סוכנות הדירוג S&P מורידה את דירוג החוב של יוון לטריטוריית 'זבל'

הממשלה היוונית החדשה בצרות - בסוכנות הדירוג מאמינים כי חלון ההזדמנויות עבור הממשלה הולך ואוזל
מתן בן ברוך | (9)
נושאים בכתבה דירוג חוב יוון

זה היה רק עניין של זמן. סוכנות הדירוג S&P יוצאת הערב בהודעה בה היא מורידה את דירוג החוב של יוון בדרגה אחת ומזהירה מפני סגירתו של חלון ההזדמניות של הממשלה החדשה להגעה להסכם מול הנושים של יוון.

הסוכנות הורידה את דירוג החוב של יוון לדירוג של "-B" עם תחזית דירוג שלילית וזאת לאחר שהייתה עד כה בדירוג "B".

"הורדת הדירוג משקפת את דעתנו כי אילוצי נזילות מכבידים על הבנקים ביוון ועל הכלכלה היוונית כאשר חלון ההזדמנויות עבור הממשלה החדשה להגעת להסכם על תוכנית מימון מול הנושים של יוון הולך ומצטמצם." כך נימקו את ההחלטה בסוכנות הדירוג

עוד הוסיפו בסוכנות כי "למרות שהממשלה היוונית החדשה שנבחרה נמצאת בשלטון פחות משבועיים, אנו מאמינים כי מאגרי המזומן שלה מוגבלים ויחד עם זאת פדיון החובות שלה לנושים מתקרב, מה שמגביל את יכולת משא ומתן של הממשלה."

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    שלומי 09/02/2015 03:21
    הגב לתגובה זו
    האם אנחנו לא נמצאים במצב בועתי ?????
  • 5.
    אבי 07/02/2015 08:23
    הגב לתגובה זו
    אני אסביר לכם מזה ליכודניקים..., ליכודניקים זה קוקסינלים שבוחרים מראש ולאחר בדיקה מקיפה ויסודית מי יהיה לדעתם ראש ממשלה ליכודניק הכי קוקסינל בשעת מלחמה ואז בוחרים בו ואז בשעת מלחמה אומרים כמו פופאים בדאווין להכנס בראבאם ובאמאמא שלהם ואז הראש ממשלה הליכודניק הקוקסינל שאותו בחרו בקפידה וקפדנות לא נותן לליכודניקים להלחם ולנצח ואז יש להם משהו מוכן מראש לבוא לנשים שלהם ולחברות שלהם ולכל בחורה אחרת ולהגיד איזה ראש ממשלה מניאק פחדן קוקסינל זה הוא שלא נתן לנו להכנס ולנצח ובלה בלה בלה וכל הדאווין ובעצם הליכודניקים הקוקסינלים עושים את אותו תרגיל כל פעם מחדש. יעני שמים את הפתק בקלפי ואז הם רגועים שיהיה להם תירוץ להגיד אחרי זה זה לא אני זה הראש ממשלה הדפוק פחדן שבחרתי פעם הבאה לא מצביע לו וברור שהוא יצביע לו
  • שכחתה את הכדורים (ל"ת)
    שמעון הצדיק 08/02/2015 03:50
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    קולע למטרה 07/02/2015 08:03
    הגב לתגובה זו
    מדינה של מושחתים אלופי העולם בהיתחמקות ממיסים בטח שכח הקופה ריקה וכמה נכון לתת להם ציון דירוג זבל דקפה גם את אילו בבורסות שלא אשמים צריך פשוט לנפנף אותם מגוש היורו ושילמו את חובותיהם אף אחד לא צריך להיות פרייר שלהם
  • 3.
    ראב 07/02/2015 08:02
    הגב לתגובה זו
    אם יוון רוצה לצאת מהמצב בו היא היא נמצאת עליה לצאת מגוש האירו וזאת משום שהמצב הזה עובד עבור הגרמנים שחונקים את שאר הכלכלות ביבשת יש להניח שנרמניה תעשה כל שביכולתה למנוע מיוון לחזור לדרכמה כי רק כך תוכל יוון לצאת ממצבה המשך השארות בגוש האירו יהפוך את הממשלה החדשה למחוברים הישנים
  • 2.
    הקומוניזים 07/02/2015 05:47
    הגב לתגובה זו
    הם מעוניינים שיוון תיכשל.עונשם משמיים יבוא
  • 1.
    ביזפורטל חברים של שחקני המעוף (ל"ת)
    משה 06/02/2015 22:15
    הגב לתגובה זו
  • הם משרתים את מי שבפוזיציה של שורט. (ל"ת)
    הם לא חברים 07/02/2015 05:48
    הגב לתגובה זו
  • המקצוען 06/02/2015 23:24
    הגב לתגובה זו
    כמו זֲ #נה מהבלקן שחתכה על ארבע את כל סיני ברגל שמע ושמע טוב חבוב ושלא יהיה לך בכלל ספק שהשוק ובמיוחד זה האנג'לו סקסי שדחוס בצואה של יהודים ליברלים הולך להתמוסס ואני אומר לך זאות באחריות ולא סתם בתור איזה משקHע מן המניין אלא בתור מישהו מקצועי ביותר בתחום אבל קצת סבלנות חביבי סבלנות את האמא של כל שחקני המאמאעוף אני ייזמבר {ןתדע לך אני חם עליהם אש}
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

