החוזים על וול סטריט בירידה; מה צפוי באינטל ואנבידיה?
וגם - טסלה צפויה להמשיך לרדת והמניה שמזנקת כאשר טסלה יורדת
החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט בירידה קלה. הירידה התמתנה בשעות האחרונות והיא סבבי 0.1%, קרוב לאפס. אחרי יומיים של עליות אולי יהיו היום ירידות, אבל האירוע המרכזי היום יהיה הנאטם של ג'נסן הואנג מייסד ומנכ"ל אנבידיה. נתחיל באנבידיה ונעבור למניות שצפויות להיות הכי טרנדיות ופעילות היום בוול סטריט.
אנבידיה: עיניים על הכנס הגדול
מניית אנביידה, מלכת השבבים לבינה מלאכותית, סביב האפס במסחר המוקדם אחרי שאמש ירדה ב-1.8%. אתמול היה היום הראשון של כנס ה-GTC שלהם. היום כולם מחכים לנאום המרכזי של המנכ"ל ג'נסן הואנג, שמתחיל ב-20:00 שעון ישראל. הוא צפוי לחשוף שיתופי פעולה חדשים ומוצרים שיראו איך השבבים של אנבידיה ממשיכים להוביל את מהפכת ה-AI. המשקיעים מקווים שהחדשות יחזירו את המומנטום למניה ששלטה בשוק בשנים האחרונות.
אינטל: המנכ"ל החדש מביא תנופה
אינטל ממשיכה לרכוב על הגל של המנכ"ל – המניה זינקה ב-6.8% ומוסיפה עוד 0.7% במסחר המוקדם. זה היום הרשמי הראשון של ליפ-בו טאן כמנכ"ל, והשוק אוהב את מה שהוא מביא לשולחן. דיווחים מראים שטאן מתכנן לקצץ בשכבות ניהול, לשפר את ייצור השבבים ולהשיק מוצרים חדשים לשרתי AI. עם עלייה של כמעט 30% ב-4 ימים, נראה שאינטל חוזרת למשחק, לפחות מבחינת וול סטריט, אבל בסוף מה שחשוב אלו הביצועים. השוק יחכה 2 רבעונים אלא שאז כבר ירצה לראות תוצאות.
אלפבית: עסקת ענק בדרך?
אלפבית, החברה-אם של גוגל, עולה ב-0.2% במסחר המוקדם וזאת לאחר דיווח של הוול סטריט ג'ורנל שהיא במו"מ מתקדם לרכישת חברת הסייבר Wiz תמורת כ-30 מיליארד דולר. זו תהיה קפיצה משמעותית מההצעה של 23 מיליארד שהייתה על השולחן בקיץ שעבר. אם העסקה תצא לפועל, היא תחזק את מעמדה של אלפבית בתחום אבטחת המידע – נושא שרק הולך וגדל בחשיבות.
- אנבידיה מכה את התחזיות ומאותתת שהביקוש ל-AI עדיין חזק
- אנבידיה עולה 1.8%, העלאת המלצה לטסלה - מה קורה במניות הבולטות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
טסלה: הירידה נמשכת
טסלה, מובילת השוק האמריקאית לרכב חשמלי, ממשיכה לרדת. המניה יורדת ב-0.9% ל-236 דולר במסחר המוקדם, אחרי צניחה של 4.8% ביום שני – כבר 8 שבועות רצופים של ירידות. אחרי זינוק גדול בנובמבר עם בחירת טראמפ, המשקיעים מתחילים לדאוג שהקשר של אילון מאסק לנשיא פוגע במותג. התפקיד שלו כיועץ והמעורבות הפוליטית מעוררים חששות שהלקוחות מתרחקים, והמניה משלמת את המחיר.
BYD: שיא חדש בזכות טעינה מהירה
בצד השני של העולם, BYD – יצרנית הרכב החשמלי הגדולה בסין – שברה שיא במסחר בהונג קונג אחרי שהציגה טכנולוגיית טעינה חדשה. המערכת מבטיחה טווח של 400 ק"מ בחמש דקות טעינה בלבד – מה שמציב אותה כמתחרה רצינית לטסלה ולחברות אחרות. המשקיעים מתלהבים, והמניה מזנקת על רקע היתרון התחרותי הזה. להרחבה: המניה שמזנקת כאשר טסלה נופלת
XPeng: דוחות בדרך
חברת הרכב החשמלי הסינית XPeng צפויה לפרסם היום את תוצאות הרבעון הרביעי של 2024. המניה עולהב-0.6% במסחר המוקדם בניו יורק, והמשקיעים מחכים לראות אם היא תמשיך את המומנטום של חברות סיניות אחרות כמו BYD. התחרות בשוק הסיני מתחממת, וכל עדכון חיובי יכול לתת לה דחיפה נוספת.
