פסי רכבת
צילום: חברת נתיבי ישראל

בשורה לתושבי הדרום: החל מספטמבר תופעל רכבת מהירה לתל אביב

מורן ישעיהו | (3)

בהנחיית שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ, החל מה-20.9.17 תופעל רכבת מהירה בין באר שבע לתל אביב, זאת במטרה לחבר את תושבי הפריפריה למרכז הארץ ובעיקר את נתיבות, שדרות ואופקים. 

בשעות הבוקר הרכבת תצא מתחנת הרכבת בבאר שבע ותעבור דרך תחנות הרכבת באופקים, נתיבות, שדרות, אשקלון, אשדוד, יבנה מערב וראשל"צ משה דיין. משם תמשיך הרכבת ישירות לתחנת ההגנה בתל אביב. זאת תוך דילוג על ארבע תחנות הרכבת בחולון ובת ים. בשעות אחר הצהרים תצא רכבת מתל אביב בחזרה לבאר שבע.

הרכבת המהירה לתל אביב תפעל במסגרת קו רכבת הנגב בו נוסעים יותר מ-30 אלף נוסעים ביום בשני הכיוונים. "מדובר בקו המאפשר לאלפי נוסעים להגיע מדי יום בנוחות ובמהירות לבאר שבע ותל אביב ובכך להרחיב את אפשרויות התעסוקה של התושבים", אמר השר כץ.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    לא מבין 31/07/2017 07:14
    הגב לתגובה זו
    כמה מהירה? יותר מזו של היום?
  • 1.
    תמוה 25/07/2017 20:16
    הגב לתגובה זו
    עוד עשרות אלפי רכבים יעלו לכביש
  • מירב 03/08/2017 09:36
    הגב לתגובה זו
    היום לתושבי הדרום לא משתלם מבחינת הזמן נסיעה ברכבת בגלל העצירות בבת ים וחולון שלהם אגב יש רכבות נוספות שמתחילות בראשון מערב. ברגע שארבע התחנות האלו ירדו יצטרפו הרבה יותר דרומיים לרכבת
מותגי השנה - 2025מותגי השנה - 2025
המותגים של השנה

מסכמים שנה: 6 המותגים שנסקו ב-2025

שישה מותגים, שישה תחומי פעילות, ומכנה משותף אחד: 2025 הייתה השנה שבה מי שהצליח לחבר בין מוצר נכון, קמפיינים מדוייקים ולבסס קשר עם הצרכנים, השיג הרבה יותר משורת הרווח - מי המותגים שהובילו השנה ומה האתגרים שעומדים להם בדרך?

רונן קרסו |
נושאים בכתבה דירוג

כבכל שנה, יש מותגים שהשנה האירה להם פנים ושמה אותם במקום אחר לגמרי מנקודת הפתיחה. זה יכול להיות גורל הנסיבות וזה בפעמים אחרות תלוי יוזמה ותעוזה של המותגים עצמם. חלק עשו פריצת דרך של ממש וחלק פשוט בלטו יותר מהאחרים, בזכות רצף של מהלכים שיצרו עקביות ושיח ציבורי חיובי לאורך השנה. 


זה לא תמיד מתבטא בתוצאות הכספיות, "מותג השנה" זה מכלול של פעולות שהארגון עשה שהצליחו למקם אותו בתודעה הצרכנית. מפעילויות שיווק, מהלכי קד"מ מדויקים וגם ובעיקר החלטות אסטרטגיות שהקפיצו את המותג


השנה היו עשרות מותגים שניסו לתפוס מקום מרכזי, אבל בסופו של דבר צריכים להכתיר מנצחים. ורק שישה מהם - כל אחד מתחום אחר - הצליחו להתברג בקטגוריית "מותגי-העל" מבחינתנו ב-2025.


