תוצאות ראשוניות מעולות למרקורי: רווח של 34-36 סנט

לעומת תחזית מקורית ל-28-34 סנט למניה. בנטרול הוצאות חד פעמיות, הגיע הרווח ל-40-42 סנט, לעומת תחזית מקורית ל-32-38 סנט. מאחורי התוצאות המצוינות: הכנסות גבוהות מהצפוי
שרון שפורר |

חברת התוכנה הישראלית מרקורי דיווחה היום (שני) טרם פתיחת המסחר בוול סטריט על תואצות ראשוניות לרבעון הרביעי של 2004, תוצאות שהותירו הרחק מאחור את תחזיותיה לרבעון זה. החברה הסבירה את התוצאות הראשוניות המצוינות בהכנסות גבוהות מהצפוי ברבעון הרביעי של השנה החולפת.

הרווח הנקי של מרקורי ברבעון החולף הסתכם, על פי התחזיות המוקדמות, ב-34-36 סנט למניה, לעומת תחזיתה המקורית לרווח של 28-34 סנט למניה ברבעון זה. בנטרול הוצאות מיזוג, הטבות לעובדים והוצאות חד פעמיות נוספות הגיע הרווח של החברה לגובה 40-42 סנט למניה, לעומת תחזיתה המקורית לרווח של 32-38 סנט למניה.

החברה צופה להציג ברבעון הרביעי של 2004 הכנסות בגובה 203-205 מיליון דולר, גבוהות באופן מרשים מתחזיות שסיפקה בעבר לטווח של 185-195 מיליון דולר. בנוסף, דיווחה החברה, כי העליה בהכנסות הדחויות ברבעון זה הגיעה ל-63-66 מיליון דולר, עוקפת גם היא את התחזית הראשונית ל-40-50 מיליון דולר.

מרקורי לא עקפה רק את תחזיותיה היא אלא גם את תחזיות האנליסטים בשוק. כך, עמד קונצנזוס התחזיות לרווח של החברה על 33 סנט למניה עם טווח של 30-36 סנט למניה. ברבעון המקביל, שנה קודם לכן הציגה החברה רווח של 27 סנט למניה על מכירות של 152 מיליון דולר. מכירות החברה על פי CIBC צפויות ברבעון הרביעי להגיע לגובה של 186.8 מיליון דולר.

"אנו מרוצים מאוד מהביצועים החזקים ברבעון הרביעי ובכל שנת הכספים 2004", אמר אמנון לנדן, שהינו יושב ראש ומנכ"ל מרקורי והוסיף "אנו מודים ללקוחותינו ולשותפינו על המשך תמיכתם בהיצע פתרונות ה-BTO של מרקורי."

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
קניות
צילום: freepik

הכפלת הפטור ממס על יבוא אישי - שאלות ותשובות

רן קידר |

מה כוללת הרפורמה של בצלאל סמוטריץ' בקשר למע"מ על יבוא אישי?

הכפלת פטור ממע"מ ביבוא אישי מ-75 דולר ל-150 דולר החל מינואר 2026.

למה נועד הפטור?

להוזיל עלויות לצרכן ולהגביר תחרות מול רשתות ומחירים גבוהים בישראל.

מה החשש של הקמעונאים?

תחרות לא הוגנת שתביא לסגירת אלפי חנויות קטנות ועסקים מקומיים.

טענת המתנגדים העיקרית?

אובדן של כ-2 מיליארד שקל הכנסות מע"מ ופגיעה קשה במסחר.

הצרכנים באמת יחסכו?

כן, עד 18% על אופנה, קוסמטיקה ולייף-סטייל, אבל לא משמעותי לטווח ארוך.

מי ירוויח הכי הרבה?

עליאקספרס, אמזון, חברות שילוח והצרכן הפרטי הישראלי.

איך דואר ישראל יתמודד?

כבר עמוס מאוד, יצטרך הרחבה משמעותית של מיון ושליחויות.

מה עם נקודות איסוף?

יקבלו יותר תנועת לקוחות אך רווחיות נמוכה מעמלות.

השפעה על חברות ישראליות?

פגיעה קשה באופנה וקוסמטיקה, חלקן ישקלו מעבר לחו"ל.

כמה המדינה תפסיד?

כ-2 עד 2.25 מיליארד שקל בשנה מהפסד גביית מע"מ.

יש קשר פוליטי?

רבים רואים בזה צעד פופוליסטי לקראת בחירות 2026.

עמדת אתרי הסחר הישראליים?

חוששים מאובדן לקוחות, שוקלים להקים מחסנים בקפריסין או ירדן.

יש חלופות טובות יותר?

פטור מדורג או הטבות לעסקים מקומיים – כרגע לא מתוכנן.

מתי זה נכנס לתוקף?

צפוי להיכנס לתוקף ב-1 בינואר 2026 לאחר אישור הצו.

מה אומר הדרג המקצועי?

התנגדות חריפה, המליץ לבטל את הפטור ממע"מ לגמרי.

ילכו לבג"ץ?

איגודי סוחרים ותעשיינים מאיימים בעתירה לבג"ץ לעצירת הרפורמה.