תוצאות ראשוניות מעולות למרקורי: רווח של 34-36 סנט
חברת התוכנה הישראלית מרקורי דיווחה היום (שני) טרם פתיחת המסחר בוול סטריט על תואצות ראשוניות לרבעון הרביעי של 2004, תוצאות שהותירו הרחק מאחור את תחזיותיה לרבעון זה. החברה הסבירה את התוצאות הראשוניות המצוינות בהכנסות גבוהות מהצפוי ברבעון הרביעי של השנה החולפת.
הרווח הנקי של מרקורי ברבעון החולף הסתכם, על פי התחזיות המוקדמות, ב-34-36 סנט למניה, לעומת תחזיתה המקורית לרווח של 28-34 סנט למניה ברבעון זה. בנטרול הוצאות מיזוג, הטבות לעובדים והוצאות חד פעמיות נוספות הגיע הרווח של החברה לגובה 40-42 סנט למניה, לעומת תחזיתה המקורית לרווח של 32-38 סנט למניה.
החברה צופה להציג ברבעון הרביעי של 2004 הכנסות בגובה 203-205 מיליון דולר, גבוהות באופן מרשים מתחזיות שסיפקה בעבר לטווח של 185-195 מיליון דולר. בנוסף, דיווחה החברה, כי העליה בהכנסות הדחויות ברבעון זה הגיעה ל-63-66 מיליון דולר, עוקפת גם היא את התחזית הראשונית ל-40-50 מיליון דולר.
מרקורי לא עקפה רק את תחזיותיה היא אלא גם את תחזיות האנליסטים בשוק. כך, עמד קונצנזוס התחזיות לרווח של החברה על 33 סנט למניה עם טווח של 30-36 סנט למניה. ברבעון המקביל, שנה קודם לכן הציגה החברה רווח של 27 סנט למניה על מכירות של 152 מיליון דולר. מכירות החברה על פי CIBC צפויות ברבעון הרביעי להגיע לגובה של 186.8 מיליון דולר.
"אנו מרוצים מאוד מהביצועים החזקים ברבעון הרביעי ובכל שנת הכספים 2004", אמר אמנון לנדן, שהינו יושב ראש ומנכ"ל מרקורי והוסיף "אנו מודים ללקוחותינו ולשותפינו על המשך תמיכתם בהיצע פתרונות ה-BTO של מרקורי."
חשבון חשמל (X)חשבון החשמל יעלה ב-1.5% בינואר - איך תוכלו להוריד אותו ב-6%?
איך אפשר לחסוך 300-400 שקלים בשנה, מה קורה בשוק החשמל, ואיך לקבל הנחות גדולות יותר?
חשבון החשמל שלכם יעלה בינואר. התעריף יעלה ב-1.5% ומדובר בכ-6 שקלים לחודש לצרכן ממוצע. מדובר על עלייה שנתית של כ-70 שקל בשנה. אולי לא סכם גדול, אבל כשעולים המחירים והתעריפים מכל הכיוונים זה מצטבר. אבל יש דרכים להוזיל את עלויות החשמל. חשבון ממוצע עשוי לרדת ב-300 שקלים בערך, אם תעברו לספקים החדשים.
כ-350 אלף משקי בית ועסקים עברו לספקים החדשים ים, מדובר על פחות מ-10% ממשקי הבית והעסקים. הרוב ממשיך לשלם את התעריף של חברת החשמל, למרות שהוא יקר יותר. האפשרות לעבור לספקים החדשים קיימת כבר שנה וחצי, אבל אי אפשר להכתיר אותה כהצלחה. אין גם פרסום משמעותי, ומעבר להכל - אין תמריץ מספיק גדול (כ-25 שקל בחודש) ויש חשש לעבור מחברת החשמל. אנשים שרגילים לחברת החשמל ומרגישים בטוחים איתה, יסכימו וירצו לעבור, אבל התמריץ צריך להיות גדול יותר וצריך להסביר להם שאין שום שינוי בתשתיות.
הספקים ממשיכים עם אותה אספקה ותשתית, שנותרת בבעלות חברת החשמל. ולמרות זאת המעבר איטי, אם כי בקצב הזה, נגיע למעל 500-520 אלף משפחות עוד שנה. מהפכות לא נעשות תוך יום, אולי זה הקצב שהשינויים האלו מחלחלים לציבור. בכל מקרה, המעבר פשוט: הזנת פרטי חשבון באתר הספק, אישור תוך יום-יומיים, ללא ניתוק או שינוי טכני.
הנחות של עד 400 שקלים בשנה
ההנחה נעה בין 5% ל-7% על רכיב האנרגיה. לצרכן ממוצע שמשלם 400 שקלים חודשיים (4,800 שקלים שנתיים), החיסכון השנתי עומד על 240-336 שקלים. במשקי בית עם צריכה גבוהה יותר החיסכון מגיע בקלות ל-400 שקל בשנה.
מעבר לכך, המסלולים המבוססים על שעות שיא (12:00-17:00) ושפל (23:00-7:00), מציעים פוטנציאל גבוה יותר: הנחות של 15% בשעות היום ו-20% בלילה, שיכולות להגיע ל-15-20% חיסכון כולל. ד
