פסי רכבת
צילום: חברת נתיבי ישראל

בשורה לתושבי הדרום: החל מספטמבר תופעל רכבת מהירה לתל אביב

מורן ישעיהו | (3)

בהנחיית שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ, החל מה-20.9.17 תופעל רכבת מהירה בין באר שבע לתל אביב, זאת במטרה לחבר את תושבי הפריפריה למרכז הארץ ובעיקר את נתיבות, שדרות ואופקים. 

בשעות הבוקר הרכבת תצא מתחנת הרכבת בבאר שבע ותעבור דרך תחנות הרכבת באופקים, נתיבות, שדרות, אשקלון, אשדוד, יבנה מערב וראשל"צ משה דיין. משם תמשיך הרכבת ישירות לתחנת ההגנה בתל אביב. זאת תוך דילוג על ארבע תחנות הרכבת בחולון ובת ים. בשעות אחר הצהרים תצא רכבת מתל אביב בחזרה לבאר שבע.

הרכבת המהירה לתל אביב תפעל במסגרת קו רכבת הנגב בו נוסעים יותר מ-30 אלף נוסעים ביום בשני הכיוונים. "מדובר בקו המאפשר לאלפי נוסעים להגיע מדי יום בנוחות ובמהירות לבאר שבע ותל אביב ובכך להרחיב את אפשרויות התעסוקה של התושבים", אמר השר כץ.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    לא מבין 31/07/2017 07:14
    הגב לתגובה זו
    כמה מהירה? יותר מזו של היום?
  • 1.
    תמוה 25/07/2017 20:16
    הגב לתגובה זו
    עוד עשרות אלפי רכבים יעלו לכביש
  • מירב 03/08/2017 09:36
    הגב לתגובה זו
    היום לתושבי הדרום לא משתלם מבחינת הזמן נסיעה ברכבת בגלל העצירות בבת ים וחולון שלהם אגב יש רכבות נוספות שמתחילות בראשון מערב. ברגע שארבע התחנות האלו ירדו יצטרפו הרבה יותר דרומיים לרכבת
קניות
צילום: freepik

הכפלת הפטור ממס על יבוא אישי - שאלות ותשובות

רן קידר |

מה כוללת הרפורמה של בצלאל סמוטריץ' בקשר למע"מ על יבוא אישי?

הכפלת פטור ממע"מ ביבוא אישי מ-75 דולר ל-150 דולר החל מינואר 2026.

למה נועד הפטור?

להוזיל עלויות לצרכן ולהגביר תחרות מול רשתות ומחירים גבוהים בישראל.

מה החשש של הקמעונאים?

תחרות לא הוגנת שתביא לסגירת אלפי חנויות קטנות ועסקים מקומיים.

טענת המתנגדים העיקרית?

אובדן של כ-2 מיליארד שקל הכנסות מע"מ ופגיעה קשה במסחר.

הצרכנים באמת יחסכו?

כן, עד 18% על אופנה, קוסמטיקה ולייף-סטייל, אבל לא משמעותי לטווח ארוך.

מי ירוויח הכי הרבה?

עליאקספרס, אמזון, חברות שילוח והצרכן הפרטי הישראלי.

איך דואר ישראל יתמודד?

כבר עמוס מאוד, יצטרך הרחבה משמעותית של מיון ושליחויות.

מה עם נקודות איסוף?

יקבלו יותר תנועת לקוחות אך רווחיות נמוכה מעמלות.

השפעה על חברות ישראליות?

פגיעה קשה באופנה וקוסמטיקה, חלקן ישקלו מעבר לחו"ל.

כמה המדינה תפסיד?

כ-2 עד 2.25 מיליארד שקל בשנה מהפסד גביית מע"מ.

יש קשר פוליטי?

רבים רואים בזה צעד פופוליסטי לקראת בחירות 2026.

עמדת אתרי הסחר הישראליים?

חוששים מאובדן לקוחות, שוקלים להקים מחסנים בקפריסין או ירדן.

יש חלופות טובות יותר?

פטור מדורג או הטבות לעסקים מקומיים – כרגע לא מתוכנן.

מתי זה נכנס לתוקף?

צפוי להיכנס לתוקף ב-1 בינואר 2026 לאחר אישור הצו.

מה אומר הדרג המקצועי?

התנגדות חריפה, המליץ לבטל את הפטור ממע"מ לגמרי.

ילכו לבג"ץ?

איגודי סוחרים ותעשיינים מאיימים בעתירה לבג"ץ לעצירת הרפורמה.