עובדים זרים לתשומת לבכם: בקרוב - חודש ללא אכיפה
שיתוף פעולה בין התאחדות הקבלנים ומנהלת ההגירה. בישיבת תאום שנערכה אתמול בין תנ"צ עטאף דגש, ראש מנהלת ההגירה, וצוותו, ובין מנכ"ל התאחדות הקבלנים, שמואל הרשקוביץ ונציגי משרדי הפנים והתמ"ת נקבע, כי מרגע הכרזת שמות התאגידים שזכו במכרז שפרסמה המדינה לניהול העובדים הזרים בענף הבניין ועד להשלמת הליך הרישום של העובדים בכל תאגיד, שתיערך חודש לאחר מכן, מנהלת ההגירה ומשרדי התמ"ת והפנים לא יבצעו אכיפה כנגד עובדים זרים באתרי הבנייה וזאת על מנת לאפשר לקבלנים ולעובדים להסדיר כחוק את כל נושא הרישום בתאגידים.
ראש מנהלת ההגירה, תנ"צ עטאף דגש, אמר בדיון כי מנהלת ההגירה אינה רוצה לפגוע בעובדים הזרים החוקיים או בקבלנים ועל כן הוא הנחה את כל מפקדי היחידות כי נושא האכיפה בכל תקופת ההתארגנות והמעבר להעסקת העובדים הזרים באמצעות התאגידים יטופל ברגישות הראויה מתוך הבנה והתחשבות.
ההכרזה על שמות התאגידים מתוכננת, לדברי נציגי משרד התמ"ת, לתחילת השבוע הבא ומטרת המפגש הייתה לבחון את אופן ההתמודדות המשותפת של הגורמים השונים המעורבים בתהליך ערב הפעלתם של התאגידים.
על פי ההערכות, מתוך כ-55 תאגידים שנגשו למכרז יבחרו כ-40 תאגידים שכל אחד מהם יוכל להעסיק עד 700 עובדים. בחודש ההתארגנות הראשון יאתרו וירשמו התאגידים את העובדים הזרים ולאחר מכן תתאפשר העסקתם באתרי הבנייה, רק באמצעות תאגיד בעל רישיון.
בישיבת התאום הוחלט על ביצוע מיידי של זיהוי ורישום ביומטרי של כל העובדים הזרים בענף הבניה, כאשר הרישום הביומטרי יהווה תנאי לקבלת אישור העבודה לתאגיד ולעובד. רישום ביומטרי כולל צילום העובד ונטילת טביעות אצבעות וזאת על מנת להקל על זיהוי העובדים בענף גם במקרים בהם אובד או מושמד הדרכון. הרישום הביומטרי יבוצע על ידי השוטרים באתרי הבנייה, וזאת בתאום מראש עם התאחדות הקבלנים, ועם כל קבלן.
מנכ"ל התאחדות הקבלנים, שמואל הרשקוביץ, אמר בדיון כי התאחדות הקבלנים תשתף פעולה עם מנהלת ההגירה על מנת לקדם את נושא הרישום הביומטרי וכי, להערכתו, הרישום הביומטרי יאפשר לצמצם את בעיית ההתחזויות , הבריחות והמעבר הבלתי חוקי של עובדים זרים ממעסיק אחד למשנהו ויאפשר למנהלת ההגירה לסייע הן לקבלנים והן לתאגידים באיתור עובדים שברחו.
מותגי השנה - 2025מסכמים שנה: 6 המותגים שנסקו ב-2025
שישה מותגים, שישה תחומי פעילות, ומכנה משותף אחד: 2025 הייתה השנה שבה מי שהצליח לחבר בין מוצר נכון, קמפיינים מדוייקים ולבסס קשר עם הצרכנים, השיג הרבה יותר משורת הרווח - מי המותגים שהובילו השנה ומה האתגרים שעומדים להם בדרך?
כבכל שנה, יש מותגים שהשנה האירה להם פנים ושמה אותם במקום אחר לגמרי מנקודת הפתיחה. זה יכול להיות גורל הנסיבות וזה בפעמים אחרות תלוי יוזמה ותעוזה של המותגים עצמם. חלק עשו פריצת דרך של ממש וחלק פשוט בלטו יותר מהאחרים, בזכות רצף של מהלכים שיצרו עקביות ושיח ציבורי חיובי לאורך השנה.
זה לא תמיד מתבטא בתוצאות הכספיות, "מותג השנה" זה מכלול של פעולות שהארגון עשה שהצליחו למקם אותו בתודעה הצרכנית. מפעילויות שיווק, מהלכי קד"מ מדויקים וגם ובעיקר החלטות אסטרטגיות שהקפיצו את המותג
השנה היו עשרות מותגים שניסו לתפוס מקום מרכזי, אבל בסופו של דבר צריכים להכתיר מנצחים. ורק שישה מהם - כל אחד מתחום אחר - הצליחו להתברג בקטגוריית "מותגי-העל" מבחינתנו ב-2025.
