החוזים על וול סטריט בירידה; מה צפוי באינטל ואנבידיה?
וגם - טסלה צפויה להמשיך לרדת והמניה שמזנקת כאשר טסלה יורדת
החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט בירידה קלה. הירידה התמתנה בשעות האחרונות והיא סבבי 0.1%, קרוב לאפס. אחרי יומיים של עליות אולי יהיו היום ירידות, אבל האירוע המרכזי היום יהיה הנאטם של ג'נסן הואנג מייסד ומנכ"ל אנבידיה. נתחיל באנבידיה ונעבור למניות שצפויות להיות הכי טרנדיות ופעילות היום בוול סטריט.
אנבידיה: עיניים על הכנס הגדול
מניית אנביידה, מלכת השבבים לבינה מלאכותית, סביב האפס במסחר המוקדם אחרי שאמש ירדה ב-1.8%. אתמול היה היום הראשון של כנס ה-GTC שלהם. היום כולם מחכים לנאום המרכזי של המנכ"ל ג'נסן הואנג, שמתחיל ב-20:00 שעון ישראל. הוא צפוי לחשוף שיתופי פעולה חדשים ומוצרים שיראו איך השבבים של אנבידיה ממשיכים להוביל את מהפכת ה-AI. המשקיעים מקווים שהחדשות יחזירו את המומנטום למניה ששלטה בשוק בשנים האחרונות.
אינטל: המנכ"ל החדש מביא תנופה
אינטל ממשיכה לרכוב על הגל של המנכ"ל – המניה זינקה ב-6.8% ומוסיפה עוד 0.7% במסחר המוקדם. זה היום הרשמי הראשון של ליפ-בו טאן כמנכ"ל, והשוק אוהב את מה שהוא מביא לשולחן. דיווחים מראים שטאן מתכנן לקצץ בשכבות ניהול, לשפר את ייצור השבבים ולהשיק מוצרים חדשים לשרתי AI. עם עלייה של כמעט 30% ב-4 ימים, נראה שאינטל חוזרת למשחק, לפחות מבחינת וול סטריט, אבל בסוף מה שחשוב אלו הביצועים. השוק יחכה 2 רבעונים אלא שאז כבר ירצה לראות תוצאות.
אלפבית: עסקת ענק בדרך?
אלפבית, החברה-אם של גוגל, עולה ב-0.2% במסחר המוקדם וזאת לאחר דיווח של הוול סטריט ג'ורנל שהיא במו"מ מתקדם לרכישת חברת הסייבר Wiz תמורת כ-30 מיליארד דולר. זו תהיה קפיצה משמעותית מההצעה של 23 מיליארד שהייתה על השולחן בקיץ שעבר. אם העסקה תצא לפועל, היא תחזק את מעמדה של אלפבית בתחום אבטחת המידע – נושא שרק הולך וגדל בחשיבות.
- מניית אנבידיה יורדת בעקבות דוחות אורקל ומה זה "נייטרליות השבבים"
- פלנטיר עולה 1.1%, מיקרוסופט נחלשת 1.2% - מה עושים החוזים העתידיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
טסלה: הירידה נמשכת
טסלה, מובילת השוק האמריקאית לרכב חשמלי, ממשיכה לרדת. המניה יורדת ב-0.9% ל-236 דולר במסחר המוקדם, אחרי צניחה של 4.8% ביום שני – כבר 8 שבועות רצופים של ירידות. אחרי זינוק גדול בנובמבר עם בחירת טראמפ, המשקיעים מתחילים לדאוג שהקשר של אילון מאסק לנשיא פוגע במותג. התפקיד שלו כיועץ והמעורבות הפוליטית מעוררים חששות שהלקוחות מתרחקים, והמניה משלמת את המחיר.
BYD: שיא חדש בזכות טעינה מהירה
בצד השני של העולם, BYD – יצרנית הרכב החשמלי הגדולה בסין – שברה שיא במסחר בהונג קונג אחרי שהציגה טכנולוגיית טעינה חדשה. המערכת מבטיחה טווח של 400 ק"מ בחמש דקות טעינה בלבד – מה שמציב אותה כמתחרה רצינית לטסלה ולחברות אחרות. המשקיעים מתלהבים, והמניה מזנקת על רקע היתרון התחרותי הזה. להרחבה: המניה שמזנקת כאשר טסלה נופלת
XPeng: דוחות בדרך
חברת הרכב החשמלי הסינית XPeng צפויה לפרסם היום את תוצאות הרבעון הרביעי של 2024. המניה עולהב-0.6% במסחר המוקדם בניו יורק, והמשקיעים מחכים לראות אם היא תמשיך את המומנטום של חברות סיניות אחרות כמו BYD. התחרות בשוק הסיני מתחממת, וכל עדכון חיובי יכול לתת לה דחיפה נוספת.
- ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
- תרופת ההרזיה החדשה של אלי לילי: ירידה של 30% במשקל, אך שיעור הנשירה גבוה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
עוד מניות פעילות: ראלף לורן: מזנקת ב-3.2% ל-227 דולר אחרי שגולדמן זאקס שדרגו את המניה ל"קנייה" והעלו את יעד המחיר ל-286 דולר. נראה שהמותרות חוזרות לאופנה. גטי אימג'ס: עולה ב-1.9% אחרי דוח רבעוני שחשף הכנסות של 247.3 מיליון דולר – מעט מעל התחזיות – למרות ירידה ברווחים.
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
ריביאן אתר החברהריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%
ריביאן Rivian Automotive -6.11% חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.
הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.
החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.
דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית
דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.
- ריביאן מפטרת עובדים ומתכוננת לאתגרים כלכליים בשוק הרכבים החשמליים
- ריביאן מתפצלת: משיקה חברה בת למיקרו-ניידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.
