חוזה משמעותי לכיל בסין: תמכור 500 אלף טון אשלג בחצי שנה - עלייה של 60%
* פורסם לראשונה ב-9:40; עדכון אחרון ב-11:00
חברת הדשנים הישראלית כיל חתמה על מספר הסכמים עם לקוחות בסין לאספקת אשלג בהיקף כולל של 500 אלף טון, במהלך המחצית הראשונה של 2011 - כמות העולה ביותר מ-60% על סך האשלג שמכרה החברה לסין בכל 2010.
כיל, הנמצאת בשליטת החברה לישראל של סמי ועידן עופר, מסרה בהודעה לבורסה, כי המחיר בו נסגרו החוזים הינו דומה למחיר בו נעשו לאחרונה עסקאות עם יצרנים אחרים בשוק, המשקפים עליה של כ-50 דולר לטון אשלג לעומת המחירים ששררו בשנת 2010.
"מדובר בחוזה משמעותי לכיל", אומר גלעד אלפר, אנליסט במיטב בית השקעות. "כמובן שאנחנו לא יודעים מה צפוי להיות הביקוש הכללי של סין לאשלג ב-2011 ולכן קשה עדיין למדוד את זה באופן יחסי להזמנות של סין מספקים אחרים, אך ניתן לראות שהכמויות לכשעצמן מהוות עלייה משמעותית לעומת המכירות של כיל לסין ב-2010".
בשנת 2010 מכרה כיל לחברות סיניות כ-620 אלף טון אשלג, תחת חוזה למכירה של 520 אלף טון פלוס אופציה להזמנה של עוד 100 אלף טון. ע"פ הערכות מחיר המכירה עמד אז על 350-360 דולר לטון. במהלך ינואר האחרון חתמו מספר ספקיות אשלג קנדיות ורוסיות על חוזים עם סין בהם נקבע המחיר על 400 דולר לטון.
"חתימת החוזה מול הסינים צפויה אך עדיין מהווה חדשות טובות לכי"ל שכן מדובר בחוזה משמעותי ביחס לחוזים שנחתמו לאחרונה", אמר בתגובה יונתן קרייזמן, אנליסט כלל פיננסים. "ייתכן וההסכם יהווה זרז לסיום השביתה שנמשכת כבר מעל חודש וצפויה להסב נזק לכיל ברבעון הראשון של השנה".
המנייה צפויה לצמצם את הפער מול המתחרות
לימור גרובר מנהלת המחקר בפסגות, מעריכה שכיל מכרה ב-2010 למעלה מ-700 אלף טון לסין ב-2010 ורואה פוטנציאל לגידול משמעותי בכמויות המכירה לסין ב-2011. "לאור החוזה במחצית הראשונה, קיים סיכוי כי כמויות המכירה לסין יהיו גבוהות בכמה עשרות אלפי טון מהערכותינו".
ומה ניתן ללמוד מחתימת החוזה על ההתפתחויות הצפויות בשביתה במפעלי ים המלח? גם גרובר מסכימה כי "כיל לא הייתה ממהרת לחתום חוזה עם לקוחות בסין לולא העריכה כי השביתה קרובה לסיום".
- 6.עובד דור ב 13/02/2011 14:37הגב לתגובה זותפוס אותם ב...
- 5.מומחה 13/02/2011 12:22הגב לתגובה זועכשו השביתה תוחמר כי הועד יודע שיקבל כל שיבקש.
