רשמית: חברת החשמל מודה בטעות ומכריזה על זרמון גולדמן כזוכים בתקציב הפרסום
חברת החשמל מודיעה היום (ה'), כי פסילת המשרד הזוכה בהליך המכרז הקודם נעשתה בשגגה, ובעקבות דיון מחודש של ועדת המכרזים משרד הפרסום זרמון-גולדמן הוא הזוכה במכרז הפרסום של חברת החשמל.
וועדת המכרזים העליונה של דירקטוריון חברת החשמל, בראשות עו"ד אסעד ג'ובראן, אישרה היום את בחירת משרד הפרסום זרמון-גולדמן, כזוכה במכרז הפרסום של חברת החשמל.
"זרמון היו הזולים ביותר ופסילתם הייתה טעות
בעקבות ערעור משרד הפרסום זרמון-גולדמן על זכיית משרד הפרסום מקאן-אריקסון בראשית ינואר, התכנסה וועדת המכרזים של החברה מחדש, כדי לדון שוב בכל ההצעות שהוגשו למכרז הפרסום, כפי שהחברה הודיעה לבית המשפט. לאחר בדיקת כל ההצעות מחדש, כולל הצעת זרמון-גולדמן, עלה כי לא היה מקום לפסול את הצעת זרמון-גולדמן וכי ההצעה היא ההצעה שקיבלה את הציון הסופי הגבוה ביותר, כאשר ההצעה הכספית של המשרד הייתה הזולה ביותר.
מחברת החשמל נמסר, שבמהלך ניהול המכרז פנו חלק מהמציעים בשאלות הבהרה ותשובות עליהן נשלחו לכל רוכשי הטפסים. החברה מסרה, בתשובה לאחת השאלות, שעסקה באפשרות להגיש הצעה בשקלים, כי "הצעות שתוגשנה במחיר שקלי תתורגמנה למחיר דולרי על בסיס שער יציג ביום פתיחת ההצעות, תוך הבטחת בסיס אחיד לכל המתמודדים שיגישו הצעות שקליות". עקב שגגה, לא נלקחה תשובה זו בחשבון בעת בחינת ההצעות המסחריות ולפיכך לא עמדה תשובה זו בפני ועדת המרכזים בעת קבלת החלטתה ולא בבסיס חוות הדעת המשפטית שתמכה בפסילת הצעת זרמון-גולדמן.
בעקבות הבדיקה החוזרת, הודיעה כאמור החברה לבית המשפט, ביום 10.1.08, כי תבחן מחדש את ההצעות ותביא את הנושא לדיון מחודש בוועדת המכרזים העליונה של דירקטוריון חברת החשמל.
אילון זרמון: "מברך את חברת החשמל על המהלך האמיץ"
מוקדם יותר היום, טרם ההודעה, מסר אילון זרמון ל- Bizportal: "עדיין לא קיבלנו את ההודעה הרשמית מחברת החשמל, אך מהנתונים הידועים לי אני סבור שהידיעות בנושא נכונות, ולא נותר לי אלא לברך את חברת החשמל על המהלך האמיץ ואני מאמין שנדע לעבוד בשיתוף פעולה ובאופן פורה יחד".
משה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסףהממשלה מקדמת שינוי בחוק שיפתח את הטבת המכס גם ליבואנים מקבילים
התיקון מסיר חסם ביבוא הרכב, מרחיב את היבוא האישי והמקביל ומוסיף דרישות מחייבות בהגנת סייבר לענף
הממשלה מאשרת תיקון לחוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, שמקודם על ידי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים. התיקון עבר אישור בוועדת השרים לענייני חקיקה ומקודם בהליך מואץ.
בליבת התיקון עומד שינוי בדרך שבה מוחלת העדפת מכס על יבוא רכב, כך שהטבה שניתנה בפועל בעיקר ליבואנים ישירים, תוכל לחול גם על יבואנים שאינם ישירים. התיקון מסיר חסם שמנע עד עכשיו מיבואנים עקיפים, זעירים וביבוא אישי ליהנות מהעדפת מכס בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל. במשרד התחבורה ובשיתוף רשות המיסים מציגים את המהלך כניסיון להרחיב תחרות בענף דרך הגדלת היבוא המקביל והיבוא האישי.
הטבת המכס עוברת גם ליבואנים שאינם ישירים
עד היום, המנגנון הקיים אפשר ליבואנים ישירים לממש פטור ממכס בשיעור 7%, בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל, בעוד שיבואנים עקיפים, זעירים ויבוא אישי לא נהנו מההעדפה באותה צורה. בפועל נוצר יתרון מובנה לערוץ יבוא אחד על פני אחרים, ותחרות מצומצמת יותר על אותו קהל לקוחות.
