פז גרופ מגייסת 30 מיליון דולר לקרנות שירכשו בתים להשכרה בקליבלנד

לירן סהר | (8)

פז גרופ, קרן להשקעות נדל"ן מניב בישראל ובארה"ב, המאגדת שורה של קרנות השקעות נדל"ן הכוללות עד 35 משקיעים כל אחת, מודיעה היום על גיוס של 50 מיליון דולר ל-3 קרנות השקעה חדשות בקליבלנד, שמתוכן היא השלימה כבר גיוסים לשתי קרנות.  

 

פז גרופ פתחה עד היום כבר 2 קרנות השקעה בנדל"ן בקליבלנד. בשתי הקרנות יחד 70 משקיעים והן רכשו נכסי מגורים מניבים בקליבלנד. הקרן הראשונה השקיעה עד היום כ-10 מיליון דולר ברכישת 180 דירות בקליבלנד, אוהיו. התשואה הצפויה נטו, לאחר דמי ניהול וכל ההוצאות מהשקעה בכל אחת מהקרנות בקליבלנד עומדת על כ-10%. המשקיעים בקרנות מקבלים לידיהם דוחות רבעוניים הכוללים את פירוט הוצאות הניהול, התשואה והתקבולים מההשקעה.

 

כל אחד מהבתים בקרנות שנפתחו עד היום, נרכש תמורת טווח מחירים של 20-40 אלף דולר, לא כולל שיפוץ ובתוספת עלות שיפוץ שנעה בין 5-20 אלף דולר תעמוד ההשקעה בכל בית על כ-45 אלף דולר. דמי השכירות על כל אחת מהדירות יעמדו על 800-900 דולר בחודש ברוטו ואחרי תשלומים לביטוח ולחברת הניהול יעמדו התקבולים נטו של המשכיר על 400-500 דולר נטו.  

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    אחד שיודע 18/12/2015 07:40
    הגב לתגובה זו
    מהיכרות עם הבתים הנירכשים מדובר בזבל ברמות הכי גרועות ששייך הבחור שמנהל הכל חסר ניסיון ומסכן את הנוהים אחריו באשליות שווא.
  • 7.
    הוא מרצה במכללה שלי - כבודדדדדדד (ל"ת)
    שי 08/12/2015 14:55
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    מחזיקה מאנשים שעושים חייל! שאפו (ל"ת)
    מאיה 08/12/2015 14:55
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    בגלל כחלון כסף ישראלי מושקע בארה"ב - חבל (ל"ת)
    שאול 07/12/2015 07:07
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    ישראל נהון 07/12/2015 00:23
    הגב לתגובה זו
    השקעתי בקבוצה דרך דיוויד בודנר המקנה לי בעלות פרטית עם כח של התנהלות קבוצתית ותשואה פנטסטית. אם הנכס לא בבעלות פרטית ההשקעה היא על קרן הצבי...
  • 3.
    צודקים! במחיר של בלטה בישראל קונים רחוב בארהב (ל"ת)
    יאיר 06/12/2015 20:12
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    pshay 06/12/2015 16:26
    הגב לתגובה זו
    אם הכתבה הזאת היא אייטם פרסומי , מחובתכם להבהיר זאת ולא להשאירה כידיעה חדשותית
  • 1.
    מה הקשר בין חזרתו של לברון לעליית המחירים ?! (ל"ת)
    pshay 06/12/2015 16:25
    הגב לתגובה זו
ביטוח לאומי
צילום: Shutterstock

ביטוח לאומי מסרב להיות אחראי על בדיקות תגי הנכים

המוסד לביטוח לאומי - "העומסים חריגים, הוועדות מטפלות ב-600 אלף תיקים בשנה"

רן קידר |

הצעה שמופיעה בטיוטות חוק ההסדרים לשנת 2026 מבקשת לבצע שינוי דרמטי בתהליך הנפקת תגי חניה לנכים: ביטול הבדיקות הרפואיות הישירות ברשות הרישוי של משרד התחבורה, והעברת הסמכות להחליט על הזכאות לגופים אחרים, בעיקר הביטוח הלאומי, משרד הביטחון ומשרד העבודה והרווחה. במקום בדיקה חדשה בכל בקשה, המערכת תסתמך על אישורים רפואיים קיימים שכבר ניתנו לאותם אנשים במסגרת קצבאות נכות או שיקום.

הביטוח הלאומי מתנגד נחרצות. המוסד טוען שהוועדות הרפואיות שלו מטפלות כיום בכ-600 אלף תיקים בשנה, מספר שיא שנובע בעיקר מהשלכות מלחמת “חרבות ברזל”, תביעות מילואימניקים, נפגעי פעולות איבה ומשפחות חטופים ונעדרים. הוספת מאות אלפי בקשות לתגי חניה תגרום לעיכובים של חודשים ארוכים, ודווקא האנשים שהתג נועד לסייע להם,  נכים קשים, חולים כרוניים וילדים עם מוגבלות – יישארו ללא פתרון ניידות מיידי.

