וול סטריט
צילום: Ahmer Kalam, Unsplash

החוזים על וול סטריט בירידה; מה צפוי באינטל ואנבידיה?

וגם - טסלה צפויה להמשיך לרדת והמניה שמזנקת כאשר טסלה יורדת

רוי שיינמן |

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט בירידה קלה. הירידה התמתנה בשעות האחרונות והיא סבבי 0.1%, קרוב לאפס. אחרי יומיים של עליות אולי יהיו היום ירידות, אבל האירוע המרכזי היום יהיה הנאטם של ג'נסן הואנג מייסד ומנכ"ל אנבידיה. נתחיל באנבידיה ונעבור למניות שצפויות להיות הכי טרנדיות ופעילות היום בוול סטריט.  

אנבידיה: עיניים על הכנס הגדול

מניית אנביידה, מלכת השבבים לבינה מלאכותית, סביב האפס במסחר המוקדם אחרי שאמש ירדה ב-1.8%.  אתמול היה היום הראשון של כנס ה-GTC שלהם. היום כולם מחכים לנאום המרכזי של המנכ"ל ג'נסן הואנג, שמתחיל ב-20:00 שעון ישראל. הוא צפוי לחשוף שיתופי פעולה חדשים ומוצרים שיראו איך השבבים של אנבידיה ממשיכים להוביל את מהפכת ה-AI. המשקיעים מקווים שהחדשות יחזירו את המומנטום למניה ששלטה בשוק בשנים האחרונות.


אינטל: המנכ"ל החדש מביא תנופה

אינטל ממשיכה לרכוב על הגל של המנכ"ל – המניה זינקה ב-6.8% ומוסיפה עוד 0.7% במסחר המוקדם. זה היום הרשמי הראשון של ליפ-בו טאן כמנכ"ל, והשוק אוהב את מה שהוא מביא לשולחן. דיווחים מראים שטאן מתכנן לקצץ בשכבות ניהול, לשפר את ייצור השבבים ולהשיק מוצרים חדשים לשרתי AI. עם עלייה של כמעט 30% ב-4 ימים, נראה שאינטל חוזרת למשחק, לפחות מבחינת וול סטריט, אבל בסוף מה שחשוב אלו הביצועים. השוק יחכה 2 רבעונים אלא שאז כבר ירצה לראות תוצאות. 

אלפבית: עסקת ענק בדרך?

אלפבית, החברה-אם של גוגל, עולה ב-0.2% במסחר המוקדם וזאת לאחר דיווח של הוול סטריט ג'ורנל שהיא במו"מ מתקדם לרכישת חברת הסייבר Wiz תמורת כ-30 מיליארד דולר. זו תהיה קפיצה משמעותית מההצעה של 23 מיליארד שהייתה על השולחן בקיץ שעבר. אם העסקה תצא לפועל, היא תחזק את מעמדה של אלפבית בתחום אבטחת המידע – נושא שרק הולך וגדל בחשיבות.


טסלה: הירידה נמשכת

טסלה, מובילת השוק האמריקאית לרכב חשמלי, ממשיכה לרדת. המניה יורדת ב-0.9% ל-236 דולר במסחר המוקדם, אחרי צניחה של 4.8% ביום שני – כבר 8 שבועות רצופים של ירידות. אחרי זינוק גדול בנובמבר עם בחירת טראמפ, המשקיעים מתחילים לדאוג שהקשר של אילון מאסק לנשיא פוגע במותג. התפקיד שלו כיועץ והמעורבות הפוליטית מעוררים חששות שהלקוחות מתרחקים, והמניה משלמת את המחיר.

BYD: שיא חדש בזכות טעינה מהירה

בצד השני של העולם, BYD – יצרנית הרכב החשמלי הגדולה בסין – שברה שיא במסחר בהונג קונג אחרי שהציגה טכנולוגיית טעינה חדשה. המערכת מבטיחה טווח של 400 ק"מ בחמש דקות טעינה בלבד – מה שמציב אותה כמתחרה רצינית לטסלה ולחברות אחרות. המשקיעים מתלהבים, והמניה מזנקת על רקע היתרון התחרותי הזה. להרחבה: המניה שמזנקת כאשר טסלה נופלת


XPeng: דוחות בדרך

חברת הרכב החשמלי הסינית XPeng צפויה לפרסם היום את תוצאות הרבעון הרביעי של 2024. המניה עולהב-0.6% במסחר המוקדם בניו יורק, והמשקיעים מחכים לראות אם היא תמשיך את המומנטום של חברות סיניות אחרות כמו BYD. התחרות בשוק הסיני מתחממת, וכל עדכון חיובי יכול לתת לה דחיפה נוספת.