התיקון מאפשר לרשות המסים להחיל את ההטבה גם על יבואנים שאינם ישירים. המשמעות היא הרחבת ההטבה לערוצי יבוא נוספים, מה שמצמצם את היתרון שהיה עד היום ליבואנים הישירים.
- שיא- 361,255 נוסעים ברכבת ביום חמישי האחרון
- בעלות של 35 מיליון שקלים: מסוף אוטובוסים חדש יחובר לכביש 412
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך נשען על מודל שפעל כהוראת שעה בשנים 2023-2025. בתקופה הזו נרשם גידול בהיקף יבוא הרכב וניצול רחב יותר של העדפת המכס, וכעת הממשלה מבקשת לעגן את ההסדר כהסדר קבוע בחוק.

העלאות הארנונה ב-2026: האם גם לכם הארנונה תעלה?
המדינה מאשרת חריגות נקודתיות בתל אביב, ירושלים ורחובות, ודוחה מהלכים רחבים יותר. מאחורי המספרים עומד מנגנון עדכון חדש שמחזק רשויות חלשות ומצמצם מרווח תמרון לאחרות
הארנונה לשנת 2026 עולה כמעט בכל הארץ כבר בנקודת הפתיחה. העדכון האוטומטי עומד על 1.626%, והוא נגזר משילוב של ממוצע מדד המחירים לצרכן ומדד השכר במגזר הציבורי. מעבר לזה, משרדי הפנים והאוצר מסכמים בחודשים האחרונים רשימה של אישורים חריגים לרשויות שביקשו לעלות מעל האוטומטי, לצד שורת דחיות שמורידות מהשולחן דרישות משמעותיות.
לתוך המערכת הזו נכנסות
השנה 108 בקשות חריגות שהוגשו מ-96 רשויות. הרוב המוחלט מתמקד בהעלאות, ובמספרים מדובר על 95 בקשות שמכוונות לעלייה. בסך הכול זו תוספת הכנסות מוערכת של כ-250 מיליון שקל, כאשר כ-45-50 מיליון שקל מתוכה צפויים להגיע מהמגזר העסקי. זה כסף שנכנס לקופת הרשות, ולא מעט
ממנו מתגלגל אחר כך גם למחירים של שירותים ומוצרים.
מנגנון העלאה חדש שמציב תקרה ומסננת
השינוי המרכזי הוא לא רק באישור או דחייה של בקשות נקודתיות, אלא במנגנון שמגדיר מי בכלל נכנס למסלול החריג. הכללים מאפשרים העלאה רוחבית של עד 5% מעבר לעדכון האוטומטי, אבל רק לרשות שמציגה צורך פיננסי מוצדק. אחד הסמנים שנכנסו לשיח הוא יחס חובות שעולה על 30% מההכנסות, כמדד שמאותת על לחץ תקציבי.
התוצאה בשטח היא מדיניות הדוקה יותר. פחות מסלולים “יצירתיים”, יותר דרישה להצדקה מסודרת, והרבה פחות מרחב לרשויות שמבקשות לתקן עיוותים היסטוריים בלי להציג מצב תקציבי חריג או תוכנית התייעלות ברורה.
במקביל, במקומות שבהם יש תוכניות הבראה או אזורים חדשים שנכנסים למערך חיוב, המדינה מוכנה לאשר מהלכים רחבים יותר.
- מס חדש: הארנונה עלולה לזנק ב-10% ומעלה ב-2026
- תושבי ירושלים יקבלו החזר ארנונה של אלפי שקלים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רמת גן נשארת בלי האישור שבנתה עליו, דחייה שפוגעת בתקציב
ברמת גן מתקבלת דוגמה בולטת לקו המחמיר. העירייה ביקשה העלאה של 7.5% בארנונה העסקית באזור הבורסה. הטענה המרכזית היא עיוות תעריפים שנשאר מהעבר, כשאזור שהיה מזוהה יותר עם תעשייה ותשתיות הפך למרכז עסקי עמוס משרדים, בנקים וחברות טכנולוגיה, אבל התעריפים לא התיישרו בהתאם. מבחינת העירייה, זה מצב שבו עסקים גדולים משלמים לעיתים פחות מחנויות קטנות, למרות פערים ברמת ההכנסות ובשימוש בנכס.
