Hims הפכה ממתחרה לשותפה של נובו, והמניה שלה מזנקת ב-25%
נובו נורדיסק ו-Hims & Hers שמות את היריבות מאחוריהן ועוברות לשיתוף פעולה: Hims תציע את תרופת ההרזיה Wegovy למנויי הפלטפורמה שלה, לצד שירותי בריאות דיגיטליים; מניית Hims, שמכרה בעבר חיקוי לתרופה, מזנקת
עד לא מזמן, Hims & Hers Hims & Hers Health ונובו נורדיסק Novo Nordisk A/S 2.53% היו מתחרות. Hims, באמצעות גרסאות גנריות וזולות לתרופות ההרזיה של נובו כמו Wegovy ו-Ozempic,
היוותה איום ישיר על נתח השוק של החברה הדנית. מנגד, נובו נורדיסק נהנתה מהמעמד של יצרנית מקור בתחום תרופות ההרזיה פורצות הדרך. רק לאחרונה, עם סיום המחסור בתרופות ואיסור ה-FDA על מכירת החיקויים, מניית נובו נורדיסק קפצה, בעוד ש-Hims ספגה מכה.
אבל הקרב בין שתי החברות דווקא דחף אותן לשתף פעולה. HIMS הבינה שהיא חייבת להציע ללקוחות שלה תרופות הרזייה, ונובו ראתה כמה HIMS יעילה בתפעול העסק שלה, וכמה קהל הלקוחות שלה גדול וצומח. שתי החברות הבינו שבמקום להתחרות עדיף להן לשתף פעולה, ולפחות לפי המשקיעים זה נראה כמו המהלך הנכון, כשמניית HIMS מזנקת ב-30% והמניה של נובו עולה ב-3.5%.
"הרגשנו שזה חשוב מאוד לעבוד קשה כדי לבסס שיתוף פעולה עם חברות הפצה, כדי להבטיח גישה ל-Wegovy בזמן שסיום השימוש בחיקויים מתקרב", אמר דייב מור, סגן נשיא
בכיר ומנהל הפעילות בארה"ב בנובו נורדיסק.
לדבריו, "אנחנו מרוצים מאוד מרמת העניין הגבוהה בגישה ל-Wegovy המקורי, ומהיכולת שלנו 'לתפוס' את המטופלים בזמן כשהם מפסיקים להשתמש בתרופות החיקוי". מור הדגיש כי החוויה כעת הופכת להיות "חלקה"
עבור המטופלים, שכן התרופה תישלח ישירות לביתם דרך הספקים.
- נובו נורדיסק ניתקה קשר עם Hims - והמניה מתרסקת
- Hims מתרחבת לאירופה - תרכוש את ZAVA הבריטית; המניה קופצת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מה כולל שיתוף הפעולה?
במסגרת המהלך, Hims & Hers תציע דרך הפלטפורמה שלה חבילת טיפול הכוללת את תרופת Wegovy של נובו נורדיסק בכל המינונים, לצד מנוי לשירותי הבריאות הדיגיטליים
של HIMS. במחיר אחיד שמתחיל מ-599 דולר לחודש, יוכלו משתמשים לקבל לא רק את התרופה עצמה, אלא גם גישה לטיפול רפואי 24/7, ליווי קליני, והכוונה תזונתית מותאמת אישית.
מעבר לשירות הראשוני, החברות פועלות להרחבת שיתוף הפעולה, כאשר הרעיון
הוא לשלב את התרופות החדשניות של נובו עם יכולות ההפצה והמעקב הטכנולוגי של HIMS, כל זאת במטרה לשפר את תוצאות הטיפול בהשמנת יתר לאורך זמן, ולהנגיש את הפתרונות למספר גדול יותר של מטופלים, בעלות סבירה יותר.
מי זו HIMS ואיך היא תרוויח מהמהלך?