קיראו עוד ב"גלובל"


עוד מניות פעילות: ראלף לורן: מזנקת ב-3.2% ל-227 דולר אחרי שגולדמן זאקס שדרגו את המניה ל"קנייה" והעלו את יעד המחיר ל-286 דולר. נראה שהמותרות חוזרות לאופנה. גטי אימג'ס: עולה ב-1.9% אחרי דוח רבעוני שחשף הכנסות של 247.3 מיליון דולר – מעט מעל התחזיות – למרות ירידה ברווחים.




הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
פארוק פתיח אוזר (רשתות)פארוק פתיח אוזר (רשתות)

הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות בכלא הטורקי

מנכ"ל פלטפורמת הקריפטו שקרסה נמצא מת בכלא בטורקיה. ההערכות שזו התאבדות; ומנגד, בארה"ב: טראמפ מספק חנינה למלך זירות הקריפטו

רן קידר |
נושאים בכתבה הונאה

פארוק פתיח אוזר, שהורשע בהונאה ונידון ליותר מ‑11 אלף שנות מאסר, נמצא מת בכלא בטורקיה. הנסיבות עדיין נחקרות, ההערכה הרווחת היא שהוא התאבד. פארוק פתיח אוזר יזם ועד מאחרי הקריסה של פלטפורמת הקריפטו, Thodex שהפכה לאחת מההונאות הגדולות בעולם הקריפטו. ההונאה מוערכת במעל 2 מיליארד דולר. 

Thodex נוסדה בשנת 2017 והציגה עצמה כפלטפורמה חדשנית למסחר במטבעות דיגיטליים. אוזר, שעזב את לימודיו בגיל תיכון, הצליח למשוך מאות אלפי משתמשים טורקים שהשתמשו בזירה לצורכי השקעה, מסחר והמרת מטבעות\ עמד בראש הפלטפורמה שהיתה בעצם סוג של פרמידה. 

באפריל 2021, הפעילות הופסקה באופן פתאומי. אוזר נמלט מהמדינה לאלבניה והותיר את המשתמשים  בלי כיסוי לנכסים שלהם.  בהתחלה התביעה העריכה כי מדובר בהונאה של עשרות מיליוני דולרים אך מהר מאוד הבינו שמדובר  בהונאה של מעל 2 מיליארד דולר.

הרשעה תקדימית

בשנת 2022, לאחר הסגרה מאלבניה, הועמד אוזר לדין יחד עם בני משפחתו ומקורבים נוספים. ב‑2023, בית המשפט הטורקי גזר עליו עונש דרמטי: 11,196 שנות מאסר - עונש סימבולי שמשקף את החומרה שהרשויות מייחסות לעבירות מסוג זה.

הקריסה של Thodex והיקף הנזק שגרמה עוררו דיון נרחב בטורקיה ובעולם לגבי הצורך בפיקוח רגולטורי הדוק יותר על תחום הקריפטו. במדינה שבה שיעור האינפלציה גבוה, מטבע הקריפטו נתפס בעיני רבים כחלופה להשקעה, מה שהגביר את החשיפה לסיכונים משמעותיים והוביל להצלחה גדולה של הפלטפורמה הזו לצד פלטפורמות אחרות. חשוב להבין כי פלטפורמות אלו יכולות להיות לא מפוקחות, ולספק נתונים שקריים לחלוטין. דמיינו שתאם רוכשים מטבעות קריפטו תחת פלטפורמה לא מפוקחת. אתם רואים את המטבעות בחשבון הפלטפורמה - אבל אף אחד לא מתחייב שמה שאתם רואים באמת נמצא שם. זה לא בנק שמפוקח באופן שוטף וידוע שהכסף קיים. כאן, אפשר לייצר תמונת שווא של נכסי קריפטו למרות שהמנהלים יכולים משוך את הכסף לחשבונם הפרטי. 

