה יחסית מהירה כשהכנתי את כל מה שצריך להמשך. יש לנו הנהלה מצויינת. החברה לא תלויה במנהל כזה או אחר, יש לנו הנהלה מצויינת. אני שמח על השנים ועל ההצלחה בסלברייט. היינו חברה שמעבירה גיבוי מנייד לנייד והפכנו להיות חברת חקירות דיגיטלית מובילה
"הובלתי את החברה להנפקה בוול סטריט. נכנסנו דרך ספאק, אבל להבדיל ממיזוגים דרך ספאק הצלחנו להוכיח שאנחנו חברה אמיתית, צומחת, גדלה ורווחית. אנחנו יותר מפי 2 ממחיר ההנפקה. השוק גילה את הפוטניאל, את הצמיחה ומעניק לסלברייט שווי בהתאם ואין ספק שיש מקום ופוטנציאל גדול להמשך גדילה".
- ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
- תרופת ההרזיה החדשה של אלי לילי: ירידה של 30% במשקל, אך שיעור הנשירה גבוה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
"הרבה פעמים שמנכלים עוזבים, עולה שאלה - מה הם יודעים שאנחנו לא יודעים? האם יש פה משהו לא ידוע. הדבר היחיד שיש אצלי זה העניין האישי. סלברייט לפני המשך פריצה, מה שמחכה בהמשך זה צמיחה נוספת בתחום העיקרי ובתחומים משלימים". כרמיל הוא אחד מאנשי השנה של ביזפורטל והוא יתארח לשיחה על מה שהיה ומה שיהיה בטקס אנשי השנה בוועידת ההשקעות לצד נבחרים נוספים - הרחבה, פרטים ורישום
- 13.דוד 24/01/2025 10:00הגב לתגובה זוחבל רק שאין קרדיט למי שבאמת בנה את החברה והפך אותה לחברת פורנזיק מובילה. רון סרבר המנכל המשותף. מי שמכיר את החברה יודע למי מגיע הקרדיט.
- 12.ח 19/01/2025 18:15הגב לתגובה זומגניב
- 11.שוקי 19/01/2025 18:08הגב לתגובה זואין יחס אנושימפטרים אנשים בלי לחשוב
- 10.אחד שיודע 19/01/2025 17:57הגב לתגובה זויחסי אנוש לא אנושייםמפטרים אנשים על ימין ועל שמאלתרבותית ארגונית רעה
- 9.ירון 19/01/2025 17:50הגב לתגובה זותחלופה גדולה של עובדים
- 8.לינדשטראוס 19/01/2025 17:33הגב לתגובה זודירקטוריון וביקורת פנים צריכים לבדוק התנהלות סמנכלית כספים וארגון כספים. הגיעה הזמן להחליף את סמנכלית כספים
- 7.לאונד 19/01/2025 17:25הגב לתגובה זוהנהלה חדשה צריכה למנות סמנכלית כספים חדשה
- 6.צביקה 19/01/2025 17:23הגב לתגובה זויחסים עבודה לא תקיניםהגיע הזמן לחשוף את תרבות השקר בארגון זה במיוחד ביחידת הכספים
- 5.יעקב 19/01/2025 17:22הגב לתגובה זוחברה בעייתית מדע הרבה עוזבים. בעיות רציניות ביחידת הכספים תחלופה גדולה של חשבים סמנכל כספים אישיות עם יחסים בעיתיין.הגעה הזמן שהנהלה חדשה תחליף כל מנגנון הכספים
- לאונרדו 19/01/2025 17:51הגב לתגובה זונכון
- 4.מגיב 23 19/01/2025 13:04הגב לתגובה זוהגיעו רחוק ועוד יגיעו רחוק. כבוד לאנשים שמאחורי הטכנולוגיה כיף לדעת שזה מה שישראל יכולה להביא כשמיטב המוחות נפגשים.
- 3.חיים 19/01/2025 07:26הגב לתגובה זואחת המניות הטובות של השנה האחרונה ואכן יש ממשק לא קטן מול התחם של פלנטיר
- 2.תודה ליוסי מנכל מצויין (ל"ת)עידו 19/01/2025 07:10הגב לתגובה זו
- 1.כרמית השרמיל 19/01/2025 01:00הגב לתגובה זוהרבה דינוזאורים שם ורק הבכירים אוכלים ולוקחים את כל השמנת
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
ריביאן אתר החברהריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%
ריביאן Rivian Automotive -6.11% חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.
הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.
החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.
דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית
דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.
- ריביאן מפטרת עובדים ומתכוננת לאתגרים כלכליים בשוק הרכבים החשמליים
- ריביאן מתפצלת: משיקה חברה בת למיקרו-ניידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.