Hims & Hers היא פלטפורמת בריאות דיגיטלית אמריקאית, שהוקמה במטרה להנגיש טיפולים רפואיים. בשנים האחרונות, החברה ביססה את עצמה כחלוצה בתחום הבריאות מרחוק, והצליחה למשוך מיליוני משתמשים צעירים שמעדיפים טיפול נוח וזול מהבית.
- ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
- תרופת ההרזיה החדשה של אלי לילי: ירידה של 30% במשקל, אך שיעור הנשירה גבוה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
עד
כה, HIMS הסתמכה לא מעט על האפשרות למכור גרסאות חיקוי של תרופות כמו Wegovy, ובחסות המחסור שנוצר זכתה לביקושים גדולים. עם סיום המחסור ואיסור ה-FDA על חיקויים, נראה היה כי החברה תתמודד עם ירידה חדה בהכנסות. אך באמצעות השותפות עם נובו נורדיסק, HIMS לא רק מצליחה
לשמור על רלוונטיות, אלא גם מרחיבה את סל הפתרונות שהיא מציעה ללקוחותיה, תוך שהיא נהנית מאספקה חוקית ואיכותית של התרופה המקורית.
המנכ"ל והמייסד של החברה, אנדרו דודום, מסר: "אני מאמין שהחיבור שלנו עם נובו יהפוך להיות מקרה בוחן איך
מטופלים יכולים לקבל גישה ולשלם מחירים טובים עבור תרופות מצוינות".
איך נובו נורדיסק מרוויחה משיתוף הפעולה?
עבור נובו נורדיסק, השותפות עם HIMS מהווה דרך להרחיב את אחיזתה בשוק האמריקאי. במקום להילחם ביצרני החיקויים ולנסות להגדיל
את נתח השוק שלה בכוחות עצמה, החברה תציע את התרופות שלה באופן ישיר דרך אחת הפלטפורמות הצומחות ביותר בשוק הבריאות הדיגיטלית.
באמצעות השותפות, נובו מרחיבה את קהל היעד שלה, במיוחד בקרב צעירים ומבוגרים שמעדיפים לבצע את הרכישה אונליין. בנוסף, נובו מבטיחה שליטה באיכות ובמיתוג התרופות שלה ומונעת את האפשרות להיפגע מחיקויים. המהלך הזה מגיע בתזמון טוב במיוחד עבור נובו שמתמודדת עם האטה בביקושים בתחום תרופות ההרזייה כולו ועם תחרות קשה מצד אלי לילי.
נובו דיווחה כי תשתף פעולה גם עם מפיצות נוספות פלטפורמת הבריאות Ro הודיעה כי תציע את כל מינוני Wegovy במחיר של 499 דולר לחודש בלבד, במסגרת תוכנית הבריאות Body Program שכוללת ליווי אישי, תכנים חינוכיים ותמיכה שוטפת. מנכ"ל Ro, זאק ריטאנו, אמר: "הוספת התרופות המאושרות של נובו במחיר הטוב ביותר תעזור ליותר מטופלים ברחבי המדינה לקבל את הטיפול בהשמנת יתר שהם צריכים כדי להשיג את המטרות שלהם, במיוחד אלו שאין להם ביטוח".
מצד שני, HIMS עצמה פועלת גם עם איליי לילי: מוקדם יותר החודש הודיעה שתציע את תרופת ההרזיה Zepbound ותרופת
הסוכרת Mounjaro של לילי. עם זאת, לילי הבהירה כי אין לה "שום קשר רשמי" עם HIMS, בניגוד לשיתוף הפעולה המלא עם נובו.
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
ריביאן אתר החברהריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%
ריביאן Rivian Automotive -6.11% חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.
הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.
החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.
דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית
דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.
- ריביאן מפטרת עובדים ומתכוננת לאתגרים כלכליים בשוק הרכבים החשמליים
- ריביאן מתפצלת: משיקה חברה בת למיקרו-ניידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.