- השליחים של אובר בסכנה - רובוטי משלוח יוצאים לדרך בבריטניה
- למה סנדיסק מתרסקת ב-18%?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- קרוז, פיט או צ'אן: מיהו שחקן הקולנוע העשיר ביותר בכל הזמנים?
עוד מניות פעילות: ראלף לורן: מזנקת ב-3.2% ל-227 דולר אחרי שגולדמן זאקס שדרגו את המניה ל"קנייה" והעלו את יעד המחיר ל-286 דולר. נראה שהמותרות חוזרות לאופנה. גטי אימג'ס: עולה ב-1.9% אחרי דוח רבעוני שחשף הכנסות של 247.3 מיליון דולר – מעט מעל התחזיות – למרות ירידה ברווחים.
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
וול סטריט השוק האמריקאיוול-סטריט ננעלה באדום: הנאסד״ק נפל ב-2.2%, אנבידיה איבדה 3%
שווקי המניות בארה"ב ממשיכים לאבד גובה, כשההתאוששות שנרשמה לאחר דוחות אנבידיה התפוגהה במהירות. מדד S&P 500, שטיפס בתחילת היום כמעט 2%, מחק את העליות ועבר לירידה של כ־1.5%. הנאסד״ק 100 נפל בכ־2.2%, ואנבידיה עצמה ירדה 3% לאחר שהמשקיעים חזרו לחשוש מהסיכונים בבינה מלאכותית ומהשאלה האם ההשקעות העצומות בתחום באמת יצדיקו את עצמן.
התמחור הגבוה של שוק המניות הוא אחד הגורמים המרכזיים ללחץ. ה־S&P 500 נסחר בשווי של 22 פעמים הרווח החזוי, גבוה משמעותית מהממוצע בעשור האחרון ורבים בוול סטריט חוששים שמדובר בחזרה לתקופות של אופטימיות מוגזמת. גם מדד הפחד, VIX, עלה מעל רמת 20 שנחשבת סימן אזהרה למסחר תנודתי. מניות השבבים הובילו את הירידות, עם ירידה של 1.7% במדד הסמיקונדקטור.
במקביל למסחר התנודתי, המשקיעים קיבלו גם נתוני תעסוקה בעייתיים. הדוח הרשמי לחודש אוקטובר בוטל בשל השבתת הממשלה, כך שהנתונים היחידים שמתפרסמים הם חלקיים ומבוססים על חודש ספטמבר. הם הצביעו על עלייה במשרות לצד עלייה באבטלה, שילוב שמשאיר את התמונה מעורפלת. ירידה במספר מבקשי דמי אבטלה מלמדת שהמעסיקים עדיין שומרים על עובדים, אך אי־הוודאות סביב החלטת הריבית הבאה של הפדרל ריזרב מתגברת.
אורקל הופכת למדד החדש לסיכוני ה-AI: שוק האשראי שולח אותות אזהרה - היקף גיוסי החוב, קפיצה חריגה במחירי ה-CDS ונפילה של כשליש במניה מציבים את אורקל
במרכז הוויכוח על היציבות הפיננסית של מהפכת הבינה המלאכותית ומהווים אינדיקציה לסיכונים שמסתתרים מאחורי מרוץ ההשקעות בתשתיות AI
- נעילה חיובית בוול-סטריט; אנבידיה עלתה ב-3% לקראת הדוחות
- נעילה שלילית בוול-סטריט; סיוה צנחה ב-15%, נייס נפלה ב-12%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מאקרו
הטור של זיו סגל: בתוך
הסייקל הכללי של וול סטריט ישנם סייקלים משניים ולכן אנחנו צריכים לעבוד במספר מימדים: המימד הכללי של מידת החשיפה שלנו למניות, מדינות ומטבעות ובתוכו מימד הסקטורים, הענפים והמניות שמרכיבות אותן. עין אחת רואה סיכונים. עין שניה רואה הזדמנויות אלו הם החיים של מנהל
ההשקעות - מורכבים אבל מעניינים - לחזור למניות הקוואנטום?