- 4.אולטרה 13/02/2011 10:37הגב לתגובה זוסימו לב לאולטרה לפני פריצה תזכרו מה שאמרתי
- אכלה לי את הלב האולטרה הזאת (ל"ת)תום 13/02/2011 20:51הגב לתגובה זו
- 3.חיים 13/02/2011 10:12הגב לתגובה זובהשוואה לפוטאש שעשתה ב- 9 חודשים 123 % ואילו כיל רק קרוב ל- 50%, זו ההזדמנות לריצה כלפי מעלה. יש גורמים שפשוט עוצרים את המניה מלרוץ ולטפס קדימה. יש בעולם ביקוש אדיר לסחורות ודשנים. מזג האוויר השתגע ופוגע ביבולים. יש ביקוש למזון עולה ומישהו צריך לשלם. מצרים יבואנית חיטה הגדולה בעולם. גם המהפיכה לא תקטין את הדרישה העצומה למזון. ברוסיה אסרו על יצוא חיטה כי אין מספיק לצריכה מקומית. הכיוון בעולם בטווח הקרוב רק כלפי מעלה. צריך דשנים בשביל להגדיל תפוקה לדונם. איך יכול להיות שכאן אצלנו הכל הפוך?
- חיים 13/02/2011 16:16הגב לתגובה זויכול להיות?
- 2.לירן אלגריסי 13/02/2011 10:00הגב לתגובה זוהיא תעלה לשער 70.00
- 1.אין סיבה שלא תמריא (ל"ת)כיל בדרך ל 7000 13/02/2011 09:58הגב לתגובה זו
ביטוח לאומי: מאות אלפי זכאים יקבלו עד 1,200 ש"ח בחשבון
מענק חימום לקראת החורף בסכום של 600 עד 1,200 שקל לזכאים; למי מגיע ואיך לבקש מענק כזה?
המדינה תעביר מענקי סיוע לחימום - רובם ישולמו אוטומטית לחשבון הבנק של הזכאים. המוסד לביטוח לאומי בשיתוף משרד הרווחה יתחיל בימים הקרובים להעביר מענקי חימום לאזרחים הזכאים לכך, לקראת עונת החורף הקרבה.
מענק חד פעמי להקלה בחשבונות החימום
מדובר בתשלום חד פעמי, שמיועד להקל על ההוצאה של משקי בית מוחלשים בחשבונות החימום - בין אם מדובר בחשמל, גז, דלק או אמצעים אחרים. המענקים נעים בטווח של 600 עד 1,200 שקלים למשפחה, בהתאם לקריטריוני הזכאות. סכומים גבוהים יותר יועברו לקבוצות אוכלוסייה מסוימות, כמו קשישים או ניצולי שואה. לפי נתוני ביטוח לאומי, המענק הסטנדרטי לשנת 2025 עומד על 649 שקלים - סכום שנקבע בהתאם למנגנון חישוב שנתי המשלב עדכון קצבאות והוצאות אנרגיה ממוצעות.
מי זכאי למענק ומתי ייכנס הכסף?
ברוב המקרים, הזכאים לא יצטרכו להגיש בקשה - המענק יוזרם באופן אוטומטי לחשבונם, לפי נתוני הזכאות שכבר קיימים בביטוח הלאומי. ההעברות צפויות להתבצע כבר בימים הקרובים, חלק מהתשלומים יוקדם למועד שלפני 28 באוקטובר - תאריך תשלום הקצבאות החודשי.
בין מקבלי המענק נמצאים:
- מקבלי קצבת אזרח ותיק עם תוספת השלמת הכנסה
- מקבלי קצבאות נכות וסיעוד
- זכאים לקצבת שאירים שהגיעו לגיל פרישה
- חיילים משוחררים ונפגעי פעולות איבה
- ניצולי שואה
- משפחות עם ילדים בהכנסה נמוכה
- דרך החתחתים להכרה בנכות מהמוסד לביטוח לאומי
- אחרי שקיבל מיליון: חשמלאי שנפל יפוצה בכ-130 אלף ש'
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנוסף, מי שקיבל גמלת אזרח ותיק מיוחדת או תוספת בגין השלמת הכנסה באחד מהחודשים האחרונים - יזכה אף הוא לקבלת המענק.

