מלך האג"ח מספיד: "הראלי בן 30 השנים בשוק הזה - ככל הנראה הסתיים"

ביל גרוס טוען כי מחירי האג"ח הגיעו לשיאם והתשואות הגיעו לנקודת השפל, אך למרות זאת עדיין סבור - "אלטרנטיבה טובה יותר ממזומן"
סהר אביב | (1)

מנהל קרן האג"ח הגדולה בעולם, ביל גרוס, המכונה גם "מלך האג"ח" וזכה לאחרונה לתואר מנהל ההכנסה הקבועה של העשור, מביא עימו בשורה קשה עבור המשקיעים שנהנו מ-30 שנים שוריות בשוק ההכנסה הקבועה. גרוס טוען כי מחירי האג"ח הגיעו לשיאם, בעוד התשואות הפכו נמוכות יותר ויותר. "יש צורך להסתכל גם על מיזוגי אג"ח, משכנתאות ותאגידים, ולא רק אג"ח בפני עצמה".

שוק ההכנסה הקבועה, שהיה שורי במשך עשרות שנים, "ככל הנראה הסתיים", לפי גרוס, והתשואה מהשקעה זו עשויה לעמוד על טווח שבין 2% ל-3% בלבד. התשואה על האג"ח הממשלתיות האמריקניות ל-10 שנים נפלו ל-1.6%, הרמה הנמוכה ביותר מאז דצמבר, כאשר ביולי 2012 נפלה התשואה לרמה של 1.38%.

למרות דבריו של גרוס, בהתייחס לסביבת המאקרו הנוכחית, הוא עצמו עדיין מייעץ למשקיעים למכור נכסים מסוכנים ולקנות אג"ח ממשלתיות, לרבות כאלה הצמודות לאינפלציה ואג"ח נומינליות ברקע להמשך תוכנית ההקלה הכמותית של הבנק המרכזי. "אג"ח הן לעת עתה אלטרנטיבה טובה יותר ממוזמנים", כתב גרוס בתחזית ההשקעות החודשית שלו. "למדיניות המוניטרית הנוכחית יש מחיר, גם כאשר היא מקפיצה את מחירי הנכסים באורח פלא. שיעורי ריבית שליליים, אינפלציה, פיחותי מטבע הם חלק מהמחיר שאני מדבר עליו".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    1 12/05/2013 20:34
    הגב לתגובה זו
    ובכשל בטחון היתר המופרז כאשר יש לנו מערכת עם כל כך הרבה משתנים הנבואה נתנה רק לטיפשים
טראמפ האיחוד האירופיטראמפ האיחוד האירופי

מאזן האימה: וושינגטון מאיימת בצעדי תגמול נגד ענקיות טכנולוגיה אירופיות

ממשל טראמפ מאשים את בריסל ברדיפה רגולטורית של חברות טכנולוגיה אמריקאיות ומזהיר מהטלת מגבלות, אגרות וסנקציות כלכליות על חברות אירופיות מובילות, זאת על רקע חקירות, קנסות ומאבק גובר על עתיד הכלכלה הדיגיטלית

רן קידר |

המתיחות בין ארצות הברית לאיחוד האירופי סביב רגולציית הטכנולוגיה עולה מדרגה. ממשל טראמפ פרסם בימים האחרונים אזהרה חריגה וחריפה כלפי בריסל, שבה הוא מאיים לנקוט צעדי תגמול כלכליים ישירים נגד חברות טכנולוגיה ושירותים אירופיות, אם האיחוד לא יחזור בו ממדיניות הרגולציה, הקנסות והתביעות נגד ענקיות טכנולוגיה אמריקאיות. 

בהודעה פומבית שפרסם נציג הסחר של ארצות הברית, הגוף האחראי על ניהול יחסי הסחר של וושינגטון, נטען כי האיחוד האירופי ומדינות החברות בו מתמידים ב-"מסלול מתמשך של תביעות מפלות ומטרידות, מסים, קנסות והנחיות רגולטוריות" נגד חברות אמריקאיות. לדברי הממשל, צעדים אלה ננקטים לאורך שנים, חרף פניות חוזרות ונשנות מצד ארצות הברית, וללא נכונות אמיתית של בריסל לנהל דיאלוג מהותי או לשנות כיוון.

וכך, אנחנו רואים דוגמא נוספת לעקביות של ממשל טראמפ, ואם תרצו גם של MAGA, שדואג להעביר כל מחלוקת למישור כלכלי מובהק ולהשתמש בכובד המשקל של הכלכלה האמריקאית להכרעה ולסיום סכסוכים. פרשנות אחרת תוכל לומר שטראמפ שש אלי קרב ולא מוותר על אף סכסוך, אבל זה כבר תלוי בהשקפת עולם, שלא לומר פוזיציה. 

