יפעת: "כוחניות של גופים בענף הם הסיבה לאי-פרסום הדירוג"

לראשונה לאחר עשר שנים לא תפרסם יפעת את הדירוג השנתי של משרדי הפרסום. יפעת: "גורמים בענף הפעילו לחצים לשינוי שיטת המדידה האובייקטיבית במטרה להטות את הדירוג הסופי"
משה בנימין |

מזה כעשר שנים מפרסמת יפעת את דירוג ענף הפרסום: רשימת משרדי הפרסום, רשימת המפרסמים המובילים בפרסום, הקטגוריות המובילות בפרסום, המותגים המובילים והקמפיינים המובילים.

הדירוג של יפעת מצליח תמיד למתוח את משרדי הפרסום. במקרה האחרון, לאחר עשור, המתח הגיע לשיאו ומשרדים שלא היו מרוצים ממיקומם בדירוג הפעילו לחצים שבגינם כאמור, הדו"ח לא מתפרסם.

נתי יעקבי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "במשך העשור האחרון הצלחנו כגורם נייטרלי לתרום להתמקצעותו של ענף הפרסום והפיכתו לענף מדיד ולאינדיקטור כלכלי. במהלך עשר השנים שבהן פרסמנו את דירוג משרדי הפרסום שכללנו אותו והפכנו אותו לדירוג האמין והנייטראלי ביותר".

"לצערנו, גופים שונים אשר היו מרוצים פחות ממיקומם בדירוג, החליטו לעשות שימוש באמצעי לחץ כוחניים, תוך פרסום דיסאינפורמציה בכלי התקשורת, על מנת לשנות את הפרמטרים שעל פיהם יוכן הדירוג, כל זאת על מנת להביא לתוצאה סופית שתשנה את מיקומם בדירוג.

"דירוגי יפעת משוקללים בהתאם לפרמטרים המשקפים את עוגת הפרסום הקיימת ובהתאם למומחיות שנצברה ביפעת במשך שנים. שינוי הפרמטרים יביא לדירוג שאינו משקף נכונה את המצב בשוק הפרסום. לפיכך החלטנו שלא להוציא כלל את הדירוג השנתי של משרדי הפרסום".

הערה: יפעת הינה בעלת עניין בקבוצת "קו מנחה".

כל הכותרות

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה