פז גרופ מגייסת 30 מיליון דולר לקרנות שירכשו בתים להשכרה בקליבלנד

לירן סהר | (8)

פז גרופ, קרן להשקעות נדל"ן מניב בישראל ובארה"ב, המאגדת שורה של קרנות השקעות נדל"ן הכוללות עד 35 משקיעים כל אחת, מודיעה היום על גיוס של 50 מיליון דולר ל-3 קרנות השקעה חדשות בקליבלנד, שמתוכן היא השלימה כבר גיוסים לשתי קרנות.  

 

פז גרופ פתחה עד היום כבר 2 קרנות השקעה בנדל"ן בקליבלנד. בשתי הקרנות יחד 70 משקיעים והן רכשו נכסי מגורים מניבים בקליבלנד. הקרן הראשונה השקיעה עד היום כ-10 מיליון דולר ברכישת 180 דירות בקליבלנד, אוהיו. התשואה הצפויה נטו, לאחר דמי ניהול וכל ההוצאות מהשקעה בכל אחת מהקרנות בקליבלנד עומדת על כ-10%. המשקיעים בקרנות מקבלים לידיהם דוחות רבעוניים הכוללים את פירוט הוצאות הניהול, התשואה והתקבולים מההשקעה.

 

כל אחד מהבתים בקרנות שנפתחו עד היום, נרכש תמורת טווח מחירים של 20-40 אלף דולר, לא כולל שיפוץ ובתוספת עלות שיפוץ שנעה בין 5-20 אלף דולר תעמוד ההשקעה בכל בית על כ-45 אלף דולר. דמי השכירות על כל אחת מהדירות יעמדו על 800-900 דולר בחודש ברוטו ואחרי תשלומים לביטוח ולחברת הניהול יעמדו התקבולים נטו של המשכיר על 400-500 דולר נטו.  

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    אחד שיודע 18/12/2015 07:40
    הגב לתגובה זו
    מהיכרות עם הבתים הנירכשים מדובר בזבל ברמות הכי גרועות ששייך הבחור שמנהל הכל חסר ניסיון ומסכן את הנוהים אחריו באשליות שווא.
  • 7.
    הוא מרצה במכללה שלי - כבודדדדדדד (ל"ת)
    שי 08/12/2015 14:55
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    מחזיקה מאנשים שעושים חייל! שאפו (ל"ת)
    מאיה 08/12/2015 14:55
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    בגלל כחלון כסף ישראלי מושקע בארה"ב - חבל (ל"ת)
    שאול 07/12/2015 07:07
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    ישראל נהון 07/12/2015 00:23
    הגב לתגובה זו
    השקעתי בקבוצה דרך דיוויד בודנר המקנה לי בעלות פרטית עם כח של התנהלות קבוצתית ותשואה פנטסטית. אם הנכס לא בבעלות פרטית ההשקעה היא על קרן הצבי...
  • 3.
    צודקים! במחיר של בלטה בישראל קונים רחוב בארהב (ל"ת)
    יאיר 06/12/2015 20:12
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    pshay 06/12/2015 16:26
    הגב לתגובה זו
    אם הכתבה הזאת היא אייטם פרסומי , מחובתכם להבהיר זאת ולא להשאירה כידיעה חדשותית
  • 1.
    מה הקשר בין חזרתו של לברון לעליית המחירים ?! (ל"ת)
    pshay 06/12/2015 16:25
    הגב לתגובה זו
בצלאל סמוטריץ
צילום: נגה מסה לעמ

השכר נטו יעלה - אבל, לא לכולם; התוכנית של האוצר נחשפת

משרד האוצר מרווח את מדרגות המס - זה יעזור בעיקר לבעלי שכר גבוה מ-16 אלף שקל; מס רכוש יהיה 1.5% - ההצעה של האוצר לתקציב 2026

רן קידר |
נושאים בכתבה מסים

משרד האוצר נערך להגיש את המתווה לשינויים במיסוי ב-2026. זה לא סופי, יהיו עוד שינויים רבים. בינתיים, כפי שאישרו בכירים באוצר לביזפורטל נראה שיש בשורה לשכירים, אבל לא לכולם. מי שמרוויחים בחודש יותר מ‑16 אלף שקל (193 800 שקל בשנה) ייהנו מריווח מדרגות המס. הכוונה באוצר להעלות את מדרגת  המס של 20% לרף שכר של 19 אלף שקל במקום מדרגה קיימת של 31%. המשמעות היא שתשלום המס במדרגה הזו (שמתחילה בכ-16.1 אלף שקל בחודש) יהיה 20%. 

דוגמה - בשכר של 19 אלף שקל, תשלום המס יפחת בכ-330 שקלים. בנוסף, גם המדרגות הבאות בתור ידחו, כך שככל שהשכר גבוה יותר, ההטבה גדולה יותר. אבל, רגע, מה עם בעלי השכר הנמוך? הם אלו ששילמו ביוקר בשנתיים האחרונות, כשגם מדרגות המס עליהם הוקפאו. למה לא לתת הטבה גם להם? באוצר הדגישו בעבר כי הם מעוניינים לתת להם הטבות, ונראה שהכוונה, כבר בתקציב 2026 להחזיר את ההצמדה על המדרגות וכן נשקל לרווח את המדרגות גם בשכר נמוך יותר.  