אלו השישה ששיחקו בליגה של הגדולים:
לאומי
השנה שבה הבנק עבר את רף מאה מיליארד השקלים והפך למותג הדומיננטי בשוק הבנקאות.
2025 הייתה בראש ובראשונה השנה של בנק לאומי. הבנק נהיה לחברה הציבורית הגדולה בישראל וחצה לראשונה שווי שוק של 100 מיליארד שקל. התוצאות שלו בתשעת החודשים הראשונים של מציגות רווח של 7.7 מיליארד שקל ותשואה על ההון של 17%, נתון גבוה גם בהשוואה בינלאומית. בנוסף, חילק לאומי דיבידנד רבעוני של 2 מיליארד שקל, הגבוה שנרשם אי פעם בבנק בישראל.
- "נראה שיפור בדירוג האשראי ב-2026": הנתונים שמפתיעים את השווקים
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אלא שמעבר למספרים, המותג לאומי עצמו גם הוא המריא. המנכ"ל חנן פרידמן והסמנכ"לית מיטל שירן הראל בנו אסטרטגיית שיווק רחבה שהציבה את הבנק בנקודת פתיחה ברורה מול המתחרים. גל תורן הפך לדמות כמעט משפחתית בפרסומות, עומר אדם העביר את המסרים, ולאומי היה פשוט בכל מקום. הבנק גם הציב את השירות בקדמת הבמה, בפרט מול מזרחי טפחות, עם פתיחת מוקדים 24 שעות ביממה וחשיפת הטלפונים הישירים של מנהלי הסניפים.
מילואימניקים. קרדיט: Xבנק ישראל מסביר שחוק הגיוס הוא חוק השתמטות
בנק ישראל מתייחס לחוק הגיוס. הדברים ברורים וידועים, אבל הבנק נותן לזה תוקף, שם מספרים ומסביר בלשון פשוטה שזה "חוק השתמטות" ולא חוק גיוס. גיוס חרדים יוריד את העלויות למשק. בבנק מסבירים כי העלות הכלכלית המשקית של חודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הנה כ-38 אלף שקל. הרחבת הגיוס של גברים חרדים באופן משמעותי יכולה להפחית במידה רבה את הנטל הכלכלי המשקי והאישי הנובע מהשימוש הנרחב של הצבא באנשי מילואים.
על פי בנק ישראל, הגדלת מחזורי הגיוס השנתיים בכ-7,500 גברים חרדים, למשל, (שתתבטא בהוספת כ-20,000 חיילי חובה לאחר הבשלת התהליך), אשר תאפשר חיסכון ניכר בהיקף המילואים, תקטין את העלות המשקית השנתית בלפחות 9 מיליארדי ש"ח (0.4 אחוז תוצר). זה מאוד משמעותי, וצריך לזכור שפוטנציאל הגיוס הרבה יותר גדול.
"הצעת החוק שתכליתה להסדיר את נושא גיוסם של צעירים חרדים לצה"ל לוקה בחסר", מדגישה הנהלת בנק ישראל, "יעדי הגיוס שהיא קובעת נמוכים והתמריצים הכלכליים לגיוס שכלולים בה הם בעלי אפקטיביות נמוכה. חשוב לתקן את נוסח החוק באופן שיענה על צרכי הצבא ולשם כך יקבע תמריצים חיוביים ושליליים אפקטיביים.
"סוגיית גיוס הציבור החרדי מלווה את החברה הישראלית מזה עשורים רבים. במהלך עשורים אלה משקלה של החברה החרדית גדל מאוד, מאחוזים בודדים ליותר מעשרה אחוזים היום, ועל בסיס התפלגות האוכלוסייה בגילים 15-0 הוא צפוי לשלש את עצמו בעשורים הבאים. לאור העליה החדה בהיקף הנדרש של שירות במילואים מאז ה-7 באוקטובר 2023, הפכה סוגיית גיוס הגברים החרדים לנושא ביטחוני עם השלכות מקרו-כלכליות משמעותיות. על כן, אנו מוצאים לנכון להביא את התייחסותנו לסוגיה בעת הזאת.
- הרוויח במילואים מעל 40 אלף שקל בחודש והוא פושט רגל; האם תגמולי המילואים יעברו לנושים?
- סמוטריץ' מבטיח - אבל לא בטוח שיכול לקיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"על פי אומדנים שגובשו בבנק ישראל, העלות הכלכלית המשקית המהוונת הנובעת מחודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הינה כאמור כ-38 אלף ש"ח. 80% מסכום זה מבטאים את העלות הישירה והמיידית מאובדן התפוקה בעת שירות המילואים והיתרה את הפגיעה העתידית בגידול הפריון כתוצאה מהפסד ניסיון ו/או קידום בעבודה.