אגד משיקה את egg, אפליקציית תחבורה ציבורית ללא פרסומות
קבוצת אגד, השיקה אפליקציית ניווט חדשה תחת השם "Egg", עם חוויית משתמש נטולת פרסומות לחלוטין, בתקופה שבה השוק נשלט על ידי אפליקציות מסחריות עתירות פרסומות כמו Moovit
קבוצת אגד השיקה אפליקציית ניווט חדשה תחת השם "egg" , שמבטיחה חוויית שימוש נטולת פרסומות לחלוטין. המהלך מתפרש כמהלך אסטרטגי משמעותי בעולם התחבורה החכמה, בתקופה שבה השוק נשלט על ידי אפליקציות מסחריות עתירות פרסומות כמו מוביט.
אפליקציית egg מתיימרת להציע לא רק חוויה חלקה אלא גם פתרון שלם למשתמשי התחבורה הציבורית מכל הסוגים – אוטובוסים של כלל החברות, רכבת ישראל, הרכבות הקלות, הכרמלית, קורקינטים ואופניים שיתופיים. האפליקציה כוללת מידע בזמן אמת, ניווט חי, הצגת מחירי נסיעה, תיקוף דיגיטלי ותשלום, הזמנת כרטיסים מראש ועוד. כל זאת תוך שמירה על ממשק נקי, ללא הסחות דעת פרסומיות או דרישות למעקב אחר משתמשים. בנוסף, נוסעי קווי אגד יקבלו שירותים נוספים, ביניהם הזמנת כרטיסים והבטחת מקום לנסיעות לאילת, שירות חדש לדיווח ואיתור אבדות וכן מוקד שירות לקוחות משולב המאפשר פנייה ישירה בכל נושא - מתקלות ועד הצעות שיפור.
מנכ"ל קבוצת אגד, גלעד ריקלין, אמר: "אחרי שנים של פרסומות בלתי נגמרות - אגד משנה את כללי המשחק. אנחנו גאים להיות קבוצת התחבורה הציבורית הראשונה בישראל שמשיקה
אפליקציה שמאפשרת לכלל נוסעי התחבורה הציבורית לתכנן מסלול נסיעה, להטעין רב קו, לתקף נסיעה, להזמין כרטיסים ולפנות לשירות הלקוחות - וכל זאת ללא פרסומות". ריקלין הוסיף: "'egg' מסמנת את סוף עידן הפרסומות בתחבורה הציבורית ומציבה סטנדרט חדש של חוויית נסיעה - פשוטה,
מדויקת ונקייה מהסחות דעת. המטרה שלנו ברורה - לאפשר לנוסעים להגיע ליעד בקלות וביעילות, ולהוביל את התחבורה הציבורית לעידן חדש".
משנה את הכללים?
על פניו, זוהי אפליקציה שיכולה להתחרות ישירות ולהדיח את Moovit, האפליקציה הדומיננטית בישראל ובעולם. אמנם מוביט מציעה פונקציונליות רחבה אך סובלת מפרסומות רבות, הסחות דעת ופופ־אפים שעלולים לפגוע בחוויית המשתמש. במקביל, HopOn הישראלית מציעה שירותים דומים באפליקציה שפותחה לטובת מפעילים שונים, אך כוללת פרסומות ולעיתים מגבלות תפקודיות. "Egg", שנבנתה למעשה כווייט לייבל על הפלטפורמה של HopOn, מציעה את אותו בסיס טכנולוגי, אך בגרסה סטרילית, ממוקדת ואינטגרטיבית יותר עבור המשתמש.
- קיסטון צמחה ב-19% בהכנסות; צופה הכנסות של 300 מ' השנה
- קיסטון צופה הכנסות של 300 מיליון שקל בשנה, לעומת 238 מ' שקל ב-2024
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השאלה שנותרת פתוחה היא איכות האלגוריתם שמאחורי האפליקציה: האם היא יודעת לבחור את המסלול המהיר ביותר? האם היא מתעדפת מסלולים עם פחות הליכה או החלפות? אלו פרמטרים קריטיים עבור נוסעים יומיומיים - והם יקבעו אם "Egg" תוכל באמת להתחרות באפליקציות הוותיקות.