איום גלוי בצעדי תגמול 

בהודעת נציג הסחר נאמר כי אם האיחוד האירופי ימשיך במדיניותו הנוכחית, לארה״ב "לא תיוותר ברירה אלא להתחיל להשתמש בכל הכלים העומדים לרשותה” כדי להתמודד עם מה שהוגדר כצעדים בלתי סבירים. בין האפשרויות שעלו הוזכרו במפורש הטלת אגרות, מגבלות וצעדים רגולטוריים נגד חברות שירותים זרות, צעדים שעשויים לפגוע ישירות בפעילותן של חברות אירופיות בשוק האמריקאי.

באופן חריג, הממשל אף נקב בשמות של חברות אירופיות שעשויות להיפגע מצעדי התגובה, בהן Accenture, DHL, מיסטראל, SAP, סימנס וספוטיפיי. לפי וושינגטון, חברות אלה נהנות מפעילות חופשית בארצות הברית ומתרומה משמעותית לכלכלה האמריקאית, בעוד שחברות אמריקאיות סובלות, לטענת הממשל, מיחס מפלה באירופה.

קארמקס
צילום: iStock

קארמקס עקפה את הציפיות - למה המניה יורדת?

למרות עקיפת תחזיות הרווח וההכנסות, קמעונאית הרכבים המשומשים הודיעה על הגדלת הוצאות השיווק והפחתת מרווחים על רקע חולשה בביקושים ותחרות גוברת מצד קארוונה

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה קארמקס קארוונה

למרות שעקפה את תחזיות הרווח וההכנסות, מניית קארמקס CarMax Inc. -0.97%  נסחרת בירידות שערים. הסיבה המרכזית לירידה היא תוכנית החברה להקטנת שולי הרווח על מכירת רכבים משומשים והגברת הוצאות השיווק, על רקע חולשה מתמשכת בביקושים.

קמעונאית הרכב המשומש הגדולה בארה״ב דיווחה על תוצאות הרבעון השלישי של שנת הכספים 2026. הרווח הנקי הסתכם ב־62.2 מיליון דולר - ירידה של 50% לעומת 125.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח למניה עמד על 0.43 דולר, כולל השפעה של 0.08 דולר מהוצאות ארגון מחדש, לעומת 0.81 דולר בשנה שעברה, אך מעל תחזיות האנליסטים שעמדו על 0.37–0.38 דולר. ההכנסות הסתכמו ב־5.79 מיליארד דולר, ירידה של 6.9% לעומת 6.223 מיליארד דולר אשתקד, אך מעל הצפי שעמד על 5.64 מיליארד דולר. הרווח הגולמי ירד ב־12.9% ל־590 מיליון דולר, ושיעור הרווחיות הגולמית עמד על 10.2% לעומת 10.9% בתקופה המקבילה.

מכירות רכבים משומשים הסתכמו ב־169,557 יחידות - ירידה של 8%, בעוד שמכירות בחנויות זהות ירדו ב־9%. מכירות סיטונאיות ירדו ב־6.2% ל־127,603 יחידות, ורכישות רכבים ירדו ב־11.7% ל־238 אלף יחידות. מנגד, הכנסות ממימון רכב עלו ב־9.3% והסתכמו ב־174.7 מיליון דולר.


המניה ירדה ב-50% מתחילת השנה 

מתחילת 2025 איבדה מניית קארמקס כ־50% מערכה, על רקע האטה במכירות ותחרות גוברת. החברה מפעילה למעלה מ־250 חנויות ומעסיקה כ־28–30 אלף עובדים. במהלך התקופה רכשה החברה חזרה 4.6 מיליון מניות בהיקף של 201.6 מיליון דולר.

הוצאות המכירה, הכלליות והמנהלתיות עלו ב־1% ל־581.4 מיליון דולר, בעיקר בשל השקת קמפיין פרסום חדש והוצאות ארגון מחדש, הכוללות גם קיצוצי כוח אדם. קארמקס צופה חיסכון של לפחות 150 מיליון דולר בהוצאות אלו עד סוף 2027. ברבעון הרביעי מתכננת החברה להפחית את שולי הרווח על מכירת רכבים משומשים ולהגדיל את הוצאות השיווק במטרה להאיץ מכירות ורכישות. קארמקס נמנעה מפרסום תחזית רשמית. המנכ״ל הזמני, דייוויד מק׳קרייט, ציין כי החברה נדרשת לשינויים מהותיים להתמודדות עם האתגרים, וכי החיפוש אחר מנכ״ל קבוע נמשך.