סין הוציאה מחוץ לחוק ענף ספורט פופולרי - וחקירה נפתחה נגד מאות אלפי פקידי ממשל
אומנם סין נפתחה למערב ומקיימת כיום כלכלה קפיטליסטית עם קצב צמיחה מסחרר, אך בכל מה שקשור למשטר הדיקטטורי – לא הרבה השתנה, וכשמשהו לא מוצא חן בעייני הממשלה הסינית היא תפעל בכל הכוח להיפטר ממנו. הפעם מדובר במשחק הפופולרי בקרב עשירי המערב – הגולף.
לפי אתר ה-CNNMoney, ב-30 במארס החליטו הרשויות בסין לסגור 66 מגרשי גוף לא חוקיים, המהווים כ-10% מכלל המגרשים במדינה, כניסיון לאכוף חרם עתיק יומין על הקמתם וניהולם של מגרשי גולף.
יום למחרת שר האוצר הסיני פתח בחקירה נגד איש ממשל בכיר אשר השתתף במשחק גולף, דבר המציב אותו בהפרת "8 החוקים" האוסרים על רהבתנות בקרב בכירי ממשל. ובמשטר הסיני פתיחת חקירה משמעותה אשמה. מאז יצא לפני כשנתיים הממשל הסיני במבצע "ניקוי אורוות" לביעור השחיתות נפתחה חקירה נגד מאות אלפי פקידי מדינה.
במחוז גואנגדונג, היכן שהתפתח לראשונה ענף הגולף בסין המודרנית, הוקם צוות חקירה למציאת פקידי ממשל ש"סרחו" ושיחקו גולף, אפילו נפתח קו חם להלשנות על "פשעי גולף".
- ״עם כלביא״ פגע בגולף פעמיים: המלחמה והדולר שחקו את הרווח ב-80%
- הסוף לסאגה: קבוצת גולף תפעיל את רשת סבון בישראל תמורת 6.5 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
משחק הגולף הוחרם עוד על ידי מאו טסה טונג, מייסד סין הקומוניסטית, אשר הגדיר אותו כ"ספורט של המיליונרים". אפילו לאחר שסין נפתחה למערב ומשחק הגולף הותר כדרך למשוך משקיעים זרים, הספורט עדיין סבל מדימוי בעייתי – ולא קשה להבין למה: במדינה צפופה כל כך הסובלת ממחסור באדמות לעיבוד ובמים ראויים לשתייה, פיתוח של מגרשי גולף מהווה צעד מתריס. בנוסף, במדינה המאכלסת כ-700 מיליון איכרים מעוטי יכולת, מספר מאוד מצומצם של אנשים יכול ליהנות מהמשחק היקר.
נציין כי בעשור האחרון ענף הגולף צמח בקצב מטאורי במדינה, ולמרות האיסור שבפיתוח מגרשי גולף חדשים, בסין נפתחו יותר מגרשים מבכל מדינה אחרת בעולם. אך למרות האיסור, פקידי ממשל רבים העלימו עין, תוך קבלת שוחד – ודרשו להגדיר את המגרשים כ"מתחמים לשימור אוקולוגי".
- 3.בא 07/04/2015 12:49הגב לתגובה זועם אותם מדים ,ולא עוצרים מעבודה לרגע לפני מליוני שנים הם לא היו כאלה קטנים .
- 2.jo 07/04/2015 11:39הגב לתגובה זוגולף הוא ספורט איום שנועד לאפשר לגברים נוצרים עשירים להיות ב"קלאב" לבד ללא אותם כל היהודים והשחורים שמפריעים להם בעין (שלא לדבר על נשים ...)
- 1.קומוניזם היא המחלה המסוכנת ביותר בתולדות האדם . (ל"ת)בא 07/04/2015 11:02הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