 

מס רכוש של 1.5% על קרקעות פנויות

משרד האוצר מציע להחיות את מס רכוש, כפי שחשפנו לאחרונה. על פי ההצעה מס רכוש יעמוד על 1.5% ויחול על קרקעות פנויוֹת שאינן חקלאיות, כולל קרקע עסקית. מדובר בצעד שלא היה בשימוש ונועד להוביל לגבייה של כ-8 מיליארד שקל, במקביל להוצאה של קרקעות לבנייה - שזו המטרה העיקרית של המהלך. במשרד האוצר סבורים שהמיסוי יוביל אנשים וגופים שונים לבנות על קרקעות דבר שיגדיל את היצע הדירות, אך צריך לומר ש-1.5% לא בהכרח ישפיע על בעלי הקרקעות. זה מיסוי נמוך יחסית. כמו כן, גם אם יהיו כאלו שיעדיפו לבנות או למכור, הרי שעד שזה יתגלגל להיצע דירות ייקח זמן. 

בתחום התחבורה והסביבה מופיע סעיף דרמטי: מס זיהום אוויר שייגבה על טיסות היוצאות מישראל, לפי מרחק ומשקל המטוס. המס ינוע בין 1.5 אלף שקל לטיסה קצרה עם מטוס קל ועד 100 אלף שקל לטיסה ארוכה עם מטוס כבד. הבעיה במיסוי הזה היא שהוא בעצם יתגלגל למחירי הטיסה, כלומר הצרכנים הם אלו שישלמו אותו.   

המהלך מתבסס על ההיגיון שהתחבורה האווירית אחראית לכ‑3.5% מהפליטות בישראל, ועל הצורך לתמרץ תעשיית תעופה “ירוקה” יותר. במספר מדינות מתקדמות באירופה כבר קיים מס  דומה.

בצלאל סמוטריץ
צילום: נגה מסה לעמ

השכר נטו יעלה - אבל, לא לכולם; התוכנית של האוצר נחשפת

משרד האוצר מרווח את מדרגות המס - זה יעזור בעיקר לבעלי שכר גבוה מ-16 אלף שקל; מס רכוש יהיה 1.5% - ההצעה של האוצר לתקציב 2026

רן קידר |
נושאים בכתבה מסים

משרד האוצר נערך להגיש את המתווה לשינויים במיסוי ב-2026. זה לא סופי, יהיו עוד שינויים רבים. בינתיים, כפי שאישרו בכירים באוצר לביזפורטל נראה שיש בשורה לשכירים, אבל לא לכולם. מי שמרוויחים בחודש יותר מ‑16 אלף שקל (193 800 שקל בשנה) ייהנו מריווח מדרגות המס. הכוונה באוצר להעלות את מדרגת  המס של 20% לרף שכר של 19 אלף שקל במקום מדרגה קיימת של 31%. המשמעות היא שתשלום המס במדרגה הזו (שמתחילה בכ-16.1 אלף שקל בחודש) יהיה 20%. 

דוגמה - בשכר של 19 אלף שקל, תשלום המס יפחת בכ-330 שקלים. בנוסף, גם המדרגות הבאות בתור ידחו, כך שככל שהשכר גבוה יותר, ההטבה גדולה יותר. אבל, רגע, מה עם בעלי השכר הנמוך? הם אלו ששילמו ביוקר בשנתיים האחרונות, כשגם מדרגות המס עליהם הוקפאו. למה לא לתת הטבה גם להם? באוצר הדגישו בעבר כי הם מעוניינים לתת להם הטבות, ונראה שהכוונה, כבר בתקציב 2026 להחזיר את ההצמדה על המדרגות וכן נשקל לרווח את המדרגות גם בשכר נמוך יותר.  

 

מס רכוש של 1.5% על קרקעות פנויות

משרד האוצר מציע להחיות את מס רכוש, כפי שחשפנו לאחרונה. על פי ההצעה מס רכוש יעמוד על 1.5% ויחול על קרקעות פנויוֹת שאינן חקלאיות, כולל קרקע עסקית. מדובר בצעד שלא היה בשימוש ונועד להוביל לגבייה של כ-8 מיליארד שקל, במקביל להוצאה של קרקעות לבנייה - שזו המטרה העיקרית של המהלך. במשרד האוצר סבורים שהמיסוי יוביל אנשים וגופים שונים לבנות על קרקעות דבר שיגדיל את היצע הדירות, אך צריך לומר ש-1.5% לא בהכרח ישפיע על בעלי הקרקעות. זה מיסוי נמוך יחסית. כמו כן, גם אם יהיו כאלו שיעדיפו לבנות או למכור, הרי שעד שזה יתגלגל להיצע דירות ייקח זמן. 

בתחום התחבורה והסביבה מופיע סעיף דרמטי: מס זיהום אוויר שייגבה על טיסות היוצאות מישראל, לפי מרחק ומשקל המטוס. המס ינוע בין 1.5 אלף שקל לטיסה קצרה עם מטוס קל ועד 100 אלף שקל לטיסה ארוכה עם מטוס כבד. הבעיה במיסוי הזה היא שהוא בעצם יתגלגל למחירי הטיסה, כלומר הצרכנים הם אלו שישלמו אותו.   

המהלך מתבסס על ההיגיון שהתחבורה האווירית אחראית לכ‑3.5% מהפליטות בישראל, ועל הצורך לתמרץ תעשיית תעופה “ירוקה” יותר. במספר מדינות מתקדמות באירופה כבר קיים מס  דומה.