בריטיש איירווייס משיקה היום את טיסת הבכורה מנמל התעופה לונדון סיטי לניו יורק

לראשונה קו טיסות עסקיות ארוך טווח מנמל התעופה "לונדון סיטי" לניו יורק
דסק שיווק |

חברת התעופה בריטיש איירווייס משיקה היום את קו הטיסה ארוך הטווח הראשון בנמל התעופה לונדון סיטי: טיסות עסקיות לניו יורק.

בטיסה החדשה תשיק בריטיש איירווייס לראשונה - בבריטניה ובבריטיש איירווייס - שירות גלישה באינטרנט, על מנת לאפשר ללקוחות להישאר בקשר מקוון עם משרדיהם בלונדון ובניו יורק באמצעות שליחת מסרונים ומשלוח דואר אלקטרוני.

הטיסות מלונדון לניו יורק יבצעו עצירה לתדלוק בנמל התעופה שאנון במערב אירלנד, שם יעברו הנוסעים ביקורת מכס ודרכונים של שלטונות ארה"ב, על מנת לחסוך המתנה בביקורת הגבולות בנמל התעופה JFK. הטיסות מניו יורק ללונדון, יהיו ישירות וללא עצירות ביניים.

במסגרת היתרונות הנוספים של הקו החדש: נוסעים יוכלו לבצע בידוק לטיסה (צ'ק אין) בלונדון סיטי עד 20 דקות בלבד טרם מועד ההמראה, ויוקצה להם שער עליה למטוס ייעודי עם שירותי טרקלין.

טיסת הבכורה תמריא היום בשעה 12:50 (שעון בריטניה) מנמל התעופה לונדון סיטי במטוס מדגם איירבס 318 ובו רק 32 מושבי-מיטה של מחלקת עסקים. הטיסה תנחת בנמל התעופה JFK בשעה 17:15 (שעון ניו יורק), והיא תישא את המספר היוקרתי ביותר BA001, בו נעשה בעבר שימוש בטיסות של מטוס הנוסעים העל קולי, הקונקורד.

ווילי וולש, מנכ"ל בריטיש איירווייס, אמר: "לראשונה יש בסיטי קו טיסות יוקרה לניו יורק, התפור למידותיו של נמל התעופה, אשר מקנה את ניצולת הזמן היעילה ביותר לאנשי עסקים בטיסות בין שתי הבירות הפיננסיות המובילות."

ריצ'רד גודינג, מנכ"ל נמל התעופה סיטי, אומר: "השקת קו טיסות ארוך טווח מלונדון סיטי הוא אבן דרך היסטורית בתולדות נמל התעופה. ניו יורק היא היעד המבוקש ביותר, אשר לא היה לה מענה מלונדון סיטי. הקו החדש מהווה עבורנו הזדמנות לגידול ומוכיח את טיבו היוקרתי של נמל התעופה לונדון סיטי."

על מנת להדגיש את הסטאטוס היוקרתי של הקו החדש, פותח תפריט מיוחד בשיתוף מסעדת Roast הממוקמת בשוק ה-Borough של לונדון, המבוסס על מיטב התוצרת הבריטית.

התקציב של "בריטיש איירווייס" היה בטיפולו של משרד פליישר יחסי ציבור במשך 13 שנים. לפני כשלוש שנים, במסגרת החלטה עולמית של ההנהלה הראשית בלונדון הועבר התקציב לטיפול של רשת וולף כהן. בישראל הועבר התקציב למשרד יחסי הציבור "שטרן אריאלי".

עתה, במסגרת החלטה של המשרד הראשי בלונדון, הועבר תקציב יחסי הציבור של החברה בעולם לרשת יחסי הציבור הגדולה בעולם "פליישמן הילארד" שנציגה הבלעדי בישראל הוא משרד "פליישר יחסי ציבור".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)

צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי

צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית



רן קידר |

צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.

חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח

חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.

בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.

בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.

חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל

החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.

עדי נוב, מנכ"לית בססח, צילום: שלומי יוסףעדי נוב, מנכ"לית בססח, צילום: שלומי יוסף
הוועידה הכלכלית

מנכל"ית בססח: "כמעט כל חברה במשק מתפקדת כבנק קטן בעל כורחה"

עדי נוב, מנכ"לית בססח בוועידה הכלכלית של ביזפורטל מדברת על תנאי התשלום במשק אבל אופטימית על העתיד: המחצית השנייה של 2026 תהיה תקופה של פריצה קדימה וצמיחה, וכעת זה הזמן לניהול סיכונים נכון על מנת להגיע אליה מוכנים ולנצל אותה

זיו וולף |
נושאים בכתבה ביטוח

חברת הביטוח בססח מתמקדת באחד הנושאים שהפכו להיות מורכבים ומעניינים מאוד בשנים האחרונות: ביטוחי סחר חוץ. עדי נוב, מנכ"לית בססח, מסבירה מדוע ניהול נכון של אשראי מסחרי הוא אחד המנועים הקריטיים לצמיחת החברות בישראל, במיוחד בתקופה של חוסר ודאות גיאופוליטית וכלכלית.

"בססח הוקמה על ידי המדינה בשנות החמישים במטרה ברורה לתמוך ביצוא הישראלי, וממשיכה לשאת ייעוד זה עד היום. למרות שחלפו כמה עשורים מאז, המודל הבסיסי לא השתנה. החברה מבטחת את האשראי שחברות מעניקות ללקוחות שלהן, בארץ ובעיקר בחו"ל. מחצית מפעילותה מתמקדת ביצואנים ישראלים שפועלים מול רוכשים מעבר לים" מספרת נוב.

לדבריה, החוב של הלקוחות הוא אחד הנכסים הפחות מובנים אך המשמעותיים ביותר במאזני החברות. "כאשר עסקה מתבצעת בתנאי תשלום שוטף פלוס, הלקוח למעשה מקבל אשראי מהספק בלי משכנתא, בלי חתימה ובלי ריבית. במילים אחרות, כמעט כל חברה במשק מתפקדת כבנק קטן בעל כורחה. בססח נכנסת לתמונה ומספקת רשת ביטחון: אם לקוח פושט רגל, נקלע לקשיים או שמתחולל אירוע מדיני שמונע ממנו להעביר את התשלום, החברה משלמת במקום החייב".

"בעשור האחרון יש חמש מדינות בעולם שבהן פשוט לא נשאר מטבע חוץ, ולכן היצואנים הישראלים לא קיבלו תשלום, למרות רצון טוב של החייבים. במקרה כזה הביטוח של בססח הוא ההבדל בין הפסד מוחלט לבין קבלת רוב הכסף. מעבר להגנה עצמה, המנגנון מאפשר לחברות לחדד את הפוקוס העסקי שלהן. כשלקוח חדש מגיע, לא תמיד ברור אם הוא באמת זקוק למוצר או לחילופין פשוט מחפש אשראי. לבססח יש היכולת לזהות זאת".

ספרי על השינויים באקלים העסקי בשנים האחרונות

"העולם העסקי נמצא בתקופה מורכבת: אי וודאות ביטחונית, ריבית שנותרה גבוהה יותר מהציפיות והאטה בצריכה הפרטית. כל אלה מקשים על מנהלים להחליט האם לגייס הון, להגדיל מלאים או להשקיע בציוד חדש. מצד שני, דווקא תקופת חוסר הוודאות מייצרת הזדמנויות. מי שמבצע היום החלטות אמיצות יכול להגיע מוכן לצמיחה שצפויה במחצית השנייה של 2026".