אלו השישה ששיחקו בליגה של הגדולים:

JAECOO

מותג רכב שלא היה כאן לפני שנה וטיפס לראש טבלת המסירות במהירות חסרת תקדים

מותג הרכב JAECOO פרץ השנה לשוק הישראלי באופן כמעט נדיר. המותג כלל לא היה כאן ב-2024 ותוך חודשים הפך לשחקן מרכזי. דגם ה-JAECOO 7 היה הדגם הנמכר ביותר בארץ עם 14,400 מסירות בעשרת החודשים הראשונים, לפני יונדאי קונה, טויוטה קורולה וקיה פיקנטו.


השילוב בין עיצוב פרימיום, טכנולוגיה מתקדמת, אבזור עשיר וצריכת דלק מרשימה – לצד תג מחיר נגיש – דיבר לישראלים, כולל נהגים שעברו ממשפחתיות או חיפשו אלטרנטיבה לחשמליות. JAECOO הפך ל-SUV הנמכר ביותר בכל הזמנים בישראל.

מילואימניקים. קרדיט: Xמילואימניקים. קרדיט: X

בנק ישראל מסביר שחוק הגיוס הוא חוק השתמטות

מה העלות של חודש מילואים? ומה הנזק הכלכלי באי גיוס חרדים? ולמה בנק ישראל מבקר את הצעת החוק? על התמריצים (הקטנים), על הסנקציות (המעטות) ועל היקפי יעדי הגיוס (הנמוכים)
רן קידר |

בנק ישראל מתייחס לחוק הגיוס. הדברים ברורים וידועים, אבל הבנק נותן לזה תוקף, שם מספרים ומסביר בלשון פשוטה שזה "חוק השתמטות" ולא חוק גיוס. גיוס חרדים יוריד את העלויות למשק. בבנק מסבירים כי העלות הכלכלית המשקית של חודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הנה כ-38 אלף שקל. הרחבת הגיוס של גברים חרדים באופן משמעותי יכולה להפחית במידה רבה את הנטל הכלכלי המשקי והאישי הנובע מהשימוש הנרחב של הצבא באנשי מילואים.

על פי בנק ישראל, הגדלת מחזורי הגיוס השנתיים בכ-7,500 גברים חרדים, למשל, (שתתבטא בהוספת כ-20,000 חיילי חובה לאחר הבשלת התהליך), אשר תאפשר חיסכון ניכר בהיקף המילואים,  תקטין את העלות המשקית השנתית בלפחות 9 מיליארדי ש"ח (0.4 אחוז תוצר). זה מאוד משמעותי, וצריך לזכור שפוטנציאל הגיוס הרבה יותר גדול. 

"הצעת החוק שתכליתה להסדיר את נושא גיוסם של צעירים חרדים לצה"ל לוקה בחסר", מדגישה הנהלת בנק ישראל, "יעדי הגיוס שהיא קובעת נמוכים והתמריצים הכלכליים לגיוס שכלולים בה הם בעלי אפקטיביות נמוכה. חשוב לתקן את נוסח החוק באופן שיענה על צרכי הצבא ולשם כך יקבע תמריצים חיוביים ושליליים אפקטיביים.

"סוגיית גיוס הציבור החרדי מלווה את החברה הישראלית מזה עשורים רבים. במהלך עשורים אלה משקלה של החברה החרדית גדל מאוד, מאחוזים בודדים ליותר מעשרה אחוזים היום, ועל בסיס התפלגות האוכלוסייה בגילים 15-0 הוא צפוי לשלש את עצמו בעשורים הבאים. לאור העליה החדה בהיקף הנדרש של שירות במילואים מאז ה-7 באוקטובר 2023, הפכה סוגיית גיוס הגברים החרדים לנושא ביטחוני עם השלכות מקרו-כלכליות משמעותיות. על כן, אנו מוצאים לנכון להביא את התייחסותנו לסוגיה בעת הזאת.

"על פי אומדנים שגובשו בבנק ישראל, העלות הכלכלית המשקית המהוונת הנובעת מחודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הינה כאמור כ-38 אלף ש"ח. 80% מסכום זה מבטאים את העלות הישירה והמיידית מאובדן התפוקה בעת שירות המילואים והיתרה את הפגיעה העתידית בגידול הפריון כתוצאה מהפסד ניסיון ו/או קידום בעבודה.