דיוויד קוסטמן מנכל אאוטבריין
צילום: נועם גלאי
דוחות

הרווח נעלם: טידס מתקשה להתייצב אחרי המיזוג עם אאוטבריין

הכנסות החברה המאוחדת קפצו ב-42% ל-318.8 מיליון דולר, אך נרשם הפסד נקי של 19.7 מיליון דולר. ההנהלה מבטיחה צעדים לשיפור הרווחיות, בזמן שתחום הטלוויזיה המחוברת ממשיך לצמוח



אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה אאוטבריין

חברת הפרסום הדיגיטלי טידס הולדינג Teads Holding -45.93%  פרסמה דוח רבעוני מעורב. ההכנסות זינקו ב-42% והגיעו ל-318.8 מיליון דולר, אך במקביל נרשם הפסד נקי של 19.7 מיליון דולר, לעומת רווח של 6.7 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.הנתונים משקפים את המורכבות של המיזוג שהחברה עדיין מנסה לעכל והמניה צונחת ב-48%. אמש דיווחה גם טאבולה, שלעומת זאת זינקה ב-8% בתגובה לדוחות.


המיזוג יצא לפועל בפברואר השנה, כשאאוטבריין הישראלית רכשה את טידס הצרפתית בעסקה של כמיליארד דולר. מדובר היה במהלך שנועד לשלב בין תחומי ההתמחות של שתי החברות: אאוטבריין, המתמקדת בהמלצות תוכן, וטידס, שפועלת בתחום הפרסום בווידאו ובטלוויזיה. במסגרת העסקה שילמה אאוטבריין 725 מיליון דולר במזומן, 25 מיליון בתשלום נדחה, וחלק נוסף במניות ובמניות המירות. עבור אאוטבריין, העסקה הייתה הזדמנות אסטרטגית. אלטיס, החברה האם של הוט והבעלים של טידס, נאלצה למכור נכסים בשל חובות של כ-60 מיליארד דולר. טידס, שתכננה הנפקה ב-2021 לפי שווי של 3 מיליארד דולר אך נסוגה ממנה, נמכרה לבסוף בשווי נמוך בהרבה. נזכיר כי אלטיס רכשה את טידס ב-2017 תמורת 307 מיליון דולר בלבד.


אף שהמיזוג אמור היה ליצור חברה חזקה ומגוונת יותר, המציאות מורכבת. מנכ"ל החברה המאוחדת, דיוויד קוסטמן, הודה כי הרבעון הנוכחי לא עמד בציפיות. לדבריו, החברה נוקטת צעדים ממוקדים לשיפור הרווחיות ולהאצת הצמיחה, תוך דגש על יצירת תזרים מזומנים חיובי. בנוסף, מונה מנהל חדש למחלקת המכירות בעקבות שינוי מבני שבוצע לאחר המיזוג.


המספרים

הרווח הגולמי עלה ב-116% ל-105.7 מיליון דולר, ושיעור הרווח הגולמי גדל מ-21.8% ל-33.2% - בעיקר בזכות הפעילות של טידס, המאופיינת במרווחים גבוהים יותר. עם זאת, ההפסד הנקי כולל 3.7 מיליון דולר הקשורים לעלויות רכישה ואינטגרציה, ועוד 0.7 מיליון דולר כתוצאה מארגון מחדש. המדד המרכזי מבחינת החברה הוא הרווח הגולמי בניכוי עלויות רכישת תנועה (Ex-TAC gross profit). כאן נרשם שיפור משמעותי: 130.5 מיליון דולר לעומת 59.7 מיליון דולר בשנה שעברה - עלייה של בדרך 119%.


ה-EBITDA המתואם עמד על 19.2 מיליון דולר לעומת 11.5 מיליון ברבעון המקביל, עלייה של 66%. עם זאת, תזרים המזומנים ממשיך להוות אתגר: החברה השתמשה ב-23.7 מיליון דולר בפעילות התפעולית שלה, לעומת תזרים חיובי של 13.7 מיליון דולר אשתקד. גם תזרים המזומנים החופשי המתואם נותר שלילי, בגובה 24 מיליון דולר.