טראמפ בבית הלבן (הבית הלבן)טראמפ בבית הלבן (הבית הלבן)

החוזים על וול סטריט עולים עד 1.2% - מתקרבים לסיום השביתה הגדולה במגזר הציבורי

החוזה על הנאסד"ק מוביל את העליות; אחרי 40 יום של השבתה, מתגבש פתרון; מה זה בכלל השבתת הממשל בארה"ב ומדוע היא מתרחשת? 

מנדי הניג |
נושאים בכתבה דונלד טראמפ

החוזים עולים עם תקווה לסיום השבתת הממשל - הסנאט שוקל הצעת מימון זמני לפעילות הממשל. 

שוקי ההון פותחים את השבוע באופטימיות זהירה, כשברקע יוזמה חדשה לסיום ההשבתה הפדרלית שנמשכת כבר 40 ימים ומונעת פרסום נתונים כלכליים חשובים. חוזי דאו ג'ונס עולים ב-0.6%, החוזים על S&P 500 מתחזקים ב-0.7% והחוזים על הנאסד"ק עולים ב-1.2%.

ההצעה שנידונה בסנאט כוללת מימון זמני עד ינואר, לצד שלוש הצעות תקציב נפרדות למימון בנייה צבאית, ענייני ותיקי צבא, פעילות הקונגרס, מינהל המזון והתרופות (FDA) ומשרד החקלאות. ייתכן שבמידה ותאושר, חברי בית הנבחרים, שנמצאים בפגרה עד 16 בנובמבר, יידרשו לחזור מוקדם כדי להצביע.

מהי השבתת ממשל, ולמה זה קורה?

השבתת ממשל (Government Shutdown) מתרחשת כאשר הקונגרס האמריקאי לא מצליח לאשר את תקציב המדינה או חוקי ההוצאה הנדרשים להפעלת סוכנויות הממשל. ברגע שאין אישור למימון, סוכנויות רבות מושבתות באופן חלקי או מלא עד להשגת הסכמה. עובדים פדרליים נשלחים לחופשה כפויה ללא שכר, תוכניות ממשלתיות מתעכבות, ובין היתר מוקפאים גם פרסומי נתוני מאקרו חשובים.

השבתות כאלה הן לא נדירות בפוליטיקה האמריקאית, והן לרוב נובעות ממחלוקות פוליטיות חריפות בין המפלגות, בעיקר סביב סוגיות תקציביות, מדיניות רווחה, הגירה, חינוך ובריאות. במקרים רבים הן משמשות כלי לחץ פוליטי, שבו צד אחד מסרב לאשר את התקציב אלא אם יתקבלו תנאיו בנושאים שנויים במחלוקת.

במקרה הנוכחי, השבתת הממשל נמשכת כבר 40 ימים, אחת הארוכות ביותר בעשור האחרון. מדובר בהשלכה ישירה של כישלון בהעברת הצעת התקציב הפדרלי, מה שהביא להשבתת שירותים לא חיוניים. מלבד הפגיעה הישירה בעובדי המדינה, יש גם השפעות עקיפות על שוקי ההון, מאחר שנתונים כלכליים לא מתפרסמים והשקעות מתעכבות.