תגים מזוייפים

בישראל חל זינוק חסר תקדים במספר תגי הנכה. ב-2020 עמד המספר על כ-90 אלף תגים פעילים; כעת הוא הגיע כ-660 אלף גידול של פי 7.5 בחמש שנים בלבד. חקירות משטרה ודוחות מבקר המדינה חשפו כי עשרות עד מאות אלפי תגים הונפקו במרמה, באמצעות מסמכים רפואיים מזויפים או “רופאים מומחים” שחתמו בתשלום. התוצאה בשטח: חניות נכים תפוסות על ידי מי שאינם זכאים, ונכים אמיתיים נאלצים לחפש חניה רחוק או לוותר על יציאה מהבית.

במהלך השנה פרסם משרד התחבורה נוהל חדש וקשוח יותר להנפקת תגים, שכלל דרישה למסמכים עדכניים וביטול חידושים אוטומטיים. אולם יישום הנוהל נדחה שוב ושוב, וההצעה הנוכחית בחוק ההסדרים נתפסת כניסיון לעקוף את הבעיה הבירוקרטית על ידי העברת האחריות לגוף אחר.

הביטוח הלאומי מדגיש שוב ושוב כי “תגי חניה לנכים אינם בסמכותנו ואינם חלק מהמשימות שלנו”. נציגי המוסד אמרו בדיונים בכנסת שהעומסים כבר כיום חריגים, וקליטת הנושא תפגע קודם כל באוכלוסיות המוחלשות ביותר. מנגד, משרד האוצר ומש משרד התחבורה טוענים שהשינוי יחסוך כסף ציבורי, יקטין משמעותית את הזיופים ויאפשר בדיקה מחודשת שיטתית של כל התגים שהונפקו בעשור האחרון. לפי הערכות פנימיות, שלילת התגים הלא-כשרים עשויה להחזיר לשוק מאות אלפי מקומות חניה ייעודיים. בחלק מגרסאות ההצעה נקבע גם שתושבי חוץ ומי שאינם זכאי קצבה מביטוח לאומי או ממשרד הביטחון ימשיכו להיבדק במשרד התחבורה – כדי למנוע ניצול נוסף של הפרצה.

וויז אייר
צילום: רשתות חברתיות

וויז אייר בדרך להקים מרכז פעילות בישראל באפריל 2026

בתום ביקור בארץ של מנכ"ל וויזאייר חברת הלואו קוסט ההונגרית מאשרת כי היא מקדמת תוכנית לפתוח בסיס מקומי, צעד שעשוי להגביר תחרות ולהוזיל את מחירי הטיסה - מניות חברות התעופה הישראליות בירידות

מנדי הניג |

התרחבות שוק הלואו-קוסט בישראל מקבלת היום איתות משמעותי, אחרי שמנכ"ל וויז אייר הודיע בתום פגישה עם שרת התחבורה מירי רגב כי החברה מתכננת לפתוח מרכז פעילות מקומי באפריל 2026. ההכרזה מציבה את הענף לקראת חודשים של דיונים רגולטוריים, מתיחות עם החברות הישראליות, ושאלות פתוחות לגבי מיקום הבסיס החדש - נתב"ג או רמון.

בפגישה שנערכה בירושלים הצהירה וויז אייר כי כבר בחורף הקרוב תתחיל להיערך להקמת המרכז, צעד שמוגדר במשרד התחבורה כמהלך שיוכל לשנות את מבנה השוק. הקמת בסיס בישראל תאפשר לחברה להציב מטוסים וצוותים באופן קבוע בארץ, לנצל סלוטים בשעות העמוסות ולהגדיל את מספר היעדים. לצד ההבטחה להגברת התחרות ולהוזלת מחירי הכרטיסים, הצדדים מודים כי חסמים רגולטוריים עדיין דורשים טיפול, והם יעמדו במוקד סבב דיונים נוסף בינואר.

בענף מציינים כי שאלת מיקום המרכז היא עדיין במחלוקת: וויז אייר מעדיפה לפעול מנתב"ג בשל הביקוש הגבוה והנגישות, בעוד במשרד התחבורה שוקלים את שדה רמון כאופציה שתעניק דחיפה לתעופה הדרומית ותפחית את הלחץ בנתב"ג. החברה אף בוחנת הפעלה של טיסות פנים לאילת וקידום מסלול טיסה מעל עומאן, שיוכל לקצר משמעותית את זמני ההגעה לתאילנד ויעדים נוספים במזרח.

על רקע התוכניות החדשות, חברות התעופה הישראליות לא מסתירות את אי־נוחותן. בימים האחרונים נשמעו איומי השבתה מצד ועדי העובדים, לצד טענות שלפיהן המהלך יוצר אפליה לטובת חברה זרה שתזכה בתנאי בסיס זהים לאלו של חברות ישראליות - אך בלי הרגולציה הביטחונית המחמירה שמוטלת עליהן.

שרת התחבורה הביעה הבנה לחששות, אך הדגישה כי מדיניות המשרד נועדה להגביר תחרות ולהוזיל מחירים, במיוחד בתקופה שבה - לדבריה - מחירי הטיסות הורגשו כמופקעים. במשרד מודעים לרגישות הביטחונית, והנושא יעמוד כחלק מהמשא ומתן מול וויז אייר, במיוחד בכל הנוגע להתחייבות שלא להפסיק פעילות בימי חירום.