חברות ההובלה דורשות מאגף המיסים החזר מיליוני שקלים

לטענת חברות ההובלה וההסעה נתגלו פערים של 40%-35% בין התחשיבים שעליהם מבסס האוצר את צריכת הדלק של החברות לבין הצריכה בפועל, ומשאית מבצעת קילומטראז' גבוה בכ-45% מהתחשיב על פיו מזוכות החברות.
דותן לוי |

בסקר שנערך בין חברות ההובלה וההסעה המבוסס על דו"חות אותנטיים שנתקבלו מרשות המסים, נתגלו פערים עצומים בין התחשיבים שעליהם מבסס האוצר את צריכת הדלק של החברות לבין הצריכה בפועל. כך נמסר מאתר PORT2PORT.

בפנייתו של מנכ"ל מועצת המובילים והמסיעים, דוד כוכבא, אל יעקב ערן, הממונה על המסים במשרד האוצר, נאמר כי הפערים שנמצאו עומדים על 35% - 45% לרעת חברות ההובלה. ההפסדים לחברות ההובלה וההסעה נאמדים במיליוני שקלים בשנה. כזכור, בשנת 2005 נכנסה לתוקף הרפורמה שאותה הוביל האוצר. בלב הרפורמה עמד רצון משרד האוצר להשוות את תשלומי הבלו על הסולר לאלה של הבנזין. התהליך צריך להימשך 4 שנים והמשמעות היא ייקור הבלו על הסולר מ-38 אג' לליטר ל-220 אג' לליטר סולר. במאבק שהובילה מועצת המובילים והמסיעים נגד מגמה זו, הוסכם עם האוצר כי רכב הובלת מטענים, ורכב הובלת נוסעים יקבל החזר מהמדינה בגובה 50% מהבלו החדש. שלא במסגרת ההסדר ולא על פי רוח הסיכום, קבע משרד האוצר תקרת צריכה מקסימלית למשאית שבגינה יקבל בעל המשאית את החזרי התשלומים על צריכת הסולר. עתה מתברר כי התחשיבים של האוצר שגויים. משאית מבצעת קילומטראז' גבוה בכ-45% מהתחשיב על פיו מזוכות